Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
dymiący outlander
Autor Wiadomość
bary77 
Nowy Forumowicz
bary77


Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 25
Skąd: Kalisz
Wysłany: 21-05-2015, 14:34   

rezon napisał/a:
Przy 85kkm przez mapę to wymieniałem ale sprzęgło ;)

Razem z dwumasą czy samo sprzęgło spaliłeś?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 21-05-2015, 18:16   

razem z dwumasą - była już zużyta nie było sensu zostawiać. Zamiennik LUK był dużo lepszy niż ori - po kolejnych 70kkm nie dawał żadnych oznak zużycia.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
grunzi 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II - 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2011
Posty: 8
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-09-2015, 17:12   

Witam
Od jakiegoś czasu żyję z moim dymiącym Outkiem (nie glonojad) - BSY i po odpowiedzich na forum zdecydowałem się, że najpierw pojadę na komputer do serwisu Mitsu. Z racji ostatnich dwóch ciepłych zim nie miałem problemu ale na komputerze wyskoczyło, że mam wszystkie świece żarowe do wymiany :) Poza tym brak innych błędów, ale podjąłem się czyszczenia przepustnicy wurthem. Trochę było przy tym zabawy i ręce od dwóch dni nie mogę domyć ale testy po czyszczeniu wypadają obiecująco. Przy ciśnięciu na 3 do 100km/h nie zauważyłem czarnego dymu jak to zazwyczaj bywało. W tym tygodniu mam 500 km do przejechania A1 więc dokładniej sprawdzę ale podzielę się fotami z operacji.

Jeżeli chodzi o sam demontaż to muszę przyznać, że trochę zabawy z tym jest. Na zdjęciu gdzie jest zamontowana przepustnica widać na lewo grubszy wąż, który musiałem odpiąć aby odkręcić od spodu torxa i rozlałem ze zbiornika wyrównawczego płyn chłodnicy (ok. 1L) + doszedł problem rozłączenia wiązki przewodów (cholerstwo nieźle trzymało), ale całość wraz z czyszczeniem potrwało ok 2,5h.

Przepustnica
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 21-09-2015, 16:50   

grunzi napisał/a:
mam wszystkie świece żarowe do wymiany
a co mają świece żarowe do dymienia :roll: Ciężko Ci odpala?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
grunzi 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II - 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2011
Posty: 8
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-09-2015, 21:01   

rezon napisał/a:
grunzi napisał/a:
mam wszystkie świece żarowe do wymiany
a co mają świece żarowe do dymienia :roll: Ciężko Ci odpala?


Zupełnie nic. Po prostu na komputerze w ASO wyszedł taki błąd, chociaż przeglądając teraz forum skłaniam się bardziej przy walniętej wiązce bo w sumie szanse, że wszystkie świece są walnięte nie jest dla mnie aż tak prawdopodobne.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 21-09-2015, 22:07   

też tak uważam, ale jak odpala bez problemów to raczej działają. U mnie nawet jedna uszkodzona dawała znać w postaci nieco trudniejszego odpalenia.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2015, 09:45   

Do tematu dymienia w 2.0 TDI można dodać jeszcze jedną możliwą przyczynę.
Objawy - zauważalnie mniejsza moc, dymienie (bezz różnicy postój przy przegazówce i w czasie jazdy), brak CE.
Diagnoza - brak błędów przy odczycie MUT 3, niższe niż oczekiwane (jest taka pozycja target boost) ciśnienie doładowania, bardzo cichy odgłos uchodzacego powietrza.

Co to było? Rurka EGR pomiędzy kolektorem wydechowym a przepustnicą EGR przed chłodnicą EGR.

problemy przy wymianie:
1. Dostęp do śrub - trzeba zdjąć cały zespół przepustnica/chłodnica
2. Wykręcenie stalowych śrub z aluminiowej obudowy zaworu EGR bez zniszczenia gwintów i urwania śrub
3. Ilośc czasu na całą operację

Efekt
Wróciła moc.
Na początku dymił nawet bardziej, po około 20km przestało

Pozdrawiam

[ Dodano: 24-09-2015, 09:48 ]
grunzi napisał/a:
skłaniam się bardziej przy walniętej wiązce

4 świece to około 360 zł + wymiana.
Dolicz jeszcze uszczelkę pokrywy zaworów.
Wiązka i tak jest do wymiany więc równie dobrze można zacząć od tego i sprawdzić wtedy świece.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 24-09-2015, 13:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krecisie 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 105
Skąd: Checiny
Wysłany: 24-09-2015, 13:19   

rezon napisał/a:
też tak uważam, ale jak odpala bez problemów to raczej działają. U mnie nawet jedna uszkodzona dawała znać w postaci nieco trudniejszego odpalenia.


