[Cari 1.8 GDI] Podłączenie gniazda 13 pin (zasilanie przycze |
Autor |
Wiadomość |
dominik050
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 10 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-07-2015, 16:11 [Cari 1.8 GDI] Podłączenie gniazda 13 pin (zasilanie przycze
|
|
|
Witam. Posiadam Mitsubishi Carisme 1.8 GDI (2001). Chciałbym wymienić gniazdo 7 pinowe znajdujące się obok haka na 13 pin, bądź zamontować obok drugie. Przyczyna stąd, że moja przyczepka posiada światło cofania oraz dodatkowo chciałbym ją urozmaicić w gniazdo zapalniczki potrzebując przy tym ciągłego zasilania lub chociaż zasilania sterowanego zapłonem Problem, w tym, że nie wiem, czy mam wystarczającą ilość kabli, by podłączyć to gniazdo Zdjęcia poniżej.
Dziękuje za odpowiedzi
PS: Przy światłach znajdują się jakieś nie podłączone złącza.
Zdj 1
Zdj 2
Zdj 3
Zdj 4
Zdj 5
Zdj 6
Zdj 7 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-07-2015, 18:45
|
|
|
Musisz przeprowadzić nowy przewód minimum 10 żyłowy a najlepiej 13 żyłowy bo ten co jest teraz jest tylko 7 żyłowy. Jak montowałem też gniazdo 13 pinowe to kupowałem 10 żyłowy przewód sterowniczy http://allegro.pl/przewod...5454306139.html aby podłączyć właśnie światło cofania.
Aby podłączyć jeszcze jakiś stały + lub po stacyjce to będziesz musiał dodatkowo ciągnąć przewód od skrzynki bezpiecznikowej do tylnych lamp. |
|
|
|
 |
dominik050
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 10 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-07-2015, 19:01
|
|
|
Z tego co wiem to brakuje 1 masy, przedwodu światła wstcznego, +, + sterowanego zapłonem, bo reszta to 2 rezerwy. Tylko nie wiem do czego podłączyc ten kabel, wogule nie wiem jak on idzie :/ Czyli jeśli chce napięcie to muszę przez całe podwozie kabel ciagnać? Bardzo byłym wdzięczny jeśliby ktoś pokoleji wytłumaczył co gdzie i jak |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-07-2015, 19:15
|
|
|
Jeśli chciałbyś + stały i + po stacyjce to musiał byś podłączyć się przy stacyjce zabezpieczając od razu przewody bezpiecznikami. następnie od lamp pociągnąć nowy przewód do gniazda z odpowiednią ilością żył. Masę do świateł sugerował bym grubszą lub puścić dwoma przewodami więc do samych lamp potrzebujesz przynajmniej 9 a nawet 10 przewodów bo właściwie podłączone przeciwmgielne powinno działać tak, że lampa w aucie powinna gasnąć po podłączeniu wtyku instalacji przyczepy. Dodatkowo potrzebujesz trzech przewodów czyli 2x+ i 1x masa czyli razem 13 żył. W gnieździe 13 pinowym powinien chyba być jeszcze jakiś przewód kontrolny czyli najlepiej 14 żył.
Tu masz to ładnie opisane nawet z właściwymi przekrojami przewodów http://forum.karawaning.p...z-7-na-13-pinową/ |
|
|
|
 |
dominik050
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 10 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-07-2015, 12:21
|
|
|
Dziękuję za link Już jakiś zarys mam Tylko mnie bardziej chodziło jak i gdzie do mitsubishi nawe kable podłączyć. W sensie gdzie kabel idzie jak wsteczne do świateł podłączyć, gdzie masę podpiąć, gdzie plus. W sprawach elektrycznych troszkę zielony jestem :/ |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 31-07-2015, 14:48
|
|
|
Najlepiej zaopatrz się w próbówkę samochodową i sprawdzaj przewody przy lampach, czy jest w nich napięcie po włączeniu konkretnego światła. Punkty masowe powinny być przy lampach do których powinny być przykręcone masy lamp czyli przewody z oczkami i tam też podłącz masę gniazda.
