Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
Autor Wiadomość
Bayera 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 11
Skąd: Elbląg
Wysłany: 03-01-2015, 09:54   [Cari 1.8 GDI] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.

Witam forumowiczów i z góry przepraszam jeśli powtarzam temat jednak szukając na forum i w necie nie odnalazłem problemu takiego jak mój. Do rzeczy:
Kupiłem 2m-c temu Carisme 1.8r GDI 2000r. i wszystko grało po kilku dniach zauważyłem, że zaczęło coś się dziać z odpalaniem, nie odpalał za pierwszym razem musiałem mocniej kręcić lub znowu przekręcać kluczyk do "zera" i znowu próbować. Na początku nie przeszkadzało mi to bo jak był zimny po nocy to odpalał dobrze jednak jak się zagrzał to zapalił za 2 lub 3 razem. Jak ostatnio przyszły mrozy to odpalał bez problemu nawet ciepły (albo po prostu szybko stygł). Poważne problemy zaczęły się jak przyszła odwilż bo teraz muszę odpalać zawsze za 2-3 razem. Wczoraj musiałem czekać aż ostygnie zanim w ogóle zapalił pod sklepem, ale też musiałem sporo kręcić. To tak na prawdę jedyny problem bo jeździ normalnie obroty też są w porządku i przyspieszenie działa jak należy. W poniedziałek oddaje do mechanika żeby podłączyć pod kompa ale chciałem napisać na forum bo może ktoś miał podobny problem i doradzi mi coś może to błahostka a może to coś poważnego.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 03-01-2015, 11:08   

Zacznij od sprawdzenie błędów przez zwarcie 1 i 4 wyjścia w gnieździe OBD,
Cari z 2000r to u Ciebie powinno działać:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

jakieś problemy dodatkowe które zauważyłeś po kupieniu tzn. falowanie obrotów, szarpanie... ??
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Bayera 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 11
Skąd: Elbląg
Wysłany: 03-01-2015, 11:36   

Właśnie wróciłem z zakupów bo żona chora i co zauważyłem na zimnym silniku temperatura nawet nie wzrosła do 1/5 na zegarze odpala od pierwszego zakręcenia rozrusznika jestem w mieście gaszę odpalam i odpala za 1 lub 2 zakręceniem rozrusznika. Jak kupiłem i do teraz oprócz zapalania nie ma z nim problemów chodzi płynnie nie szarpie i wszystko gra tylko zapalanie czasem sprawia problemy.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-01-2015, 18:07   

Trzeba sprawdzić pod kompem parametry pracy bo cięzko strzelać co może być przyczyną, gdyz powodow może być sporo
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bayera 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 11
Skąd: Elbląg
Wysłany: 05-08-2015, 21:07   Odświeżenie

Witam.
Chciałbym odświeżyć trochę mój problem. Mój piękny samochodzik zwariował i teraz się bardzo dusi. Doszedłem do tego że moje problemy mogą być związane z pompą wysokiego ciśnienia MR420916. Wiecie może jak sprawdzić rodzaj czujnika na takiej pompie lub regulator ciśnienia bo szukam w necie cenę takich rzeczy i nie potrafię znaleźć.
Teraz mój samochód ciężko odpala jak jest zimny a dobrze jak jest ciepły i spalanie mam około 18-19l/100km. Sam nie wiem jak to ugryźć ale może wymiana tych części pomoże jeśli one nie są niebotycznie drogie.

