[Cari 1.6 ] Centralny zamek - kaplica, brak reakcji |
Autor |
Wiadomość |
Skytter
Nowy Forumowicz
Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2013 Posty: 3 Skąd: Żuławy
|
Wysłany: 30-07-2015, 17:40 [Cari 1.6 ] Centralny zamek - kaplica, brak reakcji
|
|
|
Witam kolegów!
Trochę już przewertowałem forum (i nie tylko) i sam sobie nie poradzę.
Mam problem z centralnym zamkiem. Do tej pory działał ok (nie zamykał jedynie tylnej klapy). Jak otwierałem/zamykałem tylną klapę kluczykiem to całe auto się otwierało/zamykało.
Wczoraj przy otwieraniu klapy, centralny jakby zmarł. Przestał się odzywać, pilot nie otwiera/zamyka auta, zamek tylnej klapy również nie. Przy zamykaniu drzwi kluczem ryglowane są jedynie jedne. Resztę muszę zamykać manualnie. Wewnętrzny przycisk centralki też bez echa. Jedynie kierunkowskazy mrugają poprawnie przy naciskaniu pilota.
Zamek jest oryginalny.
Zakładam, że to coś przy zamku z tyłu (w klapie). Jako, że nie jestem mechanikiem samochodowym, prosiłbym o wiedzę jak zdjąć tapicerkę klapy. Dojrzałem 2 śruby, reszta zaczepy?
Byłbym wdzięczny za pomoc i wskazówki
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-07-2015, 18:37
|
|
|
Napisz z którego roku jest auto. Wcześniejszy problem z tylną klapą najprawdopodobniej spowodowany był przełamanymi przewodami w przejściu po między klapą a karoserią co jest częstą usterką w tych autach. Natomiast obecny problem najprawdopodobniej dotyczy samego sterownika, możliwe, że te przełamane przewody zrobiły jakieś zwarcie między sobą i z tego powodu uszkodził się sterownik. |
|
|
|
 |
Skytter
Nowy Forumowicz
Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2013 Posty: 3 Skąd: Żuławy
|
Wysłany: 30-07-2015, 18:51
|
|
|
Ahh... no tak. Brak myślenia - rocznik 99.
Postaram się sprawdzić te przewody. Naprawa sterownika wchodzi w rachubę czy raczej wymiana?
Chciałbym jeszcze prosić o podpowiedź jak bezpiecznie zdemontować tapicerkę tylnej klapy. Znalazłem jedynie 2 śruby a stawia dość duży opór przy próbie odciągnięcia. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-07-2015, 18:56
|
|
|
Ale Carisma I czy II? Jeśli II, to są 4 śruby pod okrągłymi zaślepkami.
Jeśli sterownik reaguje mruganiem kierunkami, to najprawdopodobniej przepaliła się tylko jakaś ścieżka zasilająca styki przekaźników siłowników więc najprawdopodobniej wystarczy ją zlutować. Ale oczywiście awaria może być poważniejsza i w takiej sytuacji chyba bardziej opłaci się zmienić sterownik na nowy. Na Alledrogo spokojnie kupisz nowy uniwersalny za 50 - 100zł. |
|
|
|
 |
Skytter
Nowy Forumowicz
Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2013 Posty: 3 Skąd: Żuławy
|
Wysłany: 30-07-2015, 19:06
|
|
|
Carisma I, więc prawdopodobnie to wszystkie śruby i muszę odpowiednio to ściągnąć.
Wiem już gdzie szukać przyczyny, dzięki za fachową odpowiedź
Pozdrawiam serdecznie. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-07-2015, 19:16
|
|
|
Nie ma za co |
|
|
|
 |
|