wysokie obroty do rozgrzania |
Autor |
Wiadomość |
polek
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 54 Skąd: toruń
|
Wysłany: 21-10-2015, 11:50 wysokie obroty do rozgrzania
|
|
|
Mój przypadek: w okresie jesienno zimowym. W momencie kiedy odpalam samochód silnik wchodzi na 1800 obrotów. Ruszam, wysprzęglam i silnik wskakuje na 2500. Po rozgrzaniu obroty nagle wskakują na swój odpowiedni poziom czyli 700. Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy. |
|
|
|
 |
piotrekk6
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 '97 sedan + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 28 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-10-2015, 14:59
|
|
|
Było poruszane wiele razy. To normalne, silnik dlatego właśnie nagrzewa się szybciej niż inne. Jeżeli ktoś ma jeszcze gaz to nawet lepiej bo szybciej się przełączy. Wraz z nagrzewaniem się ecu zmniejsza te obroty aż do normalnej wartości. Największe zużycie silnika dzieje się właśnie podczas jego pracy gdy jest zimny a nie wtedy gdy jeździmy ostro gdy jest rozgrzany dlatego dla mnie to jest zaleta.
Nic z tym nie zrobisz. Wiem że trochę dziwne jak silnik tak wyje ale musisz się przyzwyczaić do tego i do dziwnych spojrzeń ludzi na światłach/przejściach dla pieszych |
|
|
|
 |
Ziemba.
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 441 Skąd: Okolice Grójca
|
Wysłany: 21-10-2015, 22:57
|
|
|
Mi jeszcze nigdy tak wysoko nie wskoczyła.
Po odpaleniu w zimę dochodzi do tych 2000obr/min, zapnę pasy włożę telefon w uchwyt i spadają obroty do około 1500obr/min, a po ruszeniu raczej nie podbija już.
[ Dodano: 21-10-2015, 22:59 ]
A w okresie jesiennym chyba 2tyś nie widziałem zaraz po odpaleniu. |
_________________ 03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj
http://www.pajacyk.pl/ |
|
|
|
 |
piotrekk6
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 '97 sedan + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 28 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-10-2015, 09:22
|
|
|
Ja może przed czyszczeniem przepustnicy nie miałem też tak. A po przeczyszczeniu przepustnicy często widzę 2tys obrotów i wydaje mi się że to normalne.
W innej carismie która była w rodzinie też tak było, najbardziej odczuwalne jest to w zimie. Nie zamierzam z tym nic robić. bo w sumie co można zroibć? Naukę obrotów? Ona się sama robi podczas jazdy. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 22-10-2015, 10:27
|
|
|
W galantach jest podobnie nawet tych z silnikami 2.5V6 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 22-10-2015, 11:16
|
|
|
W instrukcji obsługi cari nawet napisali, że trzeba uważać na zimnym silniku przy zmianie biegów, bo auto nawet bez dodawania gazu może samo przyspieszać. Norma mam to samo. |
|
|
|
 |
|