Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wszyc i jego V6 czyli kolejna reaktywacja
Autor Wiadomość
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 12-09-2015, 17:09   

Wszyc, kup następnego.
Fajne sztuki idą i to o dziwo bez rdzy za śmieszne pieniądze.

Pierwszy był sentymentalny, więc rozumiałem walke, ale ten juz jest "drugi", wiec wymontuj co można i bierz auto, żebys cieszył się także jazdą, a nie tylko kręceniem śrubek :wink:
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-09-2015, 21:52   

mkm napisał/a:
żebys cieszył się także jazdą, a nie tylko kręceniem śrubek :wink:


Oj bez przesady od lutego 2014 zrobił ze mną 40tyś km już ;) Na codzień jeżdze Primerą 1.6 więc przemieszczać się też mam czym :) Następne Mitsu jak kupie to bedzie Eclipse 2g GS dla drugiej połówki ale to za rok pewnie najchętniej wyrwał bym jakąś sztuke bez silnika bo wszędzie się potykam u siebie o nieużywane 4G63 6bolty :D
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 16-09-2015, 11:51   

Wszyc, w moim przypadku zrobienie w pierwszej kolejności silnika było błędem. Zanim zabrałem się za budę, zgniła tak że nie opłaca się tego robić, poza tym nie mam na to czasu no i na dniach startuję z budową.

A tak z ciekawości, kilka postów temu przeczytałem że podłużnice pasują z EA, inne rzeczy typu mocowania tylnych wahaczy, sanek itp, przednich wahaczy dolnych też?????????????
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-09-2015, 14:13   

Buda jest najprostsza do zrobienia jak by nie zgniła to i tak ogarnę nie wymaga prawie nic kasy ode mnie ( arkusz blachy 70zł i zrobisz z tego 3 galanty, 6kg CO2 do MIGa 20zł, 90zł 5kg drutu które starczy na wszystkie E5 w klubie ). I trzeba wyjąć silnik i wszystko z komory moim zdaniem by dobrze pospawać za mało miejsca jak chcesz brzydkie smarki robić to można przy złożonym aucie jak chcesz mieć porządnie to nie ma wyjścia pełna rozbiórka.

Co do podłużnic to wszystko to samo nawet z kombi podejdą z tym żę E5 w dużej ilości punktów ma podłużnice zalane plastikiem od środka a EA już nie. Jeżli chcesz spawać podłużnice i wymieniać elementy konstrukcyjne auta to częściowo, nie wycinaj wszystkiego co zardzewiałe w aucie bo osłabisz konstrukcje, rób etapami druga sprawa to podeprzyj auto na możliwie największej ilości podpór by nie rozkładać ciężaru na 4 kobyłkach tylko bo pogniesz budę, przy wycinaniu większych elementów konstrukcyjnych auta wspawaj/ przykręć do budy najpierw ramę pomocniczą, która nie pozwoli auto stracić wymiarów po zabraniu elementu konstrukcyjnego. Zgłoś się do mnie po dokumentacje blacharską E5 ( fabryczny zestaw papierów zawierający wszystkie punkty kontrolne do pomiarów ramy zawierający też punkty zgrzewów i schemat połączeń każdej chodź by najmniejszej blaszki wspawanej w nadwozie E5 by pomierzyć budę :wink:
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Wszyc 16-09-2015, 15:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 16-09-2015, 14:25   

Wszyc napisał/a:
Zgłoś się do mnie po dokumentacje blacharską E5 ( fabryczny zestaw papierów zawierający wszystkie punkty kontrolne do pomiarów ramy zawierający też punkty zgrzewów i schemat połączeń każdej chodź by najmniejszej blaszki wspawanej w nadwozie E5 by pomierzyć budę

Chyba wpadnę pogadać..... parę wskazówek dla mojego EA też by się przydało:) i nie chodzi mi tu i pomiary a raczej praktyczne wskazówki.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 17-09-2015, 20:53   

Wszyc, ja już odpuściłem, buda z mojego Gala idzie raczej na złom, gdyby miała postać jeszcze kilka lat to już nic z niej nie zostanie, bo już teraz mało co jest. A co do robocizny i szczegółów, to mam akurat kumpla blacharza lakiernika i uczestniczyłem w dwóch odbudowach od podstaw, jeden Fiat 125 drugi Range Rover Classic. W przypadku Gala to nawet z kawałka blachy byśmy co trzeba dorabiali, ale stwierdziłem że to nie na moje nerwy, brak czasu i kieszeń, zwłaszcza teraz.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 17-09-2015, 23:34   

Wszyc napisał/a:
Buda jest najprostsza do zrobienia jak by nie zgniła to i tak ogarnę nie wymaga prawie nic kasy ode mnie ( arkusz blachy 70zł i zrobisz z tego 3 galanty, 6kg CO2 do MIGa 20zł, 90zł 5kg drutu które starczy na wszystkie E5 w klubie ).

