| 
		zbyt duże ładowanie z alternatora. | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 robert195  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: carisma 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 33 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-11-2015, 12:53   zbyt duże ładowanie z alternatora.
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam, od stycznia pali mi sie kontrolka akumulatora, olewałem ten problem, ale teraz przyszedł czas żeby sprawdzić dlaczego sie pali, jak bez problemu mi odpala. sprawdziłem ładowanie i wyszło zdecydowanie za duże, bo aż 15,5v. dziś akurat w czasie drogi zgasił mi sie termometr na komputerze i radio, po chwili nie działały kierunkowskazy, po małej przerwie i ponownemu odpaleniu silnika wszystko zaczeło od nowa dobrze funkcjonować, czy ktos sie orientuje w czym jest problem? dziękuje  z góry. Pozdrawiam. | 
             
						
				_________________ robertforuś | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-11-2015, 13:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeśli napięcie ładowania jest większe niż powinno być to winny najprawdopodobniej jest regulator napięcia który znajduje się w alternatorze ale żeby to dokładnie stwierdzić najlepiej rozebrać alternator i pomierzyć poszczególne jego elementy. Najlepszym wyjściem jest kupno używanego sprawnego alternatora bo wszelkie zamienniki regulatora nie są zbyt pewne a oryginalny jeśli osiągalny, pewnie będzie dość drogi.
 
Napisz jaki dokładnie masz silnik. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robert195  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: carisma 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 33 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-11-2015, 15:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | plecho1,  1.8 GDI 122KM 2000rok. i chyba tak zrobię, kupie używany alternator | 
             
						
				_________________ robertforuś | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-11-2015, 16:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Warto tylko zrobić przegląd takiego używanego alternatora i ewentualnie wymienić łożyska czy szczotki jeśli są wymienne. Szukaj alternatora od GDI bo od 1.6 czy diesla nie podejdzie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robert195  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: carisma 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 33 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-11-2015, 17:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | plecho1,  ok dzieki. | 
             
						
				_________________ robertforuś | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-11-2015, 17:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie ma za co    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rafalsonn  		  
		 
         Nowy Forumowicz Świeży Mitsumaniak
  
                  Auto: Mitsubishi Carisma 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 02 Lis 2015 Posty: 20 Skąd: Legionowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-11-2015, 12:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Miałem podobną sytuację, miałem jakiś chiński regulator włożony przez poprzedniego właściciela, po wymianie regulatora na boschowski niestety nie poprawiło się i trzeba było wymienić diody w alternatorze i obecnie jest ekstra. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MichciuGT  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant Kombi 6A13 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-11-2015, 22:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               będąc w miejscu gdzie regenerują alternatory, dowiedziałem się paru rzeczy:
 
1.rozebranie alternatora z GDi, najczęściej wiąże się z uszkodzeniem izolatora = wymiana uzwojeń (stojana), także pewnie wymiana samych szczotek to kiepski pomysł.
 
2.na rynek wyszła jakaś seria regulatorów które są wadliwe i kosztowały 4 razy mniej niż droższa wersja zamiennika, objawiało się różnym ładowaniem, na postoju brak ładowania, a po dodaniu gazu ładowanie powoli się pojawiało.
 
3. są łożyska lepszej jakości (ok. 50zł za sztukę od strony regulatora + 20 zł od strony napędu) i gorszej (chińskie), ok. 10zł za sztukę od strony regulatora 
 
4. napięcie ładowania z alternatora bez sterowania z ecu powinno wynosić 14V | 
             
						
				_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l   
 
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125   
 
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI   
 
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |