Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:56
[I 2.0] Opony... co na cały rok?
Autor Wiadomość
killKeny 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 41
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 26-10-2015, 14:57   [I 2.0] Opony... co na cały rok?

Witam szanowne grono. W związku, iż w tym roku przed zimą musiałem zabrać się za zawieszenie swojego auta, muszę obciąć budżet na opony. Mam założone w chwili obecnej Vredestein Quatrac 3, ale ich stan już grubo odbiega od ideału. Muszę przed zimą coś założyć i znalazłem coś taniego. Pytanie do Was czy przyzwoite:
1. Nankang
2. Falken
czy może,
3. Goodyear

Dodam, że chcę opony całoroczne, 1, 2 pozycja to właśnie opony całoroczne, natomiast 3 pozycja to opony letnie, ale chłopaki z 4x4 bardzo je polecają na cały rok.

Co sądzicie?
 
 
 
Kochan 
Mitsumaniak

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 197
Skąd: Kostrzyn / Szczecin
Wysłany: 26-10-2015, 16:07   

Od siebie polecam Falkeny, fakt że nie mam ich w Outku ale miałem w Cari i były świetne. Przede wszystkim ciche i dobrze trzymały.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 26-10-2015, 21:43   

Te Goodyeary mogą mieć lepsze właściwości niż te zimówki, ale nie są uznawane za zimówki więc w przypadku kolizji będzie dodatkowy problem z ubezpieczeniem.

Ja bym poszukał jakiś lepszych używek na 2 sezony.
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 26-10-2015, 21:47   

Ja ,am aktualnie na lato założone Nexen'y chociaż są oznaczone jako wielosezonowe.
Z takimi samochód kupiłem. Co prawda były trochę spiłowane po brzegach ale po konsultacjach z oponiarzem stwierdziłem że idzie jeszcze na tym pojeździć i w sumie już drugi sezon przejeżdżony (z tym że żona mało jeździ w sumie).
Na zimę i tak zakładam kupione w tamtym roku Nokian'y Suv ale do tych Nexen'ów naprawdę nie ma się co czepiać. Nie są głośne, nie kojarzę żeby auto w poślizg wpadło czy tym podobne rzeczy...
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 26-10-2015, 22:58   

Imho - żadne całoroczne - kiepskie zimą, słabe latem. Kup przyzwoite zimówki, a wiosną kup coś letniego i po bólu. Podaj jeszcze rozmiar :-)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 27-10-2015, 08:13   

A jeździłeś na całorocznych? Bo masa ludzi tak twierdzi a w większości Ci którzy nigdy takich opon nie mieli. Ja nawet nie wiedziałem że te Nexen'y są całoroczne. Dopiero gdzieś po znaczku na oponie zauważyłem. Nie miałem wcześniej do czynienia z całorocznymi oponami ale ta niczym uwagi nie zwraca ani na + ani na - . Ja tam nie widzę żeby opona była słaba latem (bo w zimie na nich w sumie nie jeździłem). Tak czy owak nie widzę żeby latem nie dawała rady zarówno na mokrym jak i suchym. Trzeba by jeszcze zobaczyć jak to się w zimie zachowuje.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 27-10-2015, 08:20   

Jeździłem, mój pierwszy samochód kupiłem na oponach całorocznych i po pierwszym poślizgu na niemal suchej nawierzchni zimą stwierdziłem, że to ostatni raz, kiedy będę jeździł na wielosezonówkach, dojeździłem je na torze później (latem), ale pływały strasznie
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-10-2015, 08:23   

Pytanie ile te opony miały lat... Bo stara zimowka pomimo dobrego bieżnika też nie jest dobra... Pytanie czy całoroczna wymieniania 2 razy częściej niż letnie/zimowe nie jest w całokształcie lepsza (bo świeższy bieżnik).
 
 
killKeny 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 41
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-10-2015, 11:07   

