Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
lancer2009
Forumowicz

Auto: Lancer sportback 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2014 Posty: 50 Skąd: Nieznany
|
Wysłany: 05-08-2015, 06:19
|
|
|
Co do gazu to jak najbardziej są przystosowane te modele |
_________________
 |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 05-08-2015, 07:37
|
|
|
lanser napisał/a: | A mi w salonie mówili przy zakupie, że 1,8 świetnie nadaje się do zagazowania. Ten sam rocznik (2009/2010). Sprzedawca mówił to sam z siebie, bo nawet nie pytałem. |
lancer2009 napisał/a: | Co do gazu to jak najbardziej są przystosowane te modele |
I tu się mylicie. Do LPG była specjalna wersja ze wzmocnioną głowicą. Pozostałe egzemplarze wymagają częstego i drogiego serwisowania. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-08-2015, 08:16
|
|
|
lancer2009 napisał/a: | Co do gazu to jak najbardziej są przystosowane te modele |
Najpierw czytamy Forum, potem sięgamy do źródła, a później piszemy
Jak ja zamawiałem Lancera w czerwcu 2010, to w Polsce były jeszcze 2 modele przystosowane do zasilania gazem (w tym jeden mój - wiśniowy Sportback ) - pozostałe modele z przystosowaną głowicą i gniazdami zaworowymi przypływały z Japonii za 0.5 roku. Zdecydowana większość modeli nie jest przystosowana do zasilania gazem - nie zmienia to faktu, że można spokojnie instalować gaz, ale..
mjsystem napisał/a: | pozostałe egzemplarze wymagają częstego i drogiego serwisowania. |
Choć i tu bym nie przesadzał - raealnie jakieś 300zł/20kkm (sprawdzenie) + 600zł/40kkm (regulacja). |
|
|
|
 |
Golotheman
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 448 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-08-2015, 08:58
|
|
|
To teraz konkrety - drodzy koledzy - pytanie już kiedyś w tym wątku było zadane, ale pozostało bez odpowiedzi. Dwie osoby miały już wymieniane szklanki, ile osób jest zadowolonych z przebiegiem na gazie powyżej 100k km ? Silniki przystosowane bądź nie ? (Chociaż jakoś nie chce mi się wierzyć w to przystosowanie, tak jak fabryczne instalacje ASO montowane u cześka w szopie) |
_________________ Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 |
|
|
|
 |
karol20
Forumowicz
Auto: lancer sportback 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 66 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 19-08-2015, 22:26
|
|
|
Przebieg 102 tys. Na LPG 101,5 tys. Silnik nie przystosowany do gazu .
Jestem po wymianie gniazd zaworowych i szklanek . Jestem zadowolony . |
|
|
|
 |
manitou
Nowy Forumowicz
Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: południe
|
Wysłany: 25-08-2015, 18:26
|
|
|
Napisz proszę ile Cię to kosztowało i gdzie wykonales usługę. Pozdrawiam, też 1,8bez opcji LPG ale na razie tylko 15 tys zrobione. Bez kłopotów. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 25-08-2015, 20:18
|
|
|
karol20 napisał/a: | Jestem po wymianie gniazd zaworowych i szklanek . |
karol20 napisał/a: | Jestem zadowolony . |
manitou napisał/a: | Napisz proszę ile Cię to kosztowało |
W ten sposób warto dodać koszt serwisowania do ceny litra gazu i kosztu przejechania kilometra.
No i ta wymiana jest chyba co jakiś interwał? |
|
|
|
 |
karol20
Forumowicz
Auto: lancer sportback 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 66 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 26-08-2015, 16:58
|
|
|
Witam.
Koszt wywiany szklanek , gniazd zaworowych i kompletnego rozrządu to kwota około 4 tys .
Nie ma interwału wymiany gniazd zaworowych . Wymieniasz gniazda na takie które nie boją się gazu . Pozostaje sprawa zaworów które podobno też są inne w wersji pod LPG . Ale w ASO w Rybniku stwierdziło że nie ma potrzeby wymiany tego podzespołu . Pojeździmy zobaczymy .