Oddałem auto do mechanika i podłączył go do kompa. Co wyszło:
sonda prawie nie działa
czujniki na rozrządzie nie są zbieżne ze sobą a po chwili jest ok
o dziwo ciśnienie na pompie WC jest ok
i jeszcze kilka czujników co chwilkę się wiesza a później jest ok
Mechanik stwierdził że to może gdzieś masa się gubi że tak to wariuje. A może ktoś też miał taki problem i coś poradzi?
 
 
icet14 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Kielce
Wysłany: 11-08-2015, 20:41   

Witam.
Mam podobny problem z autem o którym już pisałem w innym temacie ale niestety jeszcze się nie udało go rozwiązać. A mianowicie na zimnym silniku odpala bez problemu i obroty są w granicach 800r/min po rozgrzaniu się obroty spadają do około 500-300r/min po przejechaniu powyżej 15km auto zaczyna się dusić (nie zawsze, najczęściej w upalne dni) i często doprowadza to do zatrzymania auta, niestety nie da się dalej jechać i ponowne odpalenie dopiero za którymś razem po jakimś czasie i podczas próby odpalania dziwne trzepanie w silniku tak jakby coś nie mogło zaskoczyć. Dwa razy auto stanęło i trzeba było je ściągać za pierwszym razem wymieniona pompka w baku i jakieś okablowanie za drugim razem u innego mechanika ponieważ po miesiącu auto znów stanęło, została wymieniona wtyczka przy pompce paliwa w baku ponieważ słabo się trzymała i nie była w dobrym stanie, dodatkowo czyszczenie przepustnicy i to załatwiło problemy z odpalaniem na zimnym silniku ale dalej zostaje duszenie i odpalanie na ciepłym. Dzisiaj przejechałem ok 30 km, zgasiłem nie udało się odpalić ponownie trzeba było holować i odpaliłem podczas holowania dojechałem do domu zgasiłem i auto odpaliło na rozgrzanym kilkakrotnie...

Próbowałem wymienić mikro filtry tak jak jest to przedstawione tutaj : http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
wieczorem rozkręciłem co trzeba żeby się dostać, rano chciałem przystąpić do wymiany, wypchnąłem auto z garażu i po wypchnięciu z wężyka nad regulatorem i z tego na dole opisanego jako najważniejszy zaczeła wypływać benzyna, nie znam się na tym ale wężyki były całą noc odkręcone a dopiero po wypchnięciu zaczęło cieknąc a wyglądało to tak jakby cos paliwo wypychało ponieważ przez 3-4 minuty z jednego wężyka wypłynęło ok 250ml, czy to normalne? Niestety skręciłem wszystko do kupy, na jednym zaworku który rozkęciłem była uszkodzona uszczelka i opaska lecz nie miałem na wymianę i skręciłem jak było.

Auto było podpinane pod kompa ale mechanik powiedział tylko że błąd cisnienia najprawdopodniej ta pompa WC ale dodał że cisnienie na pompie NC i WC jest ok wg programu i jak sprawdzałem multimetrem również było ok. Niestety innych parametrów nie sprawdził lub nie miał możliwości do diagnozy używał urządzenia bosh'a.

Chciałem się dowiedzieć czy za ten problem z odpalaniem może odpowiadać czujnik położenia wału pytam ponieważ ktoś mi tak podpowiedział. Zgadzam się z opinią że za duszenie może odpowiadać pompa WC lecz nie wydaje mi się że za odpalanie też ponieważ auto na zimnym zawsze pali a na gorącym kiedy chce...

Gdy chciałem wymienić te filterki obok pompy znajduje sie czarna okrągła puszka chyba filtr
węglowy oparów paliwa jest na nim takie małe wieczko i gdy nim poruszałem bardzo zasysało powietrze czy to normalne?

Jeżeli chodzi o czujnik ciśnienia to koszt minimum 60, pompa WC minimum 300. Niestety wszystko używane i nie wiesz co kupisz.

Mam jeszcze pytanie do Mitsumaniaków czy znacie jakiegoś mechanika z okolic Kielc który mógłby coś poradzić na to? Chodzi przede wszystkim o diagnozę bo nie chce wymieniać wszystkiego po kolei ;/
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-08-2015, 21:16   

Czujnik położenia wału i wałka można sprawdzić oscyloskopem (czujnik wałka może być podejrzany, można go profilaktycznie rozebrać i przelutować, powinna podejśc ta instrukcja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73583 ), wogóle do sprawdzania live data najlepiej użyć evoscana http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.