Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mjsystem
21-10-2015, 13:08
mitsubishi lancer 1.3 98r nie odpala
Autor Wiadomość
rudyol2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer GL 1.3 +gaz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
  Wysłany: 19-10-2015, 23:10   mitsubishi lancer 1.3 98r nie odpala

witam wszystkich forumowiczow miśków:) czy moglby mi ktos pomoc ? posiadam lancera 1.3 kat 98r z lpg . mam prpoblem taki ze jak go kupilem pol roku temu na gazie gasl na wolnych obrotach np jak w miescie na czerwonym trezba bylo stanac to odrazu gasl i wymienielem mieszalnik znaczy gazownik bylo ok pare dni potem falowal tak na wolnych i prawie gasl wiec pojechalem znowu do niego i podregulowal i bylo miesiac ok na benzynie odpalal odrazu a na gazie ciezko z czasem jak zimno przyszlo i deszcowo to na benzynie zacza mi tak jakby szarpac przy ruszaniu i zero mocy dlawil sie tak jakby, ja mu wciskam pedal gazu a on prawie gasl a czasem zgasl przy ruszaniu i tak bylo co raz czesciej ze jak ruszalem na benzynie to ciezko mial zero mocy mozna powiedziec. czasem az takie strzelanie bylo slychac z tlumika chyba, dodam ze jak odpalalem na benzynie ruszalem i dlawil sie to jak przelanczalem na gaz odrazu moc czuc i polynnosc i jechal ,to trwalo do wczoraj gdy dzies juz nie moglem miska odpalic na benzynie ... niewiem co sie stalo . a zapomnialem dodac ze przy tym dlawieniu podczas jazdy kilka razy zapalila mi sie kontrolka od silnika pomaranczowa i nawet kilka dni sie swiecila potem gasla itd... ale nie moge go odpalic teraz wogule... pomocyyyyy moze ktorys z kolegow jest z olsztyna i ma ktos kabel diagnostyczny moze by cos pokazalo co go boli bo moze byc wiele przyczyn .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-10-2015, 23:31   

W tym roczniku błędy możesz sprawdzić sobie sam, w złączu diagnostycznym zwierasz ze sobą piny 1 z 4 i włączasz zapłon a kontrolka silnika zacznie mrugać. Liczysz te mrugnięcia i masz błędy. Kasuje się je poprzez odpięcie klemy od akumulatora. Warto to zrobić i powtórzyć sprawdzenia po jakimś czasie aby wyeliminować jakieś stare nieaktualne błędy.
Tutaj masz opisane co i jak na podstawie Carismy wraz z numerami kodów usterek http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Takie szarpanie i strzelanie podczas wilgotnej pogody mogło by świadczyć o problemach z układem wysokiego napięcia czyli ze świecami, przewodami lub cewkami.
Jeśli natomiast auto sukcesywnie słabło na benzynie to może wina filtra paliwowego lub pompy paliwa ale to tylko domysły i na pewno diagnoza błędów wiele wyjaśni.
 
 
rudyol2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer GL 1.3 +gaz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-10-2015, 23:38   

dzis przed praca odpielem klemy i jak wrucilem po 8 h i podpielem to tez nie odpalil , raz bylo ze tam troszke jakby chcialo a nie mogl ale nie chcialem piłowac go moco... to co na poczatek sprawidz te bledy co? tak troche poczytalem na forum to moze tez byc przyczyna nie wyregulowanych wtryskow?

[ Dodano: 20-10-2015, 12:10 ]
zmostkowalem pin 1 z 4 i kontrolka zaczela mrugac bardzo szybko caly czas tak samo niema dluzszych czy krotszych odstepow , potrzymalem tak 2 razy 1 min i tak samo . co to moze oznaczac ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-10-2015, 12:43   

Tak mruga bo obecnie nie ma zapisanych żadnych błędów bo wcześniej je skasowałeś odpięciem klemy akumulatora. Szkoda, że wcześniej to zrobiłeś przed sprawdzeniem błędów. Teraz aby znów się pojawiły musisz najpierw odpalić auto.
 
 
rudyol2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer GL 1.3 +gaz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-10-2015, 15:19   

Acha nie dobrze bo jesli skasowalem błędy to i tak nic nie pomogło bo odpalic nadal nie chce .. Jakas poradę masz ? Co dalej zrobic ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-10-2015, 15:39   

