Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem hamulce
Autor Wiadomość
MamOczy 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1
Skąd: Łódz
Wysłany: 05-08-2015, 21:21   problem hamulce

Witam mam problem w swojej Cari od pewnego czasu .
Otóż objawy były takie, że zacząłem czuć , że hamują tak lekko koła . Trzeba było więcej mocy zużyć by się rozpędzać bo coś blokowało . Kilka razy było tak , że hamulec zrobił się całkowicie twardy i wtedy max można było jechać z 30km/h bo całe tarcze zblokowane były .

Podjechałem do jednego mechanika i zacząć wszystko czyścić klocki itp po czym powiedział, że uszkodzona pompa . Pompa została wymieniona i przez jakieś 2 tygodnie było ok . Po czym znowu zacząłem czuć jak mi coś hamuje . Podjechałem teraz do innego mechanika powiedział mi , że to mogła nie być wtedy pompa ale abs i miał mi to wyminić ale jechał na urlop więc zabrałem auto. I dzisiaj była taka sytuacja, że koła całkowicie zblokowane nie da się praktycznie ruszyć i hamulec twardy jak kamień na włączonym silniku .

Mam zamiar podjechać do mechnika oczywiście tylko czy kupować tą pombę abs , bo ta hamulcowa kupiona i czuję , że gość mnie tylko naciągnął .

Odpowietrzane i 2 razy zmieniony płyn .

Pytam bo chcę podjechać do 3 mechanika i nie chcę znowu być nabity w koszty nie wiadomo jakie , a jest to dość uciążliwe bo już 2 miesiąc z tym walczę.
 
 
Father 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 73
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 11-08-2015, 20:53   

hejka,kumpel mial to samo w cari ale po lifcie, wymienil wszystko, pompe,abs itp nawet przewody hamulcowe a okazalo sie ze korektor sily hamowania jest uszkodzony, po wymianie wszystko dziala jak natura chciala.

ostatnio ja w swojej Cari wymienilem klocki i tarcze (tydzien temu) i mam podobny problem, grzeja sie tarcze strasznie mocno, az hamulcow mi brakuje (regeneracja zaciskow nie pomogla) tez wywalilem sporo kasy na to i mechanik wlasnie podejrzewa korektor sily hamowania, z tym ze do Cari przed liftem taka część nie istnieje xD (do kupna oczywiscie) wiec tylko szrot, ale i tu jest problem bo to delikatne urzadzenie i wystarczy ze lezy po demontazu w wilgoci i juz do wywalenia :/ jak narazie szukam tego swietego graala i zycze tobie zeby to nie bylo to zepsute ! :D
_________________
Druga miłość <B Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 16v 1998r Manual
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 11-08-2015, 21:42   

korektor siły hamowania z tego co wiem jest potrzeby w samochodach bez ABS
zakładać specjalnie korektor w modelu który go niema jest głupotą...
nie bez przyczyny posiadacze galantów wywalają go
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Father 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 73
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 11-08-2015, 21:59   

to po co w fabryce to zakladali do naszych aut z ABS ?:P

PS. z tego co ja wiem, to korektor sily hamowania przeklada wieksza moc hamowania niz zwykle na tylna os kiedy przednia jest przeciazona, zeby wyrownac obiazenie. popraw mnie jesli jestem w bledzie ale mechanik mi tlumaczyl cos takiego (slowo w slowo nie powiem bo nie pamietam ale chyba o to chodzilo)
_________________
Druga miłość <B Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 16v 1998r Manual
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11-08-2015, 22:58   

Father napisał/a:
PS. z tego co ja wiem, to korektor sily hamowania przeklada wieksza moc hamowania niz zwykle na tylna os kiedy przednia jest przeciazona, zeby wyrownac obiazenie.

Prawie dobrze :) Kiedy tylna oś jest obciążona, np. pasażerami i bagażem, korektor daje większą siłę hamowania na tylne hamulce. Kiedy kierowca jedzie sam, a tył jest pusty (czyli lekki), większa siła hamowania idzie na przód.
I szczerze mówiąc, nie wiem, co korektor siły hamowania ma wspólnego z ABS-em, i jak ABS ma zastąpić korektor ? Zresztą już co najmniej raz się o to tutaj pytałem, ale odpowiedzi nie uzyskałem.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Father 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 73
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 12-08-2015, 05:23   

Czyli michal nam tutaj herezje opowiada :P szkoda ze autorw watka sie nie wypowie xD
_________________
Druga miłość <B Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 16v 1998r Manual
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 12-08-2015, 10:24   

Father napisał/a:
Czyli michal nam tutaj herezje opowiada

Tego to nie powiedziałem :P Po prosu IMHO korektor siły hamowania ma inne zadanie do spełnienia, niż ABS, i jakoś mi nie pasuje, że ABS zastąpi korektor.
Ale nieomylny nie jestem ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 12-08-2015, 20:08   

a do czego służy korektor siły hamowania?, zadajcie sobie ten trud i sprawdźcie, google ma każdy pod ręką.

np. wikipedia:
"Często w prostych układach (bez ABS czy systemów kontroli trakcji) stosuje się korektor siły hamowania zmniejszający siłę hamowania kół tylnych, gdy nacisk na koła tylne zmniejsza się."

w skrócie, zdaje mi się że najczęściej stosuje się prosty korektor który ogranicza ciśnienie na tylnej osi, dzięki czemu unikniemy sytuacji tak jak byśmy podczas hamowania zaciągali ręczny, taka sytuacja jest szczególnie niebezpieczna w zimę.

no i starsze wersje ABS miały wolniejszą reakcje od nowszych konstrukcji przez co zdaje mi się że korektor siły wspomagał ABS, a teraz gdy reakcja ABS jest szybsza to gdy się zablokują koła, jest natychmiastowa reakcja żeby odblokować przez co niema tak dużego niebezpieczeństwa zarzucenia tyłem samochodu...

w galantach jest taki problem że są małe przednie tarcze, z czasem taki korektor może coraz gorzej działać (daje mniejsze ciśnienie na tył), przez co przednie hamulce zaczynają pracować z większym obciążeniem, no i przyczyna bicia tarcz powinna być znana...
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Grzesiek GDI 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 5
Skąd: kluczbork
Wysłany: 13-08-2015, 18:23   

Witam sprawdzie przewod pocisnieniowy od serva przy kolektorze ssacym mialem taki przypadek ze jak kilka razy podczas jazdy nacisnalem hamulec to sevro sie wyproznialo i byl twardy pedal jak podpompowalo bylo ok i wina byla po stronie zapchanego krocca przy kolektorze ssacym a wiadomo jak w gdi kolektory sie zapychaja pozdawiam :wink:

dodam ze po zdjeciu owego przewodu z kolektora silnik dalej pracowal dopiero po wbiciu srubokreta w kluciec udrozil sie i silnik zgasl. a objawy jakie sa opisane powyzej moga tez byz zwiazane z delikatnie wcisnietym hamulcem taki przypadek znam z passata gdzie zle wyregulowany czujnik stopu wywieral nacisk na pedal hamulca co powodowalo ze hamulce sie grzaly cofniecie czujnika zalatwilo sprawe pozdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.