Tankuje za 92 zł i przejeżdżam 520 km
Mi się opłaca . Robię około 25 tys rocznie . |
|
|
|
 |
vonmat
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2015 Posty: 37 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-08-2015, 10:12
|
|
|
Witajcie, ja również zamontowałem gaz do swojego Lancera. Silnik 1.8 143KM, rok 2009, aktualnie 103500 km.
STAG QBOX PLUS
Reduktor AC R01
Wtryskiwacze DRAGON 2x2
Butla 67l
Koszt: 3100 PLN
Zawór tankowania pod klapką - pełnowymiarowy, bez potrzeby demontażu przy tankowaniu benzyny.
Butla o 1-2 cm za wysoka - podłoga delikatnie odstaje, ale nie przeszkadza to w użytkowaniu.
Forum było bardzo pomocne, znalazłem tu wiele wskazówek, dlatego również będę dzielił się informacjami nt. eksploatacji auta na gazie.
Pozdrawiam Was |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31-08-2015, 12:04
|
|
|
Golotheman napisał/a: | Dwie osoby miały już wymieniane szklanki, ile osób jest zadowolonych z przebiegiem na gazie powyżej 100k km |
czy to ja jestem tą drugą?
tak, jestem zadowolony. przejechałem na lpg ok. 140.000 w sumie. ze szklankami było 2x zamieszanie - wymiana, chyba planowanie (?) głowicy. w sumie jestem na plus, ale mniej niż się spodziewałem. teraz jeżdże na Pb, aczkolwiek np. teraz wyjazd do Niemiec na wakacje - oba baki do pełna, zasięg z prędkościami autostradowymi ok. 1500 km
A zmina na Pb, bo zyst moim zadniem nie warty u mnie wyprawki.
niby 7lxok.2 zł czyli 14 zł na 100 km, 14.000 na 100.000 km, a Pb 5,5x5 zł, 27 zł/100 km 27000/100.000 km. zysk 13.000 w ciągu 3 lat, pomniejszony o koszt wymiany szklanek i Pb na rozruch. zrezygnowałem z lpg |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 31-08-2015, 13:03
|
|
|
Zaraz, spalanie na gazie wychodziło Ci 7 litrów? Na benzynie 5,5 litra? 7 to ja w trasie nie osiągam, 8,5 to tak. Na autostradzie, jazda trochę ostrzejsza 9.5l i to na benzynie. Wiec Twoje kłopoty może ze zbyt uboga mieszanka? Mój tata ma Focusa w wersji USA na gazie, 2.0 benzyna jadąc na gazie miał podobne wyniki spalania do Twoich, ale już 3 razy robił glowice i nie dał sobie wytłumaczyć ze to przez gaz. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31-08-2015, 13:21
|
|
|
też myslę, że uboga mieszanka, choć komp. mówił że ok. w każdym razie jak jeździłęm 40.000 km/rok, to lpg. teraz mam ok. 20.000 więc Pb |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
manitou
Nowy Forumowicz
Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: południe
|
Wysłany: 31-08-2015, 13:23
|
|
|
On ma 1,5 czy tam 1,6... |
|
|
|
 |
Grommit
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi lancer sportback1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 6 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 11-09-2015, 12:40
|
|
|
Witam ponownie wszystkich.
Po trzecim sprawdzeniu zaworów (60 Tys na LPG), luzy w normie.. ciekawe jak będzie dalej |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 12-09-2015, 21:29
|
|
|
Wprawdzie nie mam LPG, ale wczoraj padano mi z "pewnego źródła" takowe info o instalacji LPG w miśkach. Nie podam producenta instalacji ani innych szczegółów, bo nie.
Mianowicie, dobrym rozwiązaniem przy instalacji LPG jest zastosowanie dotryski benzyny w celu spowolnienia procesów destrukcji gniazd zaworowych i grzybków zaworowych. Problemem silników, przypuszczam że chodzi o model sinika 4B1X, podczas jazdy na LPG jest silne wypalanie gniazd i zaworów oraz zmniejszanie luzów zaworowych (wiadoma rzecz), po zastosowaniu dotrysku na poziomie min 5% ryzyko uszkodzenia jest dość skutecznie niwelowane. Ponadto zalecane jest zastosowanie utwardzonych gniazd zaworowych i grzybków zaworowych. Oczywiście okres między kontrolami luzów 30-40Kkm mile zalecany. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
|