Jeśli iskra jest i zasilenie wtryskiwaczy benzynowych działa to trzeba sprawdzić czy pompka paliwowa wytwarza odpowiednie ciśnienie bo to że ją słychać wcale nie świadczy że pompuje paliwo. Trzeba by podpiąć gdzieś po drodze od pompki paliwowej do listwy wtryskowej jakiś czujnik ciśnienia ze skalą do około 10 barów, Ciśnienie powinno być około 3,5 bara. Kiedyś podobne problemy miał znajomy i po zmierzeniu okazało się, że na listwie jest około 0,5 bara.
 
 
rudyol2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer GL 1.3 +gaz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-10-2015, 18:12   

Acha ok dzieki za info jutro sprawdze jeszcze po kolei świece jak bedzie ok to te wtryski tylko powiedz mi jak sprawdzic , trzeba wyjac i przekrecic stacyjke i zobaczyc czy psika czy jest inna metoda łatwiejsza ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-10-2015, 18:50   

Chodziło mi o sprawdzenie czy do wtrysków dochodzi zasilanie czyli +12 i sygnał masy z ECU. Najprościej wziąć jakąś diodę led na napięcie 12V i podpiąć razem z wtryskiwaczem a następnie zakręcić rozrusznikiem, jeśli z zasilaniem wszystko ok to w momencie wtrysku paliwa dioda powinna się zaświecić.
 
 
rudyol2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer GL 1.3 +gaz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-10-2015, 19:18   

Acha ok dzieki bardzo sprawdze to wszystko i dam znac co i jak :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-10-2015, 22:56   

Nie ma za co :)
Oby pomogło.
 
 
rudyol2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer GL 1.3 +gaz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21-10-2015, 12:40   

ciag dalszy... swiece sprawdzilem ok iskra idzie tylko 1 kabel przy wyjmowaniu sie rozwalil ale to tam nic powinien i tak odpalic na 3 jakby co. sprawdzilem te zasilanie jak mowiles dioda i do kazdego wtrysku dochodzi zasilanie. niewiem moze jutro kupie uzywana pompe paliwa i wymienie bo niewiem co robic juz ... albo moze tylko wyjme i przeczyszcze ja .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-10-2015, 13:01   

Tak jak napisałem wcześniej, warto sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie lub przed na przewodzie od pompy paliwa. Jeśli sprawdzisz na listwie i jeśli pompa była by ok, to na listwie powinno być niższe niż na samym przewodzie odpiętym od listwy bo na listwie jest regulator ciśnienia obniżający ciśnienie do właściwego. Nie znam wartości właściwego dla Twojego silnika ale w wielu autach jest w okolicach 3,5 do 4 barów na listwie a sama pompa potrafi napompować do około 8 barów. Jakby się dało, to można też do testów ominąć filtr paliwa lub jeśli masz taką możliwość na szybko, to oczywiście go wymienić.

[ Dodano: 21-10-2015, 13:03 ]
Napisz też, czy silnik w ogóle nie odpala czy może łapie na chwilę i od razu gaśnie. Jeśli by na chwilę łapał i od razu gasł, to mógłby też być problem z immobiliserem ale to raczej powinien pokazać odpowiedni błąd silnika nawet jak nie dało by się uruchomić silnika.
 
 
rudyol2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer GL 1.3 +gaz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21-10-2015, 16:33   

Nie odpala wogule , tylko jest taki moment jak by załapywal ale nie chce i potem znowu słabo słabo ... Z tego co wiem to filtr paliwa napewno nie był wymieniany kilka lat . A druga sprawa to nie jestem pewien gdzie on jest bo dwie rzeczy przypominają filtr po prawej stronie mam taki dość spory plastikowy zbiorniczek do ktorego wchodzą 2 przewody podpisany jeden tank a drugi nie pamietam a trzecie odejście nic nie jest wpiete i podpisane air . .. Nom a niżej tez mam zbiorniczek metalowy mniejszy i jeden przewód z dołu wchodzi i drugi z gory wychodzi . Kurde moze tylko filtr zapchany jest hmmm teraz jestem w pracy do 22 ale jutro rano odkręce pompe zobacze , bo co do zmierzenia ciśnienia to niemam nic takiego bo tak by było najłatwiej
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-10-2015, 17:47   

W Colcie z podobnego rocznika jest taki więc może i u Ciebie jest taki sam
Więc to pewnie ta mała metalowa puszka którą też opisałeś.
 
 
rudyol2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer GL 1.3 +gaz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21-10-2015, 18:05   

Noto coś podobnego jest niżej i słaby dostęp Heh a powiedz mi przy odkręcaniu filtra nie zapowietrzy sie układ ? I czy nowy filtr trzeba zalać benzyna jakos i włożyć ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.