Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-10-2015, 19:01   

Golotheman napisał/a:
RalfPi, zastanawia mnie tylko to, czy fakt, że masz wzmocnione gniazda (a przynajmniej jest taka oficjalna wersja, bo w to magiczne przystosowanie silników przez producenta nie wierzę) nie jest źródłem Twojego sukcesu.

Sam nie wiem - mam mieszane uczucia - raz mi facet MM Polska mówił, że nie wzmacniane :shock: , potem, że wzmacniane :evil: - trzeba by Japończyka zapytać - a Oni pewnie kierują do MM Polska.
100kkm na gazie zrobione - wymieniłem tylko reduktor - 2 razy wskoczył Check - raz przy -29stopniach Celsjusza i raz na Autobahnie przy załadunku jakieś 250kg-300kg + 2 osoby.
 
 
intruder9 
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-10-2015, 21:37   

Panowie a powiedzcie mi czy orientujecie się gdzie macie wpiętą instalację gazową (gdzie powinna być wpięta) po to żeby działała (tzn. płynął gaz) to się nazywa chyba kabel sygnałowy?
Pod czujnik wałka rozrządu (są dwa - jeden po stronie ssącej drugi po wydechowej) czy może po czujnik położenia wału ?
Pytam bo u mnie jest pod czujnik wałka po stronie wydechowej i nie wiem czy nie jest powodem złej pracy instalacji gazowej.
 
 
vonmat 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2015
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: 15-10-2015, 10:08   

Witam Was. Mam problem, być może ktoś będzie w stanie udzielić mi jakichś informacji.

Instalacja gazowa ma 1,5 miesiąca. Elektrozawór VALTEK 03, reduktor AC R01, wtryskiwacze DRAGON.

Problemem jest to, że niedawna (od czasu używania nawiewu ciepłego powietrza) zacząłem czuć zapach przypominający gaz. Byłem na sprawdzeniu szczelności instalacji - gazownik sprawdzał pianką i nic nie wyszło; dociągnął zaciski i zapewniał mnie, że nie ma żadnej nieszczelności.

To teraz szczegóły:
Zapach dobiega z elektrozaworu/reduktora. Pachnie to trochę gazem, a trochę... hm, mosiężnym elementem, taki metaliczny, specyficzny zapach. Robiłem kilka prób - podczas jazdy na benzynie intensywność zapachu spada, w zasadzie czuć go tylko w bezpośredniej okolicy elektrozaworu/reduktora. Natomiast bezpośrednio po jeździe na gazie, czuć ten zapach pod całą maską (najsilniej właśnie w okolicach elektrozaworu). Czuć go również podczas stania w korkach, leci z ciepłym powietrzem z nawiewu. Pod samochodem i w jego okolicy nie wyczuwam, a stoję w bezwietrznym miejscu.

Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Od znajomego usłyszałem wskazówkę, że to "zapach nowej instalacji". Czy coś takiego faktycznie może występować? Czy może czym prędzej na ponowną kontrolę, bo zaraz samochód wyleci w powietrze?

Dzięki za wszelkie wskazówki.
_________________

 
 
nt2010 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 18-10-2015, 11:56   

Witam
Zgadzam się z opinią, że na forum najczęściej piszą osoby mające jakiś problem, ci którym wszystko działa po prostu jeżdżą i nie zastanawiają się, dlaczego.
Mój lancer ma 125kkm, od nowości na gazie. Nie miałem żadnych problemów ani awarii. Filtry wymieniam co 20kkm, przy okazji normalnego przeglądu. Po 80kkm regulacja zaworów, przy 140 dam do sprawdzenia, chociaż regulacja prawdopodobnie będzie przy 160.
Silnik jest w idealnym stanie, nie bierze oleju, olej czysty. "Psucie" silnika przez gaz to mit. Potrzebna jest odpowiednia instalacja i styl jazdy, trzeba unikać przeciążania silnika. Na gazie nie jeździ się 6000obr/min. bo to właśnie wypala zawory.
 
 
tomaszekk7 
Forumowicz

Auto: Lancer sedan 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-10-2015, 14:47   

