Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Spadl pasek wspomagania, silnik nie odpala
Autor Wiadomość
org4 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 13
Skąd: Myslowitz
Wysłany: 14-10-2015, 12:24   [EA3A/W 2.4] Spadl pasek wspomagania, silnik nie odpala

Wczoraj rano uruchomiłem autko normalnie, ale przy pierwszym zakręcie poczułem duzy opór na kierownicy. Zgasiłem silnik żeby sprawdzić co i jak i juz go nie odpaliłem.....
Co zauważyłem pod maską :
1. spadł jeden z pasków ( nie jestem pewein co jeszcze napędzał ale z pewnością wspomaganie - stąd ten opór,
2. w okolicach dolnej części komory silnikowej na obudowie plastikowej zebrało się trochę wody ( nie wiem, czy to resztka nocnego sniegu, czy moze wypływa z chłodnicy)
3. silnik w dalszym ciągu nie pali - rozrusznik kręcił (teraz juz padł aku), ale nie czuć było paliwa...( czyli pompa nie podaje ) na pożyczonym prądzie znowu kręcił i nic... poza ogłupiałym alarmem ...
Proszę o pomoc co może być przyczyną wg. mnie nawet po zerwaniu paska silnik powinien normalnie palić - ale może tam są jakieś czujniki , że pasek zerwany ????? A może pompa paliwa siadła ? Aha - żadne check engine się nie pali.
Prosze o Wasze typy co to może być....???????
Ostatnio zmieniony przez robertdg 14-10-2015, 20:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
jacekxx 
Forumowicz


Auto: mitsubishi galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 255
Skąd: Tarnawatka
Wysłany: 14-10-2015, 18:52   

Pewnie rozwulkanizowało się koło pasowe wału, dlatego spadł pasek. A tam chyba jest czujnik położenia wału, może go uszkodziło?
_________________
Zobacz i oceń mojego gala
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-10-2015, 19:03   

A jest kompresja? Koło pasowe często niszczy pasek rozrządu
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-10-2015, 19:51   

Pasek rozrządu do weryfikacji oraz czujnik położenia wału
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 14-10-2015, 20:27   

jacekxx napisał/a:
koło pasowe wału, dlatego spadł pasek. A tam chyba jest czujnik położenia wału, może go uszkodziło?

Czujnik jest pod pokrywą tam gdzie jest pasek rozrządu
Bartek napisał/a:
Koło pasowe często niszczy pasek rozrządu

Ciekawe jak :?: chyba że osłona pójdzie w drobny mak
Jesli nie świeci check to czujnik jest w porządku
org4 napisał/a:
silnik w dalszym ciągu nie pali

Pasek złożony ?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-10-2015, 20:31   

milo napisał/a:
Ciekawe jak :?: chyba że osłona pójdzie w drobny mak
Zwyczajnie, osłona jest plastykowa, więc za dużo nie jest w stanie ochronić
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
jacekxx 
Forumowicz


Auto: mitsubishi galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 255
Skąd: Tarnawatka
Wysłany: 14-10-2015, 21:36   

Przerabiałem to w swoim galancie. Rozwulkanizowało się koło pasowe wału i rozwaliło obudowę rozrządu a ona postrzępiła pasek rozrządu, więc uszkodzenie czujnika jest jak najbardziej możliwe.
_________________
Zobacz i oceń mojego gala
 
 
org4 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 13
Skąd: Myslowitz
Wysłany: 15-10-2015, 11:11   

dzięki za Wasze głosy - oddałem do serwisu i mam nadzieję , że dzisiaj się czegoś nowego dowiem. Fakt - coś się musiało stać podobnego do rozwulkanizowania koła pasowego - i na to bym stawiał - bo widać pod osłoną , że się nawet paskowi rozrządu dostało...

