[Cari 1.8 GDI] Prawidłowa praca klimatyzacji. |
Autor |
Wiadomość |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 28-07-2015, 12:17 [Cari 1.8 GDI] Prawidłowa praca klimatyzacji.
|
|
|
Witam, mam pytanie.
Na początku wiosny i w lato przy większych temp powyżej 32-35 stopni, klimatyzacja mi nie wyrabiała tylko dmuchała jak głupia a ie było czuć wielkiej różnicy. Przy niższych temp otoczenia już można było ją poczuć. Wczoraj byłem na serwise klimatyzacji z odgrzybianiem.
W układie było 515g czynnika i 15ml oleju, pan z serwisu po sprawdzeniu w sowim komputerku dał mi 680g czynnika i 5ml oleju do układu, oczywiście było sprawdzanie szczelności próżnia i tym barwnikiem jakimś i nieszczelności jakoś nie stwiedzono.
Teraz do sedna. Na końcowym teście pan wsadził termometr do kratki nawiewu (w zamkniętym obiegu a dmuchawa ustawiona gdzieś na 2 w skali od 1 do 5 i temperatura oscylowała od 9,5stopnia do 10,4(jak silnik na chwilę zmniejszał obroty). Temperatura na zewnątrz wynosiła jakoś 22 stopnie a wilgotności nie podam, ale kropił deszcz.
Oczywiście temperatura naklimatroniku byłą ustawiona na najniszą i nawiew był tylko na kratki przednie na kierowce i pasażera.
Filtr kabinowy wmieniłęm dzisiaj.
Czy na takiej podstawie mogę nie mieć obaw że przy ponad 30 stopniowych upałach kilmatyzacja bez problemu u mnie wyrobi? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 28-07-2015, 12:37
|
|
|
Coś dziwne te ilości.
Ostatnio dość intensywnie przeszukiwałem net, żeby znaleźć tabele napełniania czynnikiem chłodzącym i olejem. Znalazłem kilka różnych, i wszędzie podają dla Carismy :
ilość czynnika R134a 680-720 g
ilość oleju 120 ml
Pierwszy z brzegu przykład :
http://www.werther.pl/dow...-dane060201.htm
Więc oleju miałbyś cokolwiek za mało. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 28-07-2015, 15:33
|
|
|
apg2312 napisał/a: | Coś dziwne te ilości.
Ostatnio dość intensywnie przeszukiwałem net, żeby znaleźć tabele napełniania czynnikiem chłodzącym i olejem. Znalazłem kilka różnych, i wszędzie podają dla Carismy :
ilość czynnika R134a 680-720 g
ilość oleju 120 ml
Pierwszy z brzegu przykład :
http://www.werther.pl/dow...-dane060201.htm
Więc oleju miałbyś cokolwiek za mało. |
To mnie zaniepokoiłeś ;/ Pan powiedział że te 15ml to i tak było dużo.
Jest może jeszcze jakiś inny olej? tzn. dolewa się go gdzieś osobno? Bo mi wpuścił tylko Tymi dwoma przewodami od klimatyzacji podpiętymi do maszyny.
[ Dodano: 28-07-2015, 15:53 ]
Znalazłem tutaj informacje które mnie uspokoiły: http://www.cool-car-servi...-uk%C5%82adzie/
Teoretycznie oleju w układzie nie powinno być z tego co przeczytałem, A te 120ml jest chyba potrzebne w momencie kiedy się bezpośrednio że sprężarki by się olej spuszczało w moim rozumowaniu bo olej zmniejsza wydajność chłodzenia.
