Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Olej
Autor Wiadomość
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 09-09-2015, 07:28   

Mój pierwszy jeździł na Mobilu 10w40, przebieg w okolicach 300tys i popychacze odzywały się jak olej dochodził do 10 tys, więc wymiana i heja dalej.
Drugi ma 200 tys i turasy zalały go 15w40, ale nie klepał. Ja wymieniłem na Mobil 5w40 i cisza.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 09-09-2015, 08:43   

Ja w ramach testu przeciągnąłem już Helixa z AR9100 do 15 000km i nadal silnik pracuje idealnie, a kolor na bagnecie jest mocno optymistyczny. No ale dość już igrania :)
Póki co pozostaję przy Helixie i wymianie poniżej 10 000km. Co daje u mnie trzy wymiany w roku... Może będę dorzucał coś dla obniżenia tarcia w stylu Militeca bo AR9100 jednak nie wychodzi super tanio.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Mandrake 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 170
Skąd: Międzyzdroje
Wysłany: 13-09-2015, 08:49   

Ja porzuciłem Valvoline na rzecz Shella, ale Helix Ultra-Racing-10w60. Mogę śmiało polecić :D
 
 
xyn 
Nowy Forumowicz


Auto: ea5w 2.5 v6, lpg, 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 23
Skąd: skarżysko-kamienna
Wysłany: 17-09-2015, 13:25   

słuchajcie, wracam jeszcze raz do tematu.
odebrałem dziś zamówiony filtr oleju mann w811/80, ale np na motointegrator.pl podpowiada mi model w610/3. wina leży po stronie sklepu, czy model, który dostałem też się sprawdzi?
_________________
bądź człowiekiem łaskawym tak i od czasu do czasu wciśnij prawy alt.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 17-09-2015, 13:37   

katalog MANN podaje ze pasuje do:

2.0 (EA2A/W) 4G63 100 136 09/96-09/00
2.0 (EA2A/W) 4G63 98 133 10/00-10/04
2.4 4G69 116 158 10/03->
2.4 GDI (EA3A/W) 4G64 GDI 110 150 04/99-09/00
2.4 GDI (EA3A/W) 4G64 GDI 106 144 10/00-10/04
2.5 V6 Twin-Turbo VR-4 (EA5A/W) 6A13 206 280 09/96-10/02
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21956
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-09-2015, 13:52   

Powinien być MANN W610/3.
 
 
xyn 
Nowy Forumowicz


Auto: ea5w 2.5 v6, lpg, 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 23
Skąd: skarżysko-kamienna
Wysłany: 17-09-2015, 15:45   

no tak właśnie sprawdzałem katalog, ale nie wiedziałem czy może zastosowanie filtra w811/80 jest jakąś specjalną sztuczką poprawiającą jego wydajność (przy czym upierał się sprzedawca w przeprowadzonej przed chwilą rozmowie). zmieniłem zamówienie na w610/3.
dziękuję po raz kolejny za rozwianie wątpliwości!
_________________
bądź człowiekiem łaskawym tak i od czasu do czasu wciśnij prawy alt.
 
 
McCoy 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi SE 2,5V6 /99
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 249
Skąd: okolice Monachium
Wysłany: 20-09-2015, 01:00   

Bialy cos tam piszesz takie glupoty ze az mi cie zal. Gnebisz zmordowanego trupa i olejem chcez go uleczac. Nie oczerniaj jednej czy drugiej fiurmy olejowej bo swoja przygode z w meczona bestia zakonczysz w sadzie. Nie wiem o co ci chodzi. Piszesz jak male dziecko ze swoimi chorymi teoriami. wiekszosc galantow za czasow swietnosci zalewana byla olejem 10w40. Tak mineralnyny z dodatkiem syntetycznego proszku do prania. Gdy auto bylo regularnie w serwisie to jest nim ok,bo wazne aby olej byl swiezy przy tym silniku.

[ Komentarz dodany przez: robertdg: 20-09-2015, 10:03 ]
Punkt 8 regulaminu
_________________
Oczy są interfejsem duszy
Ostatnio zmieniony przez robertdg 20-09-2015, 10:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 20-09-2015, 12:44   

McCoy napisał/a:
Nie oczerniaj jednej czy drugiej fiurmy olejowej bo swoja przygode z w meczona bestia zakonczysz w sadzie

możesz mi dokładnie wytłumaczyć w jaki sposób? A i gdzie oczerniłem jakąś firme ??
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 25-09-2015, 11:29   

Czy ten olej to pełny syntetyk czy HC ?
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 25-09-2015, 11:37   

Najprawdopodobniej GTL. Czyli lepszy od HC ale nie pełen syntetyk.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 26-09-2015, 08:49   

Mann w610/3 (66x90) jest większy(dłuższy) niż w811/80 (75x80). Prawdopodobnie pasować będą oba.

Co do 2.0 16v to po numerach knechta (ja stosuję u siebie knechta) wychodzi OC 230 (76x65,6) oraz OC 205 (76x73,6). Zakładałem zawsze ten dłuższy, bo nie wystawał jeszcze za miskę, a chyba więcej syfu mógł wyłapać przed zatkaniem.

Teraz stosuję K&N303
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 27-09-2015, 15:25   

booohal napisał/a:
Najprawdopodobniej GTL. Czyli lepszy od HC ale nie pełen syntetyk.

Valvoline ma pełny syntetyk?
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 27-09-2015, 20:15   

marcinzam napisał/a:
Valvoline ma pełny syntetyk?

Nie zagłębiałem się. Nie interesuje mnie zbytnio ta firma ;)
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Mandrake 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 170
Skąd: Międzyzdroje
Wysłany: 28-09-2015, 22:29   

marcinzam napisał/a:
Czy ten olej to pełny syntetyk czy HC ?


SynPower to pełny syntetyk, a nie hydrokrakowany minerał:

http://www.valvolineeurop.../synpower_5w-30
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.