[ Dodano: 15-10-2015, 11:15 ]
Przyjmujac rozwulkanizowanie koła i awarie czujnika - to czy to jest bardzo skomplikowana naprawa? Jakieś doświadczenie w kosztach?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-10-2015, 13:16   

ponad 2000 pęknie w wersji optymistycznej - koło, obudowa, pasek rozrządu, czujnik
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
org4 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 13
Skąd: Myslowitz
  Wysłany: 15-10-2015, 13:29   

:roll: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: no to ładnie ... jakieś 20 % wartości auta....nie przesadziłeś lekko? W ASO tego nie będę robił...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-10-2015, 15:29   

Obudowa 450
Koło 500
czujnik 500
pasek 100
reszta rozrządu (drugi pasek, rolka prowadząca, rolka napinająca, napinacz, uszczelniacze) 700

a robota (jeden z bardziej porąbanych rozrządów jakie znam z mnóstwem rozkręcania)?

Może obudowę dostaniesz gdzieś używaną, koła używanego nie polecam.... rozrządu też możesz nie wymieniać jak lubisz płacić 2 razy za to samo.....

Fakt że te samochody są śmiesznie tanie, nie powoduje, że ich części są tanie...
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
org4 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 13
Skąd: Myslowitz
Wysłany: 16-10-2015, 13:19   

Mam werdykt... Na całe szczęście, po uszkodzeniu koła trzeba wymienić jedynie pasek i .... no właśnie koło. Tylko gdzie je znaleźć??????
Szukam w necie , dzwonię po warsztatach i nie ma ...
Jakieś rady?
Pzdr
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 16-10-2015, 14:53   

org4 napisał/a:
no właśnie koło. Tylko gdzie je znaleźć

http://allegro.pl/mitsubi...5089823392.html
http://allegro.pl/mitsubi...5587804567.html
Lub nowe http://allegro.pl/kolo-pa...5621370457.html
Koło pasowe galant najlepiej wpisz a na pewno bedzie na allegro
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
org4 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 13
Skąd: Myslowitz
Wysłany: 21-10-2015, 13:58   

No i po naprawie i strachu...
Samochodzik jeździ - mam nawet wrażenie , że jakoś tak lepiej - spokojniej, równiej - czyżby ta usterka "bezobjawowo" rozpoczynała się dużo wcześniej??? Może. Co do robocizny : 250 zł robota, kółko ( dzięki sklepowi KAPITAN) 350 zł, pasek rozrządu - 130 zł. Obudowa - dało się uratować... Co do samej usterki - na szczęście nie doszło do kolizji, chociaż pasek przeskoczył o 11 zaąbków !!! Chyba bym coś wyczuł / słyszał ???? Rozrząd był nowy, kompletnie wymieniony w 2014 roku , stąd miałbym niesamowitego pecha ... A autko ma uwaga 78 tys oryginalnego przebiegu....
Dodatkowo wymieniłem też olej przechodząc z Elfa ( od nowości 5W/40) na Gulfa 5W/40 . Może tez dlatego ucichło to słynne cykanie ???
Tak czy owak śmigam dalej ( gdzie tam do pierwszej 100 tys km. ) i pozdrawiam , dziękując za Waszą pomoc i konsultacje.
Aha a na zakończenie znakomite i jakże trafne stwierdzenie Pana z serwisu Mitsu - gdzie szukałem koła pasowego i wyraziłem zdziwienie jego ceną ( oryginał wycenili na 1300 zł!!!)
"to, że Pan ma stare auto, nie znaczy, że my mamy stare części" O!
Pzdr
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 21-10-2015, 14:08   

W 4g64 dohc jest chyba podobnie jak w 4g63t, i coś mi się wydaje że tam jest kolizja już po 5 ząbkach.
Jeden ząbek to jakieś 7.5 stopni na rozrządzie i ok. 15 na wale. A u ciebie 11 ząbków i nic?? Niemożliwe, pewnie chodziło o 11 stopni na rozrządzie.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.