Jestem świerzo po serwisie olejowym".
Przy okazji wymieniono mi komplet świec żarowych (2 sztuki okazały się spalone ) . Auto odpalało bez żadnego problemu nawet przy temp. +2 stopnie rano i nie odczułem w sumie rożnicy przed i po wymianie.
świece dostałem po 46 zł/szt. niestety nie pamiętam producenta.
_________________
Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-09-2015, 13:31   

Hubeeert, a co to znaczy CE :o
_________________

 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2015, 13:50   

lexus napisał/a:
co to znaczy CE

Check Engine
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Heavyman 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2.2D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 8
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 25-05-2016, 16:45   

Czesc,

Pozwole sobie odgrzebac temat, bo licze ze moze ktos podzieli sie swoimi doswiadczeniami :-)

A wiec mam niestety to czarne dymienie w modelu 2.2 diesel, 177 KM. Autko kupione niedawno i w sumie jestem na etapie poznawania i odkrywania go. A ze do tego jestem laikiem to rozwiazywanie zagadek przychodzi opornie, a i mechanicy raczej moga mi wciskac rozne kity...

Czlowiek ktory mi go sprzedal twierdzi ze wymontowany jest DPF i dlatego mi dymi. Czy to mozliwe? Dymienie wystepuje tylko przy duzym obciazeniu, czyli na przyklad zbyt wczesne wrzucenie wyzszego biegu, lub po prostu konkretne przydepniecie gazu. Ostatnio wjezdzalem na na glowna droge dojazdem pod gorke i chcialem wjechac przed jadaca ciezarowka, wiec na trzecim biegu po prostu wdusilem do dechy i moge tylko powiedziec ze to co zostawilem za soba to byla konkretna chmura.
Podczas jazdy na autostradzie nie ma zadnego dymu. Po miescie tez jak juz sie rozbujam i wejde na 3-4 bieg to nie ma dymienia.
Na moje oko nie ma problemow z urtata mocy, bo auto po prostu rwie do przodu. Kontrolek zadnych nie ma swiecacych. Paliwa ani zadnych spalin nie czuc.

Czy ktos ma jakas koncepcje w ktorym kierunku zmierzac i ewentualnie jakich historii nie dac sobie wmowic gdy pojade do mechanika?

Z gory dzieki za pomoc :-)

P.S.
Sorry za brak polskich znakow. Sila wyzsza...
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 25-05-2016, 17:11   

Heavyman napisał/a:
wymontowany jest DPF i dlatego mi dymi

Bardzo prawdopodobne.
Cytat:
Filtr cząstek stałych (ang. diesel particulate filter, DPF ; fr. filtre à particules, FAP ) – filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy i popiołu. Stosowane od 1980 roku, a w silnikach samochodowych od 1996 roku. Ich wprowadzenie pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu, charakterystycznego dla starszych pojazdów z silnikami Diesla.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_cz%C4%85stek_sta%C5%82ych
Co oczywiście nie oznacza, że nie ma jakiegoś innego powodu dymienia. Ile przebiegu wg licznika ma Twój Outek ?
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Heavyman 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2.2D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 8
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 25-05-2016, 17:55   

apg2312 napisał/a:
Ile przebiegu wg licznika ma Twój Outek ?


Wedlug licznika 130 tys. Rocznik 2011. Ale nie wiem czy nie ma ze 100 tys. wiecej...
 
 
alojso 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 25-05-2016, 21:11   

Zalej sobie 2 butelki preparatów K2 - jeden do DPF (katalizator sadzy) i drugi do czyszczenia całego układu (w tym wtryskiwaczy). Koszt 15 zł, a sporo wyjaśni.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 25-05-2016, 21:48   

Heavyman napisał/a:
Wedlug licznika 130 tys. Rocznik 2011. Ale nie wiem czy nie ma ze 100 tys. wiecej...

To sporo, jak na pięciolatka. A jeśli ma faktycznie więcej, 200-250 kkm to powoli dojrzewasz prawie do etapu wymiany wszystkiego, co się tylko da.
No cóż, musisz znaleźć dobrego mechanika od diesli.

alojso napisał/a:
Zalej sobie 2 butelki preparatów K2 - jeden do DPF (katalizator sadzy)

Przecież Heavyman ma wycięty DPF
alojso napisał/a:
drugi do czyszczenia całego układu (w tym wtryskiwaczy)

Zaszkodzić nie powinno, a może pomóc.
Chociaż osobiście nie polecałbym K2, mam uraz do wyrobów tej firmy.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.