Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
POWOLNY WZROST TEMPERATURY W CZASIE DŁUGIEJ JAZDY
Autor Wiadomość
pekar1 
Forumowicz
pekar

Auto: Pajero 2.8 td long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 135
Skąd: Biała Rawska
Wysłany: 22-09-2015, 13:00   POWOLNY WZROST TEMPERATURY W CZASIE DŁUGIEJ JAZDY

Cześć
Pytanie do znawców.
Rok temu zmieniłem pompę wody i termostat ponieważ ciekło spod jednego i drugiego.
Mam pewien dyskomfort ponieważ po tej wymianie temperatura na wskaźniku zachowuje się inaczej niż przy poprzedniej pompie i termostacie..

Dochodzi do właściwej temperatury szybko.
Ale potem przy długiej jeździe { na przykład kilkaset kilometrów} powolutku temperatura rośnie w sposób minimalny i osiąga na wskaźniku trochę wyższy poziom niż normalny- ale nie wchodzi w jakieś niepokojące obszary.

Niepokoi mnie brak stabilności tej temperatury. Temperatura powinna osiągnąć swój właściwy poziom i się utrzymywać. A u mnie ona w zależności od długości jazdy minimalnie się podnosi.
Czy ktoś zna jakieś wytłumaczenie?
Pozdrawiam
_________________
Bądż szczęśliwy i daj szczęscie innym
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 22-09-2015, 17:45   

Cytat:
Ale potem przy długiej jeździe { na przykład kilkaset kilometrów} powolutku temperatura rośnie w sposób minimalny i osiąga na wskaźniku trochę wyższy poziom niż normalny- ale nie wchodzi w jakieś niepokojące obszary
Proponuję wymienić jeszcze chłodnicę, być może nie "pracuje" cała. Z mycia preparatami to bym zrezygnował->> można skutecznie zablokować kanaliki wymytym syfem, ale próbuj może Ci się uda :roll: Po myciu w moim szybko kupowałem drugą chłodnicę i jest OK od 4 lat :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
pekar1 
Forumowicz
pekar

Auto: Pajero 2.8 td long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 135
Skąd: Biała Rawska
Wysłany: 22-09-2015, 20:07   

Dziękuję za podpowiedź, chyba trzeba będzie spróbować...
_________________
Bądż szczęśliwy i daj szczęscie innym
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 22-09-2015, 21:27   

pekar1 napisał/a:
chyba trzeba będzie spróbować...
spróbuj jeszcze przemyć/przepłukać lamelki w chłodnicy, kerchera odradzam ->> może poczynić zniszczenia :( lepiej delikatnym strumieniem na "przelot" przepłukać.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-09-2015, 21:33   

Ja bym spróbował najpierw płukania
Są dobre preparaty, trzeba wybrać coś markowego i zrobić to prawidłowo
Z doświadczenia mojego kumpla mechanika wynika że częściej sprawdza się płukanie
tylko trzeba to zrobić minimum 2 razy, koniecznie w czasie płukania przegonić auto aby układ porządnie się nagrzał i nabrał ciśnienia , co najmniej pół godzinny, potem czekasz na ostygnięcie, spust syfu i ponownie to samo.

Chłodnica w Miśku jest miedziana, dzięki temu jest 5 x mocniejsza od każdego zamiennika, a przy kupnie używki to loteria, często są z anglików gdzie 100 lat jeździły na wodzie lub jakimś nędznym koncentracie a to one właśnie wytrącają najwięcej osadu, warto walczyć o swoją chłodnicę.

Napisałeś też że to się dzieje powoli i w długiej trasie , tym bardziej zrób płukanie najpierw

Pozdrawiam
_________________
Artur
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 22-09-2015, 23:44   

U-96 napisał/a:
Ja bym spróbował najpierw płukania
Są dobre preparaty, trzeba wybrać coś markowego i zrobić to prawidłowo
Sorki ale nie zgadzam się :) Takie płukanie zdaje egzamin jak jest robione przynajmniej raz w roku. Jeśli płukanie robimy pierwszy raz od zamontowania przez fabrykę chłodnicy to efekt zapchania pewny. Używałem jakiegoś firmowego preparatu i zgodnie z instrukcją->> szkoda czasu i kasy :cry:
Używki chłodnicy nie kupuje się bo efekt może być taki sam lub nawet gorszy.
U-96 napisał/a:
Chłodnica w Miśku jest miedziana
tak, a pompa wodna ???......aluminiowa lub podobny stop :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-09-2015, 07:19   

Waldek
no to gość ma do wyboru 2 wyjścia :P

Ja bym mimo wszystko zaczął od płukania, jeśli układ miał i ma zalany dobrym płynem
to płukanie na pewno pomoże , chińczyki z zamienników często wytrzymują 1-2 lata i rozszczelniają się nawet w osobówkach, gdzie wibracje nadwozia w porównaniu do Miska są dużo mniejsze, nie bez powodu Japońca wsadzili do Miśka miedzianą chłodnicę.

Nie ma co się oszukiwać buda w Miśku ma duże wibracje nawet przy dobrych polibuszach,
a kiedy są zużyte to jeszcze bardziej.

Mimo wszystko ratowałbym oryginał - tak jak pisałem , minimum 2 płukania

Pozdrawiam
_________________
Artur
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 23-09-2015, 08:33   

Cytat:
no to gość ma do wyboru 2 wyjścia :P
no ma dylemat :rolleyes: tak na wszelki wypadek jak nie uda się wypłukać http://www.chlodnice-samo...st_type=product
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
pekar1 
Forumowicz
pekar

Auto: Pajero 2.8 td long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 135
Skąd: Biała Rawska
Wysłany: 23-09-2015, 08:55   

Panowie

Dziękuję za podpowiedzi..
Przemyślę to wszystko i dam znać o efektach.
Pompa wody ? Nie wiem jaki stop, nie mam pojęcia...zakładana była nowa..
Na razie dzięki.
Pozdrawiam
_________________
Bądż szczęśliwy i daj szczęscie innym
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 23-09-2015, 13:12   

pekar1 napisał/a:
Pompa wody ? Nie wiem jaki stop, nie mam pojęcia...zakładana była nowa..
istotne gdyż są preparaty do płukania chłodnic których nie wolno stosować przy elementach aluminiowych.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
pekar1 
Forumowicz
pekar

Auto: Pajero 2.8 td long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 135
Skąd: Biała Rawska
Wysłany: 23-09-2015, 13:15   

Dzięki, faktycznie istotna informacja..
_________________
Bądż szczęśliwy i daj szczęscie innym
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.