 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wycofanie Outlandera z firmy |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek_slask
Mitsumaniak

Auto: Mondeo MKIII, Out 2.0 DiD Int+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 22-10-2015, 20:18 Wycofanie Outlandera z firmy
|
|
|
Witam po długiej przerwie
W związku z tym, że Outek mi się już spłacił a także skończyl amortyzować, pomyślałem o zmianie samochodu w firmie, a jako że Outlandera póki co nie mam zamiaru sprzedawać - pomyślałem o wycofaniu go ze środków trwałych i przeniesieniu do majątku prywatnego, wywaleniu kraty i zrobieniu na powrót wersji 7-os.
Czy ktoś z Was już to przerabiał ? Samochód kupowałem w 2009 roku (dzięki Jackie - do tej pory dobrze się spisuje ) - cały VAT odliczyłem. Czy korygowaliście VAT ?
I druga rzecz. Żeby zmienić homologację pewnie będę musiał mieć papier i przedstawić go na stacji diagnostycznej. Z tego co słyszałem - demontażu kraty musi podjąć się odpowiednia firma.
1. Czy ASO ma takowe uprawnienia ?
2. Jakie pi razy oko to koszta ?
Dzięki i pozdrawiam
--
Krzysiek |
|
|
|
 |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 22-10-2015, 20:48 Re: Wycofanie Outlandera z firmy
|
|
|
Krzysiek_slask napisał/a: | Witam po długiej przerwie
W związku z tym, że Outek mi się już spłacił a także skończyl amortyzować, pomyślałem o zmianie samochodu w firmie, a jako że Outlandera póki co nie mam zamiaru sprzedawać - pomyślałem o wycofaniu go ze środków trwałych i przeniesieniu do majątku prywatnego, wywaleniu kraty i zrobieniu na powrót wersji 7-os.
Czy ktoś z Was już to przerabiał ? Samochód kupowałem w 2009 roku (dzięki Jackie - do tej pory dobrze się spisuje ) - cały VAT odliczyłem. Czy korygowaliście VAT ?
I druga rzecz. Żeby zmienić homologację pewnie będę musiał mieć papier i przedstawić go na stacji diagnostycznej. Z tego co słyszałem - demontażu kraty musi podjąć się odpowiednia firma.
1. Czy ASO ma takowe uprawnienia ?
2. Jakie pi razy oko to koszta ?
Dzięki i pozdrawiam
--
Krzysiek |
VAT nie korygujesz - musisz tylko zaliczyć na poczet przychodów wartość rezydualną - ale tu zapytaj się swojego księgowego
Zmiana homologacji na 7 miejsc (robiłem u siebie):
1. jedziesz do mechanika, który demontuje kratę i montuje fotele + pasy bezpieczeństwa. Musisz dostać fakturę.
2. z fakturą jedziesz na przegląd (stacja diagnostyczna musi mieć uprawnienia do zmiany homologacji)
3. z kwitami ze stacji diagnostycznej do urzędu - wbiją ci pieczątkę w dowodzie, że masz auto 7-o miejscowe, za dwa tygodnie odbiór poprawionego dowodu rejestracyjnego |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzysiek_slask
Mitsumaniak

Auto: Mondeo MKIII, Out 2.0 DiD Int+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 22-10-2015, 22:39 Re: Wycofanie Outlandera z firmy
|
|
|
emil_d napisał/a: |
VAT nie korygujesz - musisz tylko zaliczyć na poczet przychodów wartość rezydualną - ale tu zapytaj się swojego księgowego |
No właśnie, każdy mówi coś innego. Wszystko po zmianie przepisów w kwietniu 2014. Jedni mówią, że nie trzeba korekty, inni że trzeba. Byłem u siebie w US - twierdzą, że nie trzeba. Ale sami wiecie, ile jest warta wypowiedź pani z okienka "na gębę". Zacząłem nawet przeglądać ustawę o VAT - i w/g mnie miałby tu zastosowanie art. 90b ustawy o VAT. Na infolinii krajowej informacji podatkowej twierdzą natomiast, że w grę wchodzi art. 7.
Zapytałem na forum, bo sądzę, że ktoś mógł już taką sytuację przerabiać u siebie.
emil_d napisał/a: | "zaliczyć na poczet przychodów wartość rezydualną" |
Czyli innymi słowy wycenić pojazd zgodnie z jego wartością rynkową, tak ? I od tej kwoty zapłacić dochodowy ? Pogubiłem się ...
emil_d napisał/a: | Zmiana homologacji na 7 miejsc (robiłem u siebie):
1. jedziesz do mechanika, który demontuje kratę i montuje fotele + pasy bezpieczeństwa. Musisz dostać fakturę. |
A czy to musi być ktoś szczególnie uprawniony, czy też wystarczy zwykły warsztat byleby wystawiał fakturę ? |
|
|
|
 |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 23-10-2015, 00:08 Re: Wycofanie Outlandera z firmy
|
|
|
Krzysiek_slask napisał/a: | emil_d napisał/a: |
VAT nie korygujesz - musisz tylko zaliczyć na poczet przychodów wartość rezydualną - ale tu zapytaj się swojego księgowego |
No właśnie, każdy mówi coś innego. Wszystko po zmianie przepisów w kwietniu 2014. Jedni mówią, że nie trzeba korekty, inni że trzeba. Byłem u siebie w US - twierdzą, że nie trzeba. Ale sami wiecie, ile jest warta wypowiedź pani z okienka "na gębę". Zacząłem nawet przeglądać ustawę o VAT - i w/g mnie miałby tu zastosowanie art. 90b ustawy o VAT. Na infolinii krajowej informacji podatkowej twierdzą natomiast, że w grę wchodzi art. 7.
Zapytałem na forum, bo sądzę, że ktoś mógł już taką sytuację przerabiać u siebie.
emil_d napisał/a: | "zaliczyć na poczet przychodów wartość rezydualną" |
Czyli innymi słowy wycenić pojazd zgodnie z jego wartością rynkową, tak ? I od tej kwoty zapłacić dochodowy ? Pogubiłem się ...
emil_d napisał/a: | Zmiana homologacji na 7 miejsc (robiłem u siebie):
1. jedziesz do mechanika, który demontuje kratę i montuje fotele + pasy bezpieczeństwa. Musisz dostać fakturę. |
A czy to musi być ktoś szczególnie uprawniony, czy też wystarczy zwykły warsztat byleby wystawiał fakturę ? |
Ad 1 - Przepraszam, wprowadziłem Ciebie w błąd - nie płacisz żadnego podatku do czasu aż nie sprzedasz samochodu (http://ksiegowosc.infor.pl/raport-dnia/143865,Wycofanie-samochodu-z-dzialalnosci-i-przekazanie-na-cele-prywatne.html). Co do VAT - wg mnie nie ma obowiązku korekty, ale głowy sobie nie dam za to obciąć - przypuszczam, że zależy to od interpretacji konkretnego US. Sprawdź zatem czy nie ma jakichś interpretacji w Twoim urzędzie.
Ad 2 Musi to być zakład mechaniczny - prowadzić działalność gospodarczą związaną z naprawą samochodów. Nie ma tu jakichś szczególnych uprawnień. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzysiek_slask
Mitsumaniak

