Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
lancer2009 
Forumowicz


Auto: Lancer sportback 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 50
Skąd: Nieznany
Wysłany: 05-08-2015, 06:19   

Co do gazu to jak najbardziej są przystosowane te modele
_________________

 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 05-08-2015, 07:37   

lanser napisał/a:
A mi w salonie mówili przy zakupie, że 1,8 świetnie nadaje się do zagazowania. Ten sam rocznik (2009/2010). Sprzedawca mówił to sam z siebie, bo nawet nie pytałem.


lancer2009 napisał/a:
Co do gazu to jak najbardziej są przystosowane te modele

I tu się mylicie. Do LPG była specjalna wersja ze wzmocnioną głowicą. Pozostałe egzemplarze wymagają częstego i drogiego serwisowania.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-08-2015, 08:16   

lancer2009 napisał/a:
Co do gazu to jak najbardziej są przystosowane te modele

Najpierw czytamy Forum, potem sięgamy do źródła, a później piszemy ;)
Jak ja zamawiałem Lancera w czerwcu 2010, to w Polsce były jeszcze 2 modele przystosowane do zasilania gazem (w tym jeden mój - wiśniowy Sportback :mrgreen: ) - pozostałe modele z przystosowaną głowicą i gniazdami zaworowymi przypływały z Japonii za 0.5 roku. Zdecydowana większość modeli nie jest przystosowana do zasilania gazem - nie zmienia to faktu, że można spokojnie instalować gaz, ale..
mjsystem napisał/a:
pozostałe egzemplarze wymagają częstego i drogiego serwisowania.

Choć i tu bym nie przesadzał - raealnie jakieś 300zł/20kkm (sprawdzenie) + 600zł/40kkm (regulacja).
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-08-2015, 08:58   

To teraz konkrety - drodzy koledzy - pytanie już kiedyś w tym wątku było zadane, ale pozostało bez odpowiedzi. Dwie osoby miały już wymieniane szklanki, ile osób jest zadowolonych z przebiegiem na gazie powyżej 100k km ? Silniki przystosowane bądź nie ? (Chociaż jakoś nie chce mi się wierzyć w to przystosowanie, tak jak fabryczne instalacje ASO montowane u cześka w szopie)
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
karol20 
Forumowicz

Auto: lancer sportback 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 66
Skąd: Wodzisław Śląski
  Wysłany: 19-08-2015, 22:26   

Przebieg 102 tys. Na LPG 101,5 tys. Silnik nie przystosowany do gazu .
Jestem po wymianie gniazd zaworowych i szklanek . Jestem zadowolony .
 
 
manitou 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: południe
Wysłany: 25-08-2015, 18:26   

Napisz proszę ile Cię to kosztowało i gdzie wykonales usługę. Pozdrawiam, też 1,8bez opcji LPG ale na razie tylko 15 tys zrobione. Bez kłopotów.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 25-08-2015, 20:18   

karol20 napisał/a:
Jestem po wymianie gniazd zaworowych i szklanek .

:arrow:
karol20 napisał/a:
Jestem zadowolony .

:arrow:
manitou napisał/a:
Napisz proszę ile Cię to kosztowało

W ten sposób warto dodać koszt serwisowania do ceny litra gazu i kosztu przejechania kilometra.
No i ta wymiana jest chyba co jakiś interwał?
 
 
karol20 
Forumowicz

Auto: lancer sportback 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 66
Skąd: Wodzisław Śląski
  Wysłany: 26-08-2015, 16:58   

Witam.
Koszt wywiany szklanek , gniazd zaworowych i kompletnego rozrządu to kwota około 4 tys .
Nie ma interwału wymiany gniazd zaworowych . Wymieniasz gniazda na takie które nie boją się gazu . Pozostaje sprawa zaworów które podobno też są inne w wersji pod LPG . Ale w ASO w Rybniku stwierdziło że nie ma potrzeby wymiany tego podzespołu . Pojeździmy zobaczymy .
Tankuje za 92 zł i przejeżdżam 520 km :)
Mi się opłaca . Robię około 25 tys rocznie .
 
 
vonmat 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2015
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: 27-08-2015, 10:12   

Witajcie, ja również zamontowałem gaz do swojego Lancera. Silnik 1.8 143KM, rok 2009, aktualnie 103500 km.