A na poprawę wydajności widziałem że jest jakiś sposób z tego co plecho1 podał mi link. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-07-2015, 16:53
|
|
|
hantom napisał/a: | 9,5stopnia do 10,4 | Za dużo.
hantom napisał/a: | Czy na takiej podstawie mogę nie mieć obaw że przy ponad 30 stopniowych upałach kilmatyzacja bez problemu u mnie wyrobi? | Nie. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 28-07-2015, 17:14
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | hantom napisał/a: | Czy na takiej podstawie mogę nie mieć obaw że przy ponad 30 stopniowych upałach kilmatyzacja bez problemu u mnie wyrobi? | Nie. |
Hubeeert Twoja odpowiedź "nie" zabrzmiała dość dwuznacznie dla mnie, To było nie w stylu "Nie, możesz nie mieć obaw" czy "Nie, możesz mieć obawy"? Co prawda sądząc po tym że 9,5-10,4 to za dużo to pewnie mogę mieć obawy... |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21009 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-07-2015, 20:14
|
|
|
Przy zewnętrznej temp. 20-25°C na wylocie kratek powinno być 6-9°C, tak podaje manual .
Przy 35°C 7-11,5°C.
Przy 40°C 9-12,5°C. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 28-07-2015, 20:41
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Przy zewnętrznej temp. 20-25°C na wylocie kratek powinno być 6-9°C, tak podaje manual .
Przy 35°C 7-11,5°C.
Przy 40°C 9-12,5°C. |
Czyli troszkę zawyżam górną granicę, Trochę mnie uspokoiłeś, ale ostatecznie się muszę przekonać w upalny dzień, jak będzie słabo to spróbuję odsunąć czujnik temp od parownika. Bo nie za bardzo mi się widzi teraz do niego dobierać jak nie wiem czy wyrobi czy nie. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-07-2015, 20:54
|
|
|
hantom napisał/a: | Na końcowym teście pan wsadził termometr do kratki nawiewu (w zamkniętym obiegu a dmuchawa ustawiona gdzieś na 2 w skali od 1 do 5 i temperatura oscylowała od 9,5stopnia do 10,4(jak silnik na chwilę zmniejszał obroty). Temperatura na zewnątrz wynosiła jakoś 22 stopnie a wilgotności nie podam, ale kropił deszcz.
Oczywiście temperatura naklimatroniku byłą ustawiona na najniszą i nawiew był tylko na kratki przednie na kierowce i pasażera.
| Jakie parametry ciśnień pokazywała maszyna podczas pracy układu, czy fachowiec wypiął maszynę zanim zaczał sprawdzać sprawnośc układu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21009 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-07-2015, 21:05
|
|
|
hantom, tylko dodam, że te dane co podałem dotyczą manualnej klimy.
Doczytałem, że masz climatronica a o nim w manualu nic nie napisali .
Climatronic reguluje temp. w zależności od temp. w aucie więc jej to chyba nie dotyczy . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 28-07-2015, 21:56
|
|
|
robertdg napisał/a: | hantom napisał/a: | Na końcowym teście pan wsadził termometr do kratki nawiewu (w zamkniętym obiegu a dmuchawa ustawiona gdzieś na 2 w skali od 1 do 5 i temperatura oscylowała od 9,5stopnia do 10,4(jak silnik na chwilę zmniejszał obroty). Temperatura na zewnątrz wynosiła jakoś 22 stopnie a wilgotności nie podam, ale kropił deszcz.
Oczywiście temperatura naklimatroniku byłą ustawiona na najniszą i nawiew był tylko na kratki przednie na kierowce i pasażera.
| Jakie parametry ciśnień pokazywała maszyna podczas pracy układu, czy fachowiec wypiął maszynę zanim zaczał sprawdzać sprawnośc układu |
Podczas testu klimatyzacji, te zawory były podpięte od maszyny pod samochód ale zakręcone. Czyli odpowiadając na pytanie, nie wypiął ale zakręcił.
A na samym początku po podpięciu Pan tylko powiedział że ciśnienie jest trochę za wysokie, ale ile to nie zwróciłem uwagi bo mi to nawet do głowy nie przyszło.
Na pewno jak był "test próżni" to cały czas trzymał "-1" czegoś na maszynie (chyba na manometrze) |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-07-2015, 22:06
|
|
|
Chodzi o wskazanie zegara niskiego i wysokiego ciśnienia podczas pracy układu, bez tego zbytnio nie ma o czym dyskutować |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
|
|
|
 |
|