Jeśli chodzi o te dwa plusy, też sprawdzaj tą próbówką przewody wchodzące do kostki stacyjki, na jednym próbówka powinna świecić cały czas niezależnie czy włączony czy wyłączony zapłon i czy właśnie odpalasz auto a na drugim powinna się świecić dopiero po włączeniu zapłonu.
Wsteczne natomiast najlepiej podpiąć przy lewy tylnym słupku przed wejściem do peszla łączącego karoserię z klapą lub w złączce pod tylną kanapą po lewej stronie przy samych drzwiach, kostka ta jest pod tapicerką a resztę to najlepiej przy lampach tam gdzie jest wpięta stara wiązka. |
|
|
|
 |
dominik050
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 10 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-07-2015, 17:49
|
|
|
Ok jeszcze raz bardzo dziękuję. Teraz już wiem co teraz wystarczy się w to pobawić Tylko mam 1 pytanie odnośnie masy. Czy masę od plusów też do masy lamp podłączyć ? Tak przy okazji jakbyś miał zdjęcia kostki i ogólnie jak to w Carismie wygląda bym był mega szczęśliwy
PS: Warto kupować nową wiązke zestaw 13 pin ? Wogóle co to daje jest różnica jakbym dociągnął 4 kable ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 31-07-2015, 19:25
|
|
|
Lepiej aby przewody były w oryginalnej izolacji, 2 metry przewodu nie są nie wiem jak drogie więc moim zdaniem warto kupić nowy przewód. Jeśli nawet nie znajdziesz oryginalnego od takiej wiązki haka to kup taki aby miał kilka przewodów więcej i np. masy zrób po dwa przewody na jedną i ewentualnie te +12 które będzie bardziej obciążane. Myślę, że taki z żyłami o przekroju 1,5mm2 spokojnie wystarczy.
Co do masy to można razem ją spiąć bo cała karoseria jest masą więc nie ma większego znaczenia gdzie się podłączysz ważne aby połączenie było pewne a na pewno takie jest w takim punkcie masowym.
Fotek tej kostki pod siedzeniem nie mam ale jest do niej dość łatwy dostęp, wystarczy zdjąć osłonę progu, jest na wcisk i łatwo schodzi. Wystarczy chyba później odsunąć tapicerkę i chyba tyle. Właściwego przewodu poszukaj próbówką na włączonych wstecznych. |
|
|
|
 |
dominik050
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 10 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-08-2015, 13:18
|
|
|
Przepraszam za dłuższą nieobecność, ale sami wiecie wakacje Już ostatnie 2 pytania. Czy światło cofania do lampy muszę podpiąć czy do wyżej wymienionej kostki ? A co do modułu potrzebna jest wymiana na nową uniwersalną lub dedykowaną ? Po co to jest w ogóle potrzebne ? I moje ostanie pytanie. Czy w w gnieździe jest jakiś wyłącznik światła przeciwmgłowego, bo na schematach widziałem jakieś 2a czy coś lub czy światła samochodu tym sterują ?
Jeszcze raz dziękuję za wszelką włożoną pomoc w moje pytania
PS: Na przyczepce lampa z światłem cofania powinna być po lewej czy po prawej stronie przyczepki ?
PPS: Posiadam czujniki cofania. Jak podłączyć, żeby przy podłączonej przyczepce one nie działały, a odłączonej znów działały ? (Pytanie opcjonalne) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-08-2015, 21:52
|
|
|
Światło cofania podpinasz do przewodu zasilającego żarówkę lampy cofania auta i nie ma znaczenia czy będzie to przy lampie czy nawet przy bezpieczniku, tam gdzie wygodniej - bliżej.
Żadnego modułu nie potrzebujesz, potrzebny jest w autach które badają instalację pod kontem spalonej żarówki czy innych nieprawidłowości.
Czy masz ten przełącznik w gnieździe, to musisz sam sprawdzić bo nie zawsze jest. Działa on tak, że jak wkładasz wtyk w gniazdo, to wtyk go wciska i rozłącza światła przeciwmgielne auta.
