Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant Avance Czarna Perła by komarsnk
Autor Wiadomość
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 01-10-2015, 10:27   

mati_z napisał/a:
przełączania na gaz mam ustawioną na 25 stopni,
:shock: Nie uważasz, że zdecydowanie za niska granica temperatury przełączenia ?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 01-10-2015, 10:54   

mjsystem napisał/a:
mati_z napisał/a:
przełączania na gaz mam ustawioną na 25 stopni,
:shock: Nie uważasz, że zdecydowanie za niska granica temperatury przełączenia ?

Ja mam 20...:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-10-2015, 10:57   

Marcino napisał/a:
mjsystem napisał/a:
mati_z napisał/a:
przełączania na gaz mam ustawioną na 25 stopni,
:shock: Nie uważasz, że zdecydowanie za niska granica temperatury przełączenia ?

Ja mam 20...:)

Współczuję wtryskiwaczom jak muszą rozrzucać takie g...luty :toothy5:
Ja mam 30 albo nawet 35.
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 01-10-2015, 13:07   

komarsnk napisał/a:
Ja mam 30 albo nawet 35.
I tak za mało 8)
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-10-2015, 13:12   

Na Amayama ten czujnik kosztuje ponad 26 dolców :?
Ten z ebaya się bardziej opłaca tylko ciekawe czy to faktycznie oryginał :|
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
mati_z 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 281
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-10-2015, 13:22   

mjsystem, komarsnk, macie jakieś dowody czy powtarzacie mity? Tak odkręcacie w domu kuchenkę gazową przy temperaturze 25 stopni to też Wam gluty lecą? :lol:
Taką temperaturę ustawił mi kumpel "gazownik" i jest w porządku. Jeśli temperatura byłaby zbyt niska to wystąpiłoby szarpanie na gazie, a takich problemów nie zaobserwowałem ;)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-10-2015, 14:08   

U mnie jeden na 20 a drugi na 25 :)
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-10-2015, 14:29   

mati_z napisał/a:
Tak odkręcacie w domu kuchenkę gazową przy temperaturze 25 stopni to też Wam gluty lecą? :lol:

Nie widzę związku. Załóż sobie palnik na dolot to będziemy mogli porównywać.
mati_z napisał/a:
Taką temperaturę ustawił mi kumpel "gazownik" i jest w porządku. Jeśli temperatura byłaby zbyt niska to wystąpiłoby szarpanie na gazie, a takich problemów nie zaobserwowałem ;)

No no :) Nie wiem jak Ty ale ja lubię moje wtryskiwacze - a że nie są to tanie rzeczy to nie zbawi mnie 1km dłuża jazda na Pb - stać mnie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-10-2015, 14:40   

U mnie hany 4,5 roku na tej temp hulaja i nie marudza. Wtryskiwaczom bardziej szkodzi słaby filtr fl. Jak masz z odstojnikiem, który separuje frakcje stałe to nie ma się czym martwić. Bez odstojnika precyzyjne wtryskiwacze nawet przy wyższej temp będą padały.
 
 
mati_z 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 281
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-10-2015, 20:25   

Ja też mam Hany zielone i nic im nie będzie, a filtr mam zamiar właśnie zmienić na lepszy :)
komarsnk, chyba dalsza dyskusja nie ma sensu, bo się nie dogadamy. Jak Cię stać to możesz sobie nawet na 90 stopi ustawić :mrgreen:

Owczar, dorzuciłem odczyt z MAF, nic szczególnego się nie dzieje - rośnie razem z wciśnięciem gazu:

Bardziej zastanawia mnie to cofnięcie zapłonu chwilę wcześniej, chociaż akurat wtedy zwalniałem do zera. Może to jest jakiś trop?

Proponuje przenieść dyskusję do działu technicznego, żeby tutaj nie śmiecić ;)
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-10-2015, 23:29   

Owczar napisał/a:
U mnie hany 4,5 roku na tej temp hulaja i nie marudza. Wtryskiwaczom bardziej szkodzi słaby filtr fl. Jak masz z odstojnikiem, który separuje frakcje stałe to nie ma się czym martwić. Bez odstojnika precyzyjne wtryskiwacze nawet przy wyższej temp będą padały.

Mam filtr z odstojnikiem. Ale tak na poważnie to własnie lekko mi zeszłej zimy poszarpywał przy przełączeniu przy 30st. i mieliśmy z gaziarzem podejrzenie, że niestety któraś hanka może być wadliwa... Ale przestawiliśmy temp. o kilka stopni i przestało. I tak już zostało :)
W sumie na próbę mogę obniżyć ale raczej nie aż do 20st. :p

Dziś temp. płynu wynosiła 19st. przy 11 na zewnątrz.
Jutro rano będę jechał to zrobię odczyt i logi - po nocy będzie najbardziej miarodajnie.
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-10-2015, 00:05   

Jeśli nie jeździsz głównie na krótkich odcinkach to zostaw jak jest.

Wykres wygląda ciekawie... podejrzenie pada na TPS-a.

Zwróccie uwagę na pewien szczegół.
W 42,665 nastąpiło wciśnięcie gazu- co widać na odczycie z MAF-a. Obroty zaczęły wzrastać, ale nie zmienił się odczyt z TPS-a. W tym momencie następuje zmniejszenie kąta wyprzedzenia zapłonu i odcięcie wtryskiwaczy paliwa- ECU wykrywa dziwną sytuację, bo według TPS nie dodał nikt gazu, a MAF pokazuje większą ilość powietrza. W 43,665 sytuacja się stabilizuje- rośnie TPS, MAF, RPM i zapłon się stabilizuje.

Wygląda na to, że przyczyną jest opóźniony odczyt z TPS- ale skąd taki problem na zimnym silniku... Z tego co mówi żona, u nas tego problemu nie ma. Choć dawno temu też mi się tak parę razy zdławił.
 
 
mati_z 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 281
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-10-2015, 08:34   

Owczar, ale zauważ, że wtedy prędkość spadała. Nie pamiętam dokładnie kiedy robiłem ten zapis, ale wydaje mi się, że mogłem wtedy cofać albo dojeżdżać do wyjazdu i przełączać bieg. W każdym razie ECU mógł wtedy próbować podbić obroty. Może coś z silniczkiem krokowym? A może to jednak korekty wtrysku, które dla benzyny mogą być za wysokie?
Za tydzień będę wymieniał olej i świece więc przy okazji pomierzę TPS-a wg manuala ;)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-10-2015, 09:22   

Prędkość spadała chwilę po zdlawieniu. Zanim zaczęła spadać to odczyty z maf rosły. Chyba, że Maf fiksuje.

Może gdy jest zimny to trochę oszukuje. Może delikatne czyszczenie by mu pomogło. Ja swojego czyscilem.
 
 
mati_z 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 281
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-10-2015, 09:45   

Owczar, czym czyściłeś? Wczoraj jeszcze zauważyłem, że zanim się rozgrzeje i przełączy na gaz to jest taki jaki jakby dołek w przyspieszeniu w zakresie 1000-1500 obr/min
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.