[EAxx] Wypięcie sworznia wahacza |
Autor |
Wiadomość |
Seba75
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi AT 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2015 Posty: 84 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-09-2015, 00:57
|
|
|
Czyli najlepiej kontrolować zaiweszenie regularnie.Moze sie wtedy zawczasu coś zauważy.Wcześniej jak wymienialem proste tp faktycznie skrzypialo na postoju,ale to były ori.A moze w zamiennikach mniej skyzpią a szybciej sie wypinaja?Kontrola gumek sworznia i breskza raz na miesiac i powinno byc dobzre |
|
|
|
 |
Shockwave
Mitsumaniak
Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 181 Skąd: Bestwinka
|
Wysłany: 17-09-2015, 02:45
|
|
|
Nie przesadzaj. Raz na miesiąc nikt nie będzie kontrolował zawieszenia. Chyba ze kupisz najtańszy zamiennik (na allegro są już za 76zl) i będziesz się bal ze kolo wpadnie w nadkole kilka dni po montażu.
W tak krótkim czasie markowy wahacz nie zużyje się do stanu agonalnego.
Podstawa jest nie kupować tanich zamienników w przypadku najważniejszego wahacza w galancie |
|
|
|
 |
Seba75
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi AT 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2015 Posty: 84 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-09-2015, 08:02
|
|
|
Markowy,czyli jaki?Z tego co czytałem to CTR polecają na forum.Ori za drogi.Ewentualnie jakiś inny z gumką ori Hyudaia.Zobacze ile da rade ten JPN co zalożylem w styczniu.Pytanko do tych bardziej obeznanych:Czy da sie samodzielnie zalożyć tę gumkę ori od Hyundaia?Ewentualnie mechanikowi ile to czsu moze zająć?Czy są potrzebne jakieś specjalne narzędzia? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 17-09-2015, 09:09
|
|
|
Seba75 napisał/a: | Czy da sie samodzielnie zalożyć tę gumkę ori od Hyundaia? |
Da się
Seba75 napisał/a: | Ewentualnie mechanikowi ile to czsu moze zająć?Czy są potrzebne jakieś specjalne narzędzia? |
Trzeba zdjąć wahacz, i nową gumkę wbić najlepiej tulejką matalową lub palastikową - nie pamietam dokładnie średnicy - jest w wątku o reganaracji, Krzyżak podawał.
Możesz spróbować dopasować rurkę o takiej średnicy że wcisniesz uszczelniacz. I nie zapomnij posmarować pod gumkę i przy okazji montażu pomiedzy zwrotnicę i gumkę. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Seba75
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi AT 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2015 Posty: 84 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-09-2015, 10:31
|
|
|
Marcino,czym trzeba posmarować?Jakimś smarem?Jakim? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 17-09-2015, 13:50
|
|
|
Do środka może być wg mnie zwykły smar maszynowy - możesz kupić specjalny do sworzni....
A na powierzchnię osłony w stylku z wachaczem jakiś biały smar lub może silkonowy lub coś co się trudno wypłukuję.
Ja chyba dałem biały taki jak do łancucha do motoru z bolla. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|