 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
ODMA |
Autor |
Wiadomość |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 25-09-2015, 22:50 ODMA
|
|
|
Z czystej ciekawości, trochę zainspirowany tematem ustrojstwa, które się nazywa "oil catch tank" postawiłem zrobić mały test.
Kupiłem zwykły filierek paliwa za 5 PLN i kawałek rurki i "ztuningowałem" odmę.
Wyglądało to tak na początku:
http://imageshack.com/a/img540/5198/C0MF3U.jpg
Po instalacji oczywiście autostrada ok. 20km i but w podłogę. Temperatura otoczenia ok 30 C. Zdziwiłem się jak po tej przejażdżce zobaczyłem gdzieś łyżeczkę oleju w tym filtrze.... Podczas normalnej jazdy nie było tego za wiele a nawet miałem wrażenie, że sporo odparowało. Choć mogło być tak że wsiąkło trochę w sam filtr.
Podsumowując, sporo syfu idzie prosto do kolektora co może prowadzić do nagarów.
Tak wygląda filtr po ok 400 km:
http://imageshack.com/a/img538/7757/U1N8rv.jpg
http://imageshack.com/a/img540/3515/jlsrTt.jpg
Ciekaw jestem czy tylko u mnie tak to wygląda czy jest tak wszędzie....? Choć podejrzewam, że w większości aut....
Może ktoś kiedyś rozkminiał temat lub montował taki filtr na stałe? |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 26-09-2015, 07:12
|
|
|
To nie jest odma , odmę masz po prawej stronie pokrywy zaworów i idzie do gumy łączącej miedzy przepustnicą a filtrem
smk napisał/a: | Kupiłem zwykły filierek paliwa za 5 PLN i kawałek rurki i "ztuningowałem" odmę. |
Bardziej zaworek PCV |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 26-09-2015, 12:41
|
|
|
Oj nie wiem.... tam po prawej to powietrze jest zasysane pod pokrywę z tego co sprawdzałem.
Zaworek PCV pozostał na miejscu. Wszędzie piszą że odma jest tam gdzie PCV.
Może być tak jak piszesz wsio ryba.
Tak czy inaczej syfu leci dużo. |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-09-2015, 13:12
|
|
|
odpowietrzanie skrzyni korbowej to jedna z mozliwych drog zuzycia oleju przez silnik. Pytanie czy zawor PCV masz sprawny, robiles chocby test dmuchania ustami? Takie zaworki z czasem sie zuzywaja i zaczynaja przepuszczac w obie strony, przy zbyt niskim cisnieniu, przycinac sie etc.
pozdr
Alex |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 26-09-2015, 13:23
|
|
|
Tak zaworek działa prawidłowo i puszcza tylko w jedną stronę. Śmiem twierdzić, że w wielu lancerach taki syf tędy leci
Dlatego zastanawiam się nad filtrem na stałe. |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
|
|