Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Różnice w liczbie obrotów kierownicy w VR-4
Autor Wiadomość
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 27-10-2015, 20:39   Różnice w liczbie obrotów kierownicy w VR-4

Dzisiaj czekając na żonę pokręciłem sobie kierownicą na postoju.Wiem,że tego nie należy robić jeżeli auto jest w bezruchu bo obciąża się pompę ale chciałem sprawdzić czy mam tak jak w galancie V6 po 1,5 obrotu kierownicą w prawą i lewą stronę.Stwierdziłem,że większy skręt kołami mogę wykonać w lewo (więcej niż 1,5) niż w prawo.
Problem ten pojawił się już wcześniej bo na nie mogłem ustawić kierownicy na wprost po wcześniejszym demontażu całej kolumny kierowniczej i wstawieniu używanego magla od V6.
Wkręcanie i wykręcanie końcówek drążków tu nie pomaga.Myślę,że muszę ponownie ustawiać przekładnie kierowniczą od zera i potem ustawiać zbieżność ale chcę się wcześniej upewnić,że jest to prawidłowe podejście do tematu.
Błędem było też ,po ustawieniu zbieżności przestawienie koła kierownicy (nie była na wprost)na wieloklinie i nie zaznaczenie sobie pozycji wyjściowej.
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-10-2015, 21:03   

Musisz wyzerować magiel (do tego dopasowac obroty taśmy pod kierownicą i dopasowac położenie kierownicy) a drążki wraz z końcowkami skręcić na długośc podaną w manualu, na końcu ustawić zbieznośc
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 27-10-2015, 21:21   

robertdg,dzięki na Twoją fachową odpowiedź zawsze można liczyć.
robertdg napisał/a:
Musisz wyzerować magiel
Ja to zrobić?

Czyli:
-podnoszę przód auta
-podpieram na kobyłkach
-demontuję koła
-ściągam podporę silnika
-wypinam zawieszenie
-ściągam wózek
-wyjmuję magiel
-zdejmuję drążki kierownicze
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-10-2015, 22:06   

Zdejmij osłony drążków kierowniczych z obu stron maglownicy i tak ustaw kierownicę aby z obu stron maglownicy ruchomy element maglownicy wystawał na taką samą długość. Następnie skoryguj ustawienie kierownicy jeśli to będzie potrzebne zdejmując ją z frezu, po wszystkim ustaw zbieżność nie ruszając kierownicą.
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 27-10-2015, 22:15   

plecho1 napisał/a:
Zdejmij osłony drążków kierowniczych z obu stron maglownicy i tak ustaw kierownicę aby z obu stron maglownicy ruchomy element maglownicy wystawał na taką samą długość. Następnie skoryguj ustawienie kierownicy jeśli to będzie potrzebne zdejmując ją z frezu, po wszystkim ustaw zbieżność nie ruszając kierownicą.

Da radę to zrobić suwmiarką bez zdejmowania magla?
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-10-2015, 06:21   

Nie widziałem jak to jest dokładnie w Galancie ale pewnie da się tak zrobić bo przecież do wymiany drążków kierowniczych nie trzeba rozbierać połowy samochodu a do tego też trzeba odsunąć te osłony.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-10-2015, 07:42   

plecho1 napisał/a:
Zdejmij osłony drążków kierowniczych z obu stron maglownicy i tak ustaw kierownicę aby z obu stron maglownicy ruchomy element maglownicy wystawał na taką samą długość.
Lepiej nie wzorować się na odlewie korpusu gdyż może wprowadzić w błąd. Manual podaje zerowe pozycje dla drązków ale nie względnia w tym wymiaru wysunięcia tulei.

Zerowanie maglownicy jest wtedy kiedy obie komory wewnatrz maglownicy mają pojemność mocno zbliżoną albo równą, najprościej zrobić tak aby magiel skrecić maksymalnie np w lewo i skrecajac w prawo zliczac obroty + końcowy kat obrotu. Otrzymaną wartośc podzielić na pół, o wynik podzielony cofnąć magiel w lewo (z reguły śruba do łaczenia krzyżaka kolumny z wałkiem rozdzielacza maglownicy wychodzi w jedynym słusznym polożeniu do jej skrecenia - mowa o tej srubie co jest w samym miechu przy plycie grodziowej)

Nalezy pamiętać, że jeżeli chcesz obroty robić za pomoca kola kierownicy to musisz zdemontowac tasme pod kierownica (obracanie samym walkiem magla to nie jest rozsadne posuniecie - warto miec tez jakis punkt odniesienia w postaci zamarkowania punktu skrajnego). Po ustawieniu magla, montujesz taśme pod kierownice, zerujesz ja tak aby miala tyle samo obrotów w lewo i prawo (tu mocnej precyzji nie bedzie gdyz trzon blokujacy musi pasowac w kierownice). Na końcu kierownica do jazdy na wprost.

Możesz także sprawdzić jak bedziesz mial zrzucone oslony drazków czy odleglosc miedzy korpusem aluminiowym maglownicy a koncem walka do ktorego montuje sie drazki kierownicze jest taka sama po obu stronach, ale jak wczesniej wspomnialem nie mozna tego traktowac jako punkt odniesienia gdyz moga wystepowac roznice na odlewach wymuszone konstrukcją

Opuszczasz auto na koła i w razie konieczności korygujesz koncówki drązków aby moc dojechac na zbieznosc
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.