Klima się wyłacza ? |
Autor |
Wiadomość |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 14-08-2015, 16:57 Klima się wyłacza ?
|
|
|
Pany mam problem ...mianowicie
dzisiaj zaobserwowałem dziwną przypadłość sigmy ... jadę do miasta na zewnątrz jest 35 stopni ,wiadomo włączam klimę ... klima działa ładnie chłodzi (klima włączona na full czyli nie guzik ECO ,a ten drugi "śnieżynka" ) ... stoje w korku ... nagle klima się wyłącza i słyszę jak klapa od ciepłego powietrza się przesuwa ( pokrętło jest na 20 stopni na niebieskim) i z nawiewów wali mi 66 stopni ciepłego powietrza ! .... po jakiś 10 min wszystko wraca do normy ... stało mi sie tak dzisiaj trzy razy ..
temp. silnika w normie czyli na połowie , wentylator się włącza jak jest za gorący
pytanie : czemu nagle klima się wyłącza i bez mojej ingerencji otwiera nagrzewnicę ?
ps. jak dam na guzik ECO klima chodzi ,chłodzi i nie ma tego problemu
[ Dodano: 20-08-2015, 18:57 ]
no i dzisiaj znowu ... juz nawet klimy nie włączałem , na dworze 24 stopnie i nagle 66 stopni z nawiewu .... samoistnie otworzyło nagrzewnice ...
mam dziwne wrażenie że szwankuje mi panel ten od nawiewów |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 20-08-2015, 20:54
|
|
|
U mnie był podobny przypadek - szwankował sterownik klimatyzacji /nawiewu / - poluzowane styki łączące kostki na kablu i sterowniku - do ogarnięcia . Jezęli to wina sterownika to musisz demontować środek konsoli zaczynając od odsunięcia paneli przy biegach . Sterownik przykręcony chyba 4 śrubami .Można wyjąć poruszać na stykach przy pracującym nawiewie - wyeliminujesz wówczas sterownik. Pozdrawiam |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 20-08-2015, 23:25
|
|
|
zbyszek05, tak właśnie teraz pomyślałem jak wracałem z miasta .. odziwo wszystko działa .... jak jest zimno
chyba mam zimne luty na sterowniku |
|
|
|
 |
olgierto
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 139 Skąd: RŚL
|
Wysłany: 21-08-2015, 10:38
|
|
|
stale wałkowany temat tak samo miałem tylko w O1. W upałach działała chwile potem waliło ciepłem. Regulacj szczelina zasprzęglika kompresora poprzez wyciągnięcie podkładki z zasprzęglika. Sprawdź jaką masz szczelinę miedzy zasprzeglikiem kompresora a kołem pasowym. Powinna byc ok 0,3-0,5mm. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-08-2015, 18:22
|
|
|
olgierto napisał/a: | stale wałkowany temat tak samo miałem tylko w O1. W upałach działała chwile potem waliło ciepłem. Regulacj szczelina zasprzęglika kompresora poprzez wyciągnięcie podkładki z zasprzęglika. Sprawdź jaką masz szczelinę miedzy zasprzeglikiem kompresora a kołem pasowym. Powinna byc ok 0,3-0,5mm. |
A z ciekawości zapytam - jaki to ma związek z działaniem klimy?
Wiem że w Sigmie jest termostat klimatyzacji. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 21-08-2015, 20:31
|
|
|
spoko chłopaki wszystko juz wyjaśnione miałem zimne luty na panelu od nawiewu ... wszystko działa |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 22-08-2015, 06:21
|
|
|
szpala85 napisał/a: | :wink: spoko chłopaki wszystko juz wyjaśnione miałem zimne luty na panelu od nawiewu ... wszystko działa |
Tak podejrzewałem właśnie, wygląda na to że to dość częsta przypadłość tej klimatyzacji sprzed liftingu (z pokrętłami). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 14-09-2015, 20:10
|
|
|
no i nie działa ... znaczy problem z nagłym włączaniem max grzania znikł ale znowu pojawił się problem z nawiewem (wentylatorem ) raz dziala na wolnych obrotach raz nie dziala
uświadomcie mnie ile jest CPU sterujących tym cholerstwem ???
co wymieniłem :
wymieniłem rezystor nawiewu (ten z czterema kablami za schowkiem ) już 3 razy , przekaźniki od dmuchawy
co lutowałem :
lutowałem panel od sterowania nawiewami ( to z pokrętami ) , sterownik klimy taki czarny płaski kwadrat z blaszką pod spodem ( ten za schowkiem na głównym tunelu )
wyczytałem na forum że za radiem dokładnie pod nim jest jeszcze jeden CPU taki czarny prostokąt cały plajstikowy ???
tylko ja nic tam nie widziałem cholera ... jedyne co tam mam to jakiś komp w metalowej puszce ale wyczytałem ze to jest komp od wspomagania ... |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 14-09-2015, 21:11
|
|
|
Sterownik klimy to ten prostokąt za schowkiem. W 24V jest jeszcze taki jeden mały sterownik od koło schowka ale on nie ma wpływu na pracę nawiewu (jedynie w najgorszym wypadku nie załączał by się kompresor od klimy).
Sprawdź jeszcze raz wtyczki lub złącze na sterowniku oraz panelu.
Sterowanie wentylatorem wychodzi z panelu - potencjometr, ale wyjście do tranzystora dmuchawy jest z komputera. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 14-09-2015, 21:32
|
|
|
Lukasz ... czyli tak .. może na zdjeciach ci pokaże o co mi chodzi :
ten komp był za schowkiem od pasażera i go przelutowałem :
a na forum wyczytałem że jest gdzieś drugi komp i wygląda on tak :
i on jest prawdopodobnie za radiem pod radiem ... ??
czy to właśnie ten drugi komp muszę obczaić ?
czy mi się już całkiem porąbało ?
ruszałem wtyczkami i nic nie pomagało ...nawet zmieniłem na chwilkę sam panel sterujący od nawiewu i to nie pomogło ... te same objawy ...
niby błaha sprawa ... hehe ...
jedyne co zauważyłem to to że jak jadę i działa nawiew powiedzmy na połowie mocy .... wjadę w dziurę i nagle pyk przestaje działać hehehehehe |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 14-09-2015, 21:37
|
|
|
To co na drugim zdjęciu to komputer który musisz sprawdzić. Nie rozbierałeś go poprzednim razem?
Jest na nim nawet napisane A/C controller. Ten który przelutowałeś to sterownik kompresora (odpowiada za monitorowanie poślizgu paska, jeśli różnica prędkości silnika w stosunku do kompresora odbiega o ileś tam % to wyłączy sprzęgło) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 14-09-2015, 21:52
|
|
|
no właśnie tego kompa nie mogę znaleźć hehehe
to jest najlepsze
jutro jeszcze raz rozbiorę konsolę środkową i dokładnie rzucę okiem z latarką baaaa wezmę halogena 1000W bo aż dziwne że go nie widziałem hehe
[ Dodano: 16-09-2015, 16:35 ]
ok udało mi się to naprawić .. zimne luty na wtyczkach
cały czas myślałem że to nie jest komp tylko element nawiewu jakaś skrzynka plastikowa ... dlatego nie mogłem tego znaleźć
ale już wszystko działa dzięki |
|
|
|
 |
|