Więcej pokory, wiecej pokory, bo potem włos się jeży na głowie jak sie takie dzieła ogląda... :roll:
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 18-09-2015, 08:47   

mkm, spokojnie :) Przecież Krzychu dopiero szósty rok tę budę spawa :P
_________________

 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-09-2015, 08:55   

mkm napisał/a:
Więcej pokory, wiecej pokory, bo potem włos się jeży na głowie jak sie takie dzieła ogląda...


Czy ja wiem blacharkę można zrobić dobrze albo źle a silnik można złożyć idealnie a i tak z jakiegoś powodu może się wysypać bo np. okazało się że jakiś komponent był lipnej jakości a ciężko znać wszystko na świecie co produkują, do lakierowania trzeba mieć warunki tone sprzętu a i tak możesz skopać bo nawet mistrzom tematu się zdarza i do wszystkiego trzeba mieć mase kasy na komponenty.

Kwestia spawania to co wyżej wymieniłem + 1k na spawarkę ( i nikt mi nie wmówi że trzeba więcej mam taką spawam od 0,5 po 5mm blache od 4 lat ) dobry reduktor, przyłbice, pare tanich preparatów końcówki dysz itp.

Ja uważam tylko jedno w życiu: To że coś można zrobić nie znaczy się się powinno jeżeli ktoś podchodzi do tematu z myślą w głowie: Włodek mi pożyczy spawarkę i zrobie sam bo będzie taniej to ja bym osobiście na miejscu osoby która to robi zrezygnował bo będzie z tego wielka śmierdząca kupa :wink:

Ja robie bo nie ufam że blacharz zrobi to lepiej gdyż na 80% przypadków zahefta mi każdą dziure na szybko w środku profilu zostawi wszystko jak było zardzewiałe i nie zakonserwuje profili od środka i wcale nie jestem na nikogo zły za to taka różnica że on musi zarobić i tym więcej obrobi samochodów tym lepiej a ja mam swój samochód i mam czas :)
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-09-2015, 08:59   

jacek11 napisał/a:
Przecież Krzychu dopiero szósty rok tę budę spawa


Jacku jak ja jestem raz na miesiąc na garażu po 30 min a w garażu gdzie mam niebieskiego galanta nie mam prądu od 3 lat i od roku mnie tam nawet nie było :mrgreen:

Ja pracuje po 12h dziennie często w weekendy więc nie mam czasu na garaż :)

Mój styl pracy: od 2 tygodni obrabiam blok silnika :P Moja estymacja prac: Zakładając że będę 4 razy w tygodniu w garażu od października 2015 to myślę że do maja 2016 powinienem skończyć bordowego galanta, następnie biorę się za Nissana Primerę mojego ojca ale tam to max tydzień i skończę całą blacharkę mimo że jest więcej do zrobienia to nie moje auto więc nie mam możliwości żeby trzymać go pół roku. Granatowego galanta fajnie było by przetransportować do drugiego garażu tak hmmm na październik 2016 :mrgreen: i skończyć na koniec 2017 :P ja jak planuje to na lata

W miedzy czasie będę ogarniał ziemie pod postawienie warsztatu o wymiarach 80m2 na użytek własny
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
  Wysłany: 18-09-2015, 10:17   

Znalazłem winowajcę syfienia rozrządu.

Skorodowana powierzchnia bloku na łączeniu z pompą wody po założeniu uszczelki i pompy i poddaniu próbie szczelności układu bardzo szybko połączenie zaczęło puszczać przy niskim ciśnieniu w układzie.



_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 18-09-2015, 10:21   

Krzysiu,ja wiem,że jak się nie ma czasu,to się nic nie zrobi.Ale jakoś nie mogłem się powstrzymać,żeby Cię nie sprowokować do odpowiedzi :P Przepraszam,jeśli Cię uraziłem.
_________________

 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-09-2015, 10:27   

Nie no spoko :wink: nie uraziłeś tylko zaznaczam że ja się po prostu opitalam w kwesti galanta z powodu braku czasu a nie że tam robię nie wiadomo jakie cuda i jest miliard spawów :mrgreen:
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 08-10-2015, 23:09   

Wszyc napisał/a:
Skorodowana powierzchnia bloku na łączeniu z pompą wody po założeniu uszczelki i pompy i poddaniu próbie szczelności układu bardzo szybko połączenie zaczęło puszczać przy niskim ciśnieniu w układzie.

Wyczyść papierem ściernym, porządnie umyj rozpuchem jakiś porządny sulikon do silników + grubsza uszczelka i powinno być git. (Na alledrogo masz płyta Gambit, są różne grubości i rodzaje. Dorobić uszczelkę nie wątpię że umiesz.)
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-10-2015, 07:52   

Jak chcesz pozbyć się problemu trwale, to daj blok puki możesz do splanowania tej powierzchni - zapłacisz grosze dasz uszczelkę jak byćpowinno i zapomnisz - żaden silikon nie utrzymuje się dobrze na stuku alu z żeliwem.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.