STAG QBOX PLUS
Reduktor AC R01
Wtryskiwacze DRAGON 2x2
Butla 67l

Koszt: 3100 PLN

Zawór tankowania pod klapką - pełnowymiarowy, bez potrzeby demontażu przy tankowaniu benzyny.
Butla o 1-2 cm za wysoka - podłoga delikatnie odstaje, ale nie przeszkadza to w użytkowaniu.

Forum było bardzo pomocne, znalazłem tu wiele wskazówek, dlatego również będę dzielił się informacjami nt. eksploatacji auta na gazie.

Pozdrawiam Was :)
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-08-2015, 12:04   

Golotheman napisał/a:
Dwie osoby miały już wymieniane szklanki, ile osób jest zadowolonych z przebiegiem na gazie powyżej 100k km

czy to ja jestem tą drugą?
tak, jestem zadowolony. przejechałem na lpg ok. 140.000 w sumie. ze szklankami było 2x zamieszanie - wymiana, chyba planowanie (?) głowicy. w sumie jestem na plus, ale mniej niż się spodziewałem. teraz jeżdże na Pb, aczkolwiek np. teraz wyjazd do Niemiec na wakacje - oba baki do pełna, zasięg z prędkościami autostradowymi ok. 1500 km :)
A zmina na Pb, bo zyst moim zadniem nie warty u mnie wyprawki.
niby 7lxok.2 zł czyli 14 zł na 100 km, 14.000 na 100.000 km, a Pb 5,5x5 zł, 27 zł/100 km 27000/100.000 km. zysk 13.000 w ciągu 3 lat, pomniejszony o koszt wymiany szklanek i Pb na rozruch. zrezygnowałem z lpg
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 31-08-2015, 13:03   

Zaraz, spalanie na gazie wychodziło Ci 7 litrów? Na benzynie 5,5 litra? 7 to ja w trasie nie osiągam, 8,5 to tak. Na autostradzie, jazda trochę ostrzejsza 9.5l i to na benzynie. Wiec Twoje kłopoty może ze zbyt uboga mieszanka? Mój tata ma Focusa w wersji USA na gazie, 2.0 benzyna jadąc na gazie miał podobne wyniki spalania do Twoich, ale już 3 razy robił glowice i nie dał sobie wytłumaczyć ze to przez gaz.
_________________

 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-08-2015, 13:21   

też myslę, że uboga mieszanka, choć komp. mówił że ok. w każdym razie jak jeździłęm 40.000 km/rok, to lpg. teraz mam ok. 20.000 więc Pb
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
manitou 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: południe
Wysłany: 31-08-2015, 13:23   

On ma 1,5 czy tam 1,6...
 
 
Grommit 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi lancer sportback1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 6
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 11-09-2015, 12:40   

Witam ponownie wszystkich.
Po trzecim sprawdzeniu zaworów (60 Tys na LPG), luzy w normie.. ciekawe jak będzie dalej :)
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 12-09-2015, 21:29   

Wprawdzie nie mam LPG, ale wczoraj padano mi z "pewnego źródła" takowe info o instalacji LPG w miśkach. Nie podam producenta instalacji ani innych szczegółów, bo nie. :twisted:
Mianowicie, dobrym rozwiązaniem przy instalacji LPG jest zastosowanie dotryski benzyny w celu spowolnienia procesów destrukcji gniazd zaworowych i grzybków zaworowych. Problemem silników, przypuszczam że chodzi o model sinika 4B1X, podczas jazdy na LPG jest silne wypalanie gniazd i zaworów oraz zmniejszanie luzów zaworowych (wiadoma rzecz), po zastosowaniu dotrysku na poziomie min 5% ryzyko uszkodzenia jest dość skutecznie niwelowane. Ponadto zalecane jest zastosowanie utwardzonych gniazd zaworowych i grzybków zaworowych. Oczywiście okres między kontrolami luzów 30-40Kkm mile zalecany.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.