 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: roch_27 22-08-2007, 16:44 |
[EAxx] Spryskiwacze reflektorów, lamp przednich |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-08-2015, 21:27
|
|
|
Dobra, podłączyłem kable tak jak napisał wyderka i lewy spryskiwacz wali jak oszalały, jednym słowem tak jak powinien. Niestety prawy sika jakby miał prostatę, strumienie ledwo docierają do klosza. Bujam się z tymi spryskiwaczami już sporo czasu, nieraz przy nich kombinowałem, min. wysuwałem ręcznie i prawdopodobnie go uszkodziłem, gdyż na obudowie jest nawet napis: "DON'T PULL OUT MANUALLY". Na szczęście kiedyś jak nie chciały działać to kupiłem drugi komplet, więc muszę podmienić. Myślę, że chociaż jeden z nich będzie sprawny.
Po przeróbce napięcie zmierzone na kablach do pompki to 11,1V, czyli 1,4V więcej. Co ciekawe na akumulatorze był 1V więcej, czyli 12,1V. To normalne?
Mam jeszcze jedno pytanie: czy ma znaczenie jak są podpięte kable do włącznika w kabinie, tzn. to, pod którym pinem wpiąłem +12V po stacyjce, a którym pinem napięcie wychodzi na przekaźnik?
I pomyśleć, że sam chciałem podłączać moduł składania lusterek i domykania szyb... |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 24-08-2015, 21:43
|
|
|
Hugo napisał/a: | czy ma znaczenie jak są podpięte kable do włącznika w kabinie, | nie. Włącznik po prostu je zwiera.
Hugo napisał/a: | Co ciekawe na akumulatorze był 1V więcej, czyli 12,1V. To normalne?
| no nie do końca. Jak to zmierzyłeś? Jakie kable dałeś? (średnica?)
Włącz np. światła mijania i zmierz napięcie na akumulatorze. A tak w ogóle to jaką moc ma ta pompka? Powinna mieć jakieś napisy na obudowie. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-08-2015, 08:53
|
|
|
Hmm, nie pamiętam ich średnicy, ale zmierzę. Też o tym pomyślałem dzisiaj. Najgorsze jest to, że kabel od stałego 12V jest najcieńszy i tu może być pies pogrzebany...
Tak samo cienki jest kabel od 12V po stacyjce, ale to chyba nie jest takie ważne, co? Zrobię fotki.
Reszta kabli jest dość gruba moim zdaniem. Też zrobię fotki i pomierzę.
Przy okazji spryskiwacze reflektorów siorbią płyn litrami, miałem ok. 1/5 zbiornika płynu, użyłem spryskiwaczy 3 razy na kilka sekund (przypominam, że tylko jeden działał). Wsiadłem do auta odpalam i szok, pali się kontrolka poziomu płynu spryskiwaczy. W pierwszej chwili wystraszyłem się, że to Check Engine...
EDIT:
Co do oznaczeń na pompce to na tej od Hondy teraz już chyba nie odczytam, ale mogę sprawdzić na pompce od Galanta, bo są identyczne.
Co do grubości kabli to najlepiej po prostu wymienię je na odpowiednie, ale jaką średnicę powinny mieć? |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 25-08-2015, 12:31
|
|
|
Hugo napisał/a: | ale jaką średnicę powinny mieć? | no właśnie to zależy od pompki i jej mocy. Ja bym dał 2,5mm^2 na zasilanie pompki (od akumulatora do pinu 30 w przekaźniku i od pinu 87 do pompki, a także kabel od pompki do masy) i cieńsze na sterowanie, powiedzmy 1-1,5mm kw. (kabelki przy włączniku w kabinie i te do pinów 85 i 86 w przekaźniku)
Jeżeli ta pompka ma około 50W to spadek do 11V napięcia na pracującej pompce może być normalny i uzasadniony. Sam nie wiem jaką to ustrojstwo może mieć moc.. . |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-08-2015, 12:58
|
|
|
Myślę, że te kable, które są obecnie (oprócz najważniejszego, czyli stałego +12V na pin 30) mają ok. 2 mm kw. przekroju. Coś mi tak świta. Czyli napewno zmienię ten od stałego +12V na taki jak piszesz.
Też nie mam pojęcia jaką może mieć moc, wątpię żeby była podana na pompce, ale spojrzę. Wydaje mi się, że średnio pompka spryskiwaczy reflektorów daje ciśnienie ok. 3 bar. Możliwe?
Jak się mierzy średnicę/przekrój przewodu? Same druty czy z izolacją? |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 25-08-2015, 14:39
|
|
|
sveno napisał/a: | Jeżeli ta pompka ma około 50W to spadek do 11V napięcia na pracującej pompce może być normalny i uzasadniony. Sam nie wiem jaką to ustrojstwo może mieć moc.. |
Hugo napisał/a: | Myślę, że te kable, które są obecnie (oprócz najważniejszego, czyli stałego +12V na pin 30) mają ok. 2 mm kw. przekroju. Coś mi tak świta. Czyli napewno zmienię ten od stałego +12V na taki jak piszesz. | Przecież to tylko kilka Amper. 2mm kwadrat powinien spokojnie działać z zapasem. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-08-2015, 14:44
|
|
|
mjsystem, tak, ale ten od stałego +12V muszę zmienić napewno, bo jest cieńszy niż pozostałe, a on jest najważniejszy. Najgorsze, że znowu będę musiał odcinać opaski zaciskowe i odklejać taśmę izolacyjną, bo wczoraj wszystko zabezpieczyłem |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 25-08-2015, 14:50
|
|
|
Hugo napisał/a: | mjsystem, tak, ale ten od stałego +12V muszę zmienić napewno, bo jest cieńszy niż pozostałe, a on jest najważniejszy. | To co innego. Ale warto zapoznać się z prawami fizyki a nie panikować.
1 Volt razy 1 Amper równa się 1 Wat. Plus prawo Ohma |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 04-04-2018, 14:46
|
|
|
przepraszam z góry może było byż może w temacie wcześniej niestety nie mam czasu przeglądać każdego posta..... padła a właściwie połamałą się pompka spryskiwaczy gdzie tego szukać, od czego ew... pasuje zamiennik? |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-04-2018, 15:29
|
|
|
ja miałem z jakiegoś citroena, ale padła po zimie i wstawiłem zdaje się z lanosa - japaneze mi dobierał; ta ostatnia działa do dziś (8 lat) |
|
|
|
 |
|
|