INFORMACJA O ROZMIARACH I NUMERACH KATALOGOWYCH DOTYCZĄCYCH SZKLANEK DO CHRYSLERA:

ROZMIAR :3.015 Millimeters - 4884594AB

ROZMIAR :3.06 Millimeters - 4884594AE

3.105 -4884594AH

3.15 - 4884594AK

3.195 - 4884594AN

3.24 - 4884594AQ

3.285 - 4884594AT

3.33 - 4884594AW

3.375-4884594AZ

3.42- 4884594BC

3.465- 4884594BF

3.51 - 4884594BI

3.555- 4884594BL

3.600- 4884594BO

3.645- 4884594BR

3.690- 4884594BU

To są już wszystkie rozmiary. Nie ma ich tak dużo jak w Mitsubishi , ale zawsze można dopasować to co jest tańszym kosztem.

Ja ostatnio po 80 tyś. na gazie musiałem wymienić 4 szklanki rozm.3, 015 i 3,195. Szklanki pasują i koszt jest niższy od tych z Mitsubishi. Za 4 szklanki zapłaciłem ok. 50 zł., za uszczelkę pod pokrywę zaworów firmy Reinz 22 zł.
_________________
Tom
 
 
Lipson-L1 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 95
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 23-10-2015, 23:25   

tomaszekk7 napisał/a:
INFORMACJA O ROZMIARACH I NUMERACH KATALOGOWYCH DOTYCZĄCYCH SZKLANEK DO CHRYSLERA:

Oooo stary, goood job :)
już skopiowałem do notatnika bo prędzej czy później się przyda :)
 
 
 
manitou 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: południe
Wysłany: 24-10-2015, 15:33   

Witam, ja aktualnie po 20 tys na LPG bez żadnych problemów, napiszcie proszę gdzie na południu Polski można regulować te mityczne szklanki, sląskie/małopolskie tak, żeby mechanior nie zastanawiał się na wstepie czy tu jest luz hydrauliczny, czy na śrubke czy na szklankę, czy miara na zimnym czy na ciepłym itd... mam bezproblemowe auto i chciałbym, aby tak juz zostało.... :?
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-10-2015, 20:45   

manitou napisał/a:
Witam, ja aktualnie po 20 tys na LPG bez żadnych problemów, napiszcie proszę gdzie na południu Polski można regulować te mityczne szklanki, sląskie/małopolskie tak, żeby mechanior nie zastanawiał się na wstepie czy tu jest luz hydrauliczny, czy na śrubke czy na szklankę, czy miara na zimnym czy na ciepłym itd... mam bezproblemowe auto i chciałbym, aby tak juz zostało.... :?

To jedź do ASO co 40kkm, odżałuj 350zł i daj sobie spokój z mechaniorkami.
A jak bardzo potrzebujesz, to poszukaj w dziale regionalnym.

PS Tomkowi, za te szklanki to się piwo należy.
PS 2 104 kkm w tym 101 kkm na gazie - wymieniałem tylko reduktor.
Ostatnio zmieniony przez tyku 25-10-2015, 17:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
deanehartley 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-10-2015, 23:20   

Panowie,

Bardzo przepraszam jeśli gdzieś już to padło, ale jakoś nie mogłem znaleźć.
Mam zamontowany LPG do swojego Mitsubishi Lancer Sportback 2009 1.8 143KM. Jak sprawdzić jakie jest spalanie aktualnie na instalacji LPG? Czy spalanie chwilowe jakie jest pokazywane na wyświetlaczu to spalanie na LPG?

Bo spalanie ogólne będę potrafił wyliczyć sobie z prostego równania [przejechane kilometry na zatankowanym do pełna lpg] / [ilość zatankowanego do pełna lpg] = [spalanie].

I jeszcze pytanie do powyższego. W instrukcji LPG mam napisane, że butla maksymalnie tankowana jest do 80% pojemności. Czy to prawda?

Mam butlę 53L, ile tam wchodzi lpg maksymalnie? 53L*0,8= 42,4L czy może pełne 53L.