Auto: Mondeo MKIII, Out 2.0 DiD Int+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 23-10-2015, 00:26 Re: Wycofanie Outlandera z firmy
|
|
|
emil_d napisał/a: |
Ad 1 - Przepraszam, wprowadziłem Ciebie w błąd - nie płacisz żadnego podatku do czasu aż nie sprzedasz samochodu (http://ksiegowosc.infor.pl/raport-dnia/143865,Wycofanie-samochodu-z-dzialalnosci-i-przekazanie-na-cele-prywatne.html). Co do VAT - wg mnie nie ma obowiązku korekty, ale głowy sobie nie dam za to obciąć - przypuszczam, że zależy to od interpretacji konkretnego US. Sprawdź zatem czy nie ma jakichś interpretacji w Twoim urzędzie.. |
I znów coś nowego. Artykuł, do którego linka podałeś czytałem już wcześniej, niemniej jednak nie jest dla mnie jasne na kiedy on jest datowany (pojawia się kilka dat i nie mam pewności, czy był pisany jako interpretacja aktualnych przepisów).
Ponadto nigdzie nie pojawia się kwestia VAT'u. W przypadku samochodów w których można było odliczyć tylko 6000,00 VAT sytuacja jest nieco odmienna... W każdym razie, dzięki za odpowiedzi.
Co do meritum, naprawdę nikt z Was nie przerabiał tego na własnej skórze ? |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 24-10-2015, 20:47
|
|
|
Wystąp do swojego US o indywidualną interpretację co do vatu ,koszt 40 pln i będziesz miał pewność. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 24-10-2015, 23:02
|
|
|
Zuzia napisał/a: | Wystąp do swojego US o indywidualną interpretację co do vatu ,koszt 40 pln i będziesz miał pewność. |
Moja żona mówi, że do 5 lat od momentu nabycia obowiązuje proporcjonalna korekta VAT, po tym czasie korekta jest zbędna. Tu artykół:
http://www.vat.pl/odlicze...zenia-vat-9217/
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
mystical
Nowy Forumowicz
Auto: 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 5 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 31-10-2015, 22:12
|
|
|
Cześć, czytam forum już od dłuższego czasu, ale generalnie jestem nowy - więc witam wszystkich.
Co do drugiej części pytania:
Demontujesz kratkę, składasz wszystko tak jak było przed jej zamontowaniem. W przypadku wersji 7-os. konieczne są odpowiednie śruby mocujące pasy dla ostatniego rzędu siedzeń (z tego co pamiętam 8.8). Z samochodem udajesz się do Auto-Zientek w Gorzyczkach i prosisz p. Krzysia o fakturę za demontaż kratki potrzebną do przekwalifikowania pojazdu na 7 osobowy. Płacisz 50 zł i przejeżdżasz kawałek dalej do stacji kontroli gdzie zostawiasz znowu trochę grosza za przekwalifikowanie. Pan robi kilka zdjęć i sporządza protokół, do którego je dołącza. Z tymi papierami trzeba udać się do Wydz. Kom. gdzie przekwalifikowują bez problemu.
Przerobione na własnej skórze.
Koniec pieśni |
|
|
|
 |
NuMeR
Forumowicz
Auto: Outlander II GEN 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 46 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-10-2015, 23:02
|
|
|
Ja co prawda nie przerabiałem auta na 7 osobowe bo nie jest mi to potrzebne. Kratkę i zbędne siedzenia wymontowałem we własnym zakresie i nigdzie nie jeździłem bo w świetle nowych przepisów nie jest to potrzebne. Kratka poszła do lamusa i można ją zdemontować samemu. Ale jak ktoś chce zrobić w dowodzie auto na 7 osób wtedy jak najbardziej wizyta na stacji diagnostycznej wymagana. |
|
|
|
 |
|
|