Aby rozłączać obwód czujnika parkowania powinieneś mieć taki drugi przełącznik w gnieździe który rozłączał byś obwód czujnika cofania. Jeśli jest jeden taki przełącznik, to można wykorzystać go do jednej funkcji bądź dołożyć odpowiedni przekaźnik rozłączający te dwa obwody po podłączeniu przyczepy. |
|
|
|
 |
dominik050
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 10 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-08-2015, 13:15
|
|
|
Tylko nie wiem jak podłączyć . Znaczy czy od świateł przeciwmgłowych muszą iść 2 kable pierwszy co rozłączy i drugi co da napięcie do świateł przeciwmgłowych do przyczepki ?
Miałbym małą prośbę właśnie dopiero mam zamiar kupić gniazdo 13 pin i czy mógłbyś/byście polecić mi jakąś na allegro w przystępnej cenie z tym wyłącznikiem lub dwoma ? Byłbym niezmiernie wdzięczny Co do czujników cofania to muszę kabel od zasilania czujników i podpiąć do przełącznika, który jak wepne złącze odetnie obwód, a gdy odłączę do będzie po staremu ? Pytam bo nie wiem jak to zamyka troszkę ten obwód przez 1 kabel
PS: Wie ktoś może gdzie znajade lub jak się nazywa przełącznik do tych świateł / czujników, który wyłącza obwód ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-08-2015, 22:30
|
|
|
http://allegro.pl/listing...v2-uni-1-3-0807
Jeśli chcesz rozłączyć tylko jeden obwód np. przeciwmgielnych to przecinasz przewód zasilający tę lampę w miejscu gdzie wpinasz się z instalacją przyczepy jeden koniec łączysz z jednym przewodem idącym do tego przełącznika i drugi koniec z drugim przewodem idącym również do tego przełącznika tak aby zasilenie lampy szło przez ten przełącznik w gnieździe który po wpięciu wtyku w gniazdo rozłączy zasilenie lampy w aucie. Przewód od przeciwmgielnych idący do gniazda łączysz z tym końcem rozciętego przewodu który jest od strony instalacji auta. Ten bardziej skomplikowany sposób z rozłączeniem dodatkowo czujnika cofania postaram się narysować bo nie widziałem gniazda z takimi dwoma przełącznikami.
[ Dodano: 09-08-2015, 23:15 ]
Zamiast przekaźnika z dwiema parami styków można użyć dwóch przekaźników. |
|
|
|
 |
dominik050
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 10 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-08-2015, 13:31
|
|
|
Czyli reasumując potrzebuję gniazda z wyłącznikiem + dwa przekaźniki tak ? (jeśli tak wiesz może jak się nazywają lub gdzie je znajdę) i już naprawdę ostatnie pytanie do tych moich plusów jakie bezpieczniki dać ? 10 A i 20 A, a może 15 A ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
dominik050
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 10 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-08-2015, 23:13
|
|
|
O wielkie dzięki za ten link Cóż chciałem umieścić w przyczepie gniazdo zapalniczki, które miałoby uniwersalne zastosowanie: lodówka, przetwornica napięcia ładowarka, lampa robocza, lampa obrotowa itp. Co do przekaźnika. Czyli mam 4 styki ? Do 2 podłączam czujniki i lampę, do trzeciego 1 napięcia, a do czwartego kabelek do przełącznika, gniazdka ?
PS: Bardzo wiele mi już pomogłeś za co jestem Ci bardzo wdzięczny Ale muszę się poradzić w jeszcze jednej sprawie, mianowicie chodzi mi o to, żeby przy drzwiczkach od przyczepki kabli nie ciągnąć (żeby można było potem je zdjąć itp.) Myślałem o jakiś szybko złączu stykowym (czy czymś). Znalazłem coś takiego jakimś cudem:
Chodzi mi o to, żeby przy drzwiczkach (jak będą zamknięte płynął prąd do lamp oświetlenia tablicy rejestracyjnej) Tylko nie wiem oczywiście Jak się to nazywa dokładnie i gdzie to dostać ? A ty co myślisz o tym ? |
|
|
|
 |
|