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.
Deane
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-10-2015, 18:29   

Halo.
Spalanie wyrażone w l/100km policzysz:
ilość zatankowanego gazu(około 40) /ilość kilometrów (około 400) *100 = około 10l/100km.
Spalanie wyświetlone to spalanie teoretyczne na benzynie.
W butlę wchodzi ok. 80%.
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-11-2015, 07:14   

tomaszekk7, co tu dużo mówić, dobra robota ! Powinieneś dostać jakąś odznakę :)

deanehartley, spalanie tak jak podaje RalfPi, do butli na pewno wchodzi 80% bo tak są ustawiane wielozawory w butli. Możesz mieć ustawione różne wartości na wskaźniku i sterowniku, ale butla raczej nie powinna się przepełnić jeśli wielozawór jest w porządku. W sterowniku można ustawić za to dokąd chcesz jeździć na gazie - graniczna wartość ciśnienia w zbiorniku kiedy odcina. U BRC mają normę coś koło 1,2 bar, ale u składanych instalacji często schodzi się nawet do 0,8, 0,5 - co niestety stanowi problem gdy masz zamontowaną butlę do "jazdy na wstecznym" jak ja w ibizie, czyli wielozawór od strony siedzeń. Wtedy gdy gaz odpływa przy mocniejszym ruchu lub przy ruszaniu z ręcznego pod wzniesienie mamy szarpanie, przełączanie się na benkę i powrót na gaz - system szaleje. W ostateczności mamy też w pakiecie zubożałą mieszankę bo miesza się faza lotna z ciekłą ze zbiornika. Większa wartość ciśnienia pozwala na wcześniejsze określenie, że zbiornik jest pusty. I nie zawsze znaczy to, że nie wyjeżdżamy całego paliwa w baku.

Podsumowując, przy ustawieniach 1,2bar i wielozaworze u mnie przy ruszaniu pod strome górki na wykończeniu gazu w butli nie ma problemu odcinania i przełączania na benzynę.
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 04-11-2015, 09:54   

Witam.
Podpinam się pod temat, bo zdaje się, że nadchodzi czas zagazowania Lancera. Jeśli do tego dojdzie, to najprawdopodobniej wybór padnie na BRC Seguent 24.11 lub 32. Temat jeszcze do dogrania, musi się wyjaśnić, czy w branży będę miał zwrot za dojazdy (wtedy nie gazuję) czy nie (wtedy gazuję :P ). Natomiast mam pytanie jakie dokładnie zbiorniki montujecie w miejsce dojazdówki? Mam sedana i jednym z warunków założenia gazu jest idealne wejście zbiornika we wnękę koła, nie chcę mieć zmniejszonej funkcjonalności samochodu i podniesionej podłogi w bagażniku. Wielkość nie jest dla mnie najważniejsza, bo niedaleko mam stację, więc nie jest to problemem. Z góry dzięki.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 04-11-2015, 11:23   

lobuzek, powiedz to gazownikowi, a dobierze Ci wielkość i wysokość zbiornika :P
 
 
dr2ke 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan 1.8 143 KM '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2014
Posty: 132
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 04-11-2015, 11:41   

lobuzek, BRC Sequent 32 to jakaś nowość prawda ? Wcześniej o tym nie słyszłem.

Mam sedana i zbiornik 47L (wchodzi 37,6L). Niestety podłoga bagażnika nieco podniesiona, ale mniejszego zbiornika sobie nie wyobrażam, ponieważ zdarza się, że jestem po gaz na stacji co 3 dni. Średnio co 5-6 dni. Z drugiej strony większej butli też sobie nie wyobrażam bo już całkowicie bagażnik by zmalał :wink: Także jest ok.

Jest jeszcze trzecia strona :D po prostu taki zbiornik wsadził gazownik, nie miałem wówczas opcji do wyboru i doświadczenia w LPG. :wink:
_________________
forever young
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 04-11-2015, 12:30   

Sequent 32 to następca 24.11 i różni się podobno sterownikiem, części mechaniczne są bez zmian. Docelowo ma zastąpić 24.11, ale obecnie obydwie są w sprzedaży.
Niech gazownik zamontuje którą chce, byle dobrze :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.