Ja przejeździłem 2 lata na całorocznych Vredestein Quatrac 3 215/60/16 i nie miałem żadnych zastrzeżeń, ani do jazdy latem, ani do jazdy zimą. Opony przyczepne, jedynie delikatnie mnie nosiło, jak była taka ulewa gdzieś na wiosnę, że ulicą rzeka płynęła. Zimą w mieście rewelacja, na trasie (nawet podczaj jazdy pod górkę) też zachowywały sie poprawnie (były jakieś ślizgi ale opona ma już bieżnik poniżej 4mm).
Ja rocznie robię do 12tys km, z tego 80% to jazda po mieście (Wrocław) i uważam, że opona całoroczna jest dla idealnym rozwiązaniem.
W zasadzie wybrałem już dwa modele i muszę się teraz zdecydować, czy:
1. Vredestein
czy:
2. BFGoodrich

Ale dyskusja fajnie się rozwija...
 
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 27-10-2015, 11:54   

Dokładnie. Ja kiedyś miałem w innym aucie używane Michelin Alpin.
Opona generalnie świetna z jednym ale. Jako że miała już swoje lata to zachowywała się tak, że na mokrej, błotnej, zimowej nawierzchni wszystko było ok. Problem pojawiał się jak wjechało się w śnieg. Normalny świeży śnieg, bez lodu. Była tak śliska że nie umiała w ogóle się wgryźć w ten śnieg.
Po prostu guma była już tak twarda.
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 27-10-2015, 19:35   

Mi się wydaje, że kupno opon zależy od użytkownika.
Jeżeli ktoś mieszka na wsi gdzie zarząd dróg nie wyrabia się z odśnieżaniem i warunki są kiepskie do jazdy to kupuje zimówki na zimę a letnie na lato. Jeżeli ktoś mieszka np. w Warszawie i cały czas jest mokre błoto pośniegowe z solą to na wielosezonowych też przelata, bo tak naprawdę musi zmagać się z szybkim odprowadzaniem wody lamelkami na oponie (zimowa opona ma budowę agresywniejszą niż letnia, letnia jest gładsza i ma szybsze odprowadzanie wody zazwyczaj).

W testach jednak w niskich temperaturach ze śniegiem wygrywa opona zimowa i ja jednak na zimę zakładam zimowe:) pozdrawiam.
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 28-10-2015, 08:34   

A macie coś sprawdzonego na lato?
Pytałem w innym wątku rok temu to nikt mi nie raczył odpisać.
Krótko:
Chodzi mi o to czy opony osobowe czy jakieś suv oraz czy trzymać się 215/60R16 czy 215/65R16 ?
Tego pierwszego rozmiaru w oponach typu suv jak wiadomo jest bardzo mało.
Te wyższe mam założone na zimę i w sumie jest ok.
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 28-10-2015, 09:14   

Ja też miałem wybór między 215/60/16 a 215/65/16 i 215/55/16 bo są popularniejsze. Jednak wybrałem standardowe opony bo uważam, że trochę mogą obciążać skrzynię większe oponki i zakłamywać prędkość. Nie jest to dużo ale zawsze, a najważniejsze jest żeby (czy większe czy mniejsze) wszystkie były w tym samym rozmiarze na napędzie 4wd. Zwykłe w zupełności wystarczą, a nie dedykowane do suva. Nasze maszyny aż tak dużo nie ważą.

A model opony zależy od upodobań. Ja w ostatnim czasie zakładałem używane Continentala i Pirelli i sobie bardzo chwalę.
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 28-10-2015, 12:28   

To, że nie ważą to wiem.
Chodzi mi o odporność na uszkodzenia opon typu SUV w stosunku do osobowych.
Czy jest jakaś różnica czy po prostu marketing?
Ktoś mi tam gadał o tym że boki opony są mocniejsze czy coś.
A jakie opony macie u siebie?
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 29-10-2015, 11:46   

Pomyślcie może o Michelin Crossclimate :wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.