| [1.6] Akumulator do 1.6 z AS&GO | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | widmo   Mitsumaniak
 widmo
 
  
 Auto: ASX 1,6 Intense
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 08 Gru 2013
 Posty: 65
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |    Wysłany: 07-11-2015, 17:55   [1.6] Akumulator do 1.6 z AS&GO |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, po 5 latach eksploatacji akumulator zaczyna szwankować. Kilkakrotnie już go ładowałem ale ostatnio wystarczy, że radio pogra w aucie z wyłączonym silnikiem 20 min. i już rozrusznik nie kręci  Pokonuję autem krótkie odcinki po mieście i alternator nie ma zbyt częstych okazji by go doładowywać. Czy ktoś z Was drodzy Forumowicze wymieniał już bateryjkę w swoich ASX 1.6 z AS&GO? Jeśli tak to proszę o sugestie jaki konkretnie akumulator będzie odpowiedni i czy przy wymianie należy zachować jakieś specjalne procedury aby nie było później niespodzianek z błędami elektroniki. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tokyo   Forumowicz
 
 Auto: evo 126p :)
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 35 razy
 Dołączył: 11 Kwi 2010
 Posty: 1224
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-11-2015, 00:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Z lektronika nie bedzie problemow
 Akumulator o jak najwiekszym pradzie rozruchowym przy odpowiednich gabarytach - tylko nie mitsubishi
   |  
				| _________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
 IG: tokyo.dawid
 
 Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | widmo   Mitsumaniak
 widmo
 
  
 Auto: ASX 1,6 Intense
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 08 Gru 2013
 Posty: 65
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-11-2015, 21:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | tokyo, dzięki za radę  Zacząłem się rozglądać za ofertami producentów i jeszcze bardziej zgłupiałem  Są dedykowane do podstawowych systemów auto-stop (EFB) oraz zaawansowanych tzn. z rekuperacją energii pochodzącej z hamowania (AGM). Ma w moim przypadku to jakieś znaczenie, czy to jedynie marketingowy bełkot? Znalazłem kilka: BANNER RUNNING BULL EFB (EFB 565 00)12V 65Ah 550A
 VARTA Silver Dynamic AGM 560 901 068
 VARTA Blue Dynamic EFB 560 500 056
 EXIDE EK600 027AGM, 560 901 068
 Który byś(cie) polecił(li). Jest sens pakować się w te "nowe" technologie czy wystarczy tradycyjny akumulator? Jakie parametry techniczne ma ten instalowany na pierwszy montaż w ASXie? Na próżno szukać na nim jakichś oznaczeń oprócz "krzaczków"
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lobuzek   Forumowicz
 lobuzek
 
  
 Auto: Honda Accord Tourer 2,0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 15 Mar 2014
 Posty: 576
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-11-2015, 15:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli miałeś w aucie akumulator typu AGM, to nie zmieniaj na zwykły. Zresztą przy Twojej jeździe (w większości miasto) lepiej kupić AGM. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | widmo   Mitsumaniak
 widmo
 
  
 Auto: ASX 1,6 Intense
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 08 Gru 2013
 Posty: 65
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-11-2015, 23:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Założyłem CENTRA CK600. To bateria typu AGM. Zobaczymy jak się sprawdzi. Pomimo, iż dedykowana jest jako zamiennik do ASXa różni się nieco wymiarami od oryginału. Ale dała się zamontować bez żadnych modyfikacji. Jeśli ktoś szuka  akumulatora identycznego z tym instalowanym na pierwszy montaż to YUASA YBX7005 (mnie czas naglił a była niedostępna). Ps. Przed zakupem kontaktowałem się z kilkoma ASO. Każde z nich polecało inne baterie. O oryginale nawet nie wspominali.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |