| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [Cari 1.8 GDI] Problem ze sprzęgłem |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | robertsz   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 1998
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Lis 2015
 Posty: 4
 Skąd: Piła
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2015, 09:40   [Cari 1.8 GDI] Problem ze sprzęgłem |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, wiele razy rozwiązanie drobnych usterek tu znalazłem, ale teraz coś bardziej nietypowego. 
 Mam problem ze sprzęgłem. Ruszając z domu brało tylko końcówkę, mniej więcej łapało tylko 1/4 od końca. Do pracy się spieszyłem to pojechałem dalej. Z czasem było gorzej i już zablokował się na czwórce, nie dało się zmienić biegu. Jak stanąłem w miejscu to jedyna/wsteczny (tylko to sprawdzałem) na odpalonym wskakiwały.
 
 Byłem przekonany, że to wysprzęglik, bo już wymieniałem około rok temu i objawy były niemalże identyczne, ale z wysprzęglika nic nie kapie, płyn jest bez zmian. Jakieś przypuszczenia co to może być? Myślałem o pompie sprzęgła.
 
 Przypadek dodatkowo taki, że to wszystko stało się tuż po wymianie oleju i filtrów paliwa/potwietrza. Przed wjazdem do garażu było ok, przy wyjeździe już nie.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | remi   Forumowicz
 
 Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 28 Wrz 2010
 Posty: 810
 Skąd: wałbrzych
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2015, 10:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może trzeba odpowietrzyć? Poza tym nie rozumiem stwierdzenia "zablokował się", czyli nie da się podczas jazdy wybić tej 4? Mi jak padł wysprzęglik, to bez problemu zmieniałem biegi bez sprzęgła, wystarczy odpowiednio dobrać obroty...np. z 3 na 4, dodajemy gazu na 3, puszczamy gaz, wybijamy na luz i ciągniemy gałkę  na 4, wskakuje z lekkim oporem, ale bez zgrzyów. Z 4 na 3, robimy podobnie, ale w momencie kiedy mamy luz robimy szybki międzygaz. Jeśli u Ciebie biegi się blokują, to może jest coś ze skrzynią biegów.
 Zobacz jeszcze na pracę wysprzęglika, niech ktoś wciska sprzęgło a Ty patrz. Bo to, że wygląda dobrze nie znaczy, że poprawnie pracuje.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | robertsz   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 1998
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Lis 2015
 Posty: 4
 Skąd: Piła
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2015, 11:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zablokował się w sensie, że po prostu po jakimś czasie, kilku bezproblemowych zmianach biegów ze sprzęgłem, zostałem na czwórce. Bez sprzęgła wrzuciłem trójkę, ze skrzynią jest wszystko prawidłowo. 
 Sprawdzę tak jak mówisz wysprzęglik, może to tylko on nie działa prawidłowo, a nie ma wycieku.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2015, 19:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ponownie odpowietrz albo wymień płyn w układzie sprzęgła, do weryfikacji tak czy inaczej jest wysprzeglik i pompka sprzegla |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | milo   Mitsumaniak
 
  
 Auto: galant 2.0 td 2001r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 115 razy
 Dołączył: 27 Lut 2011
 Posty: 3452
 Skąd: BP
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2015, 20:03 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | robertsz napisał/a: |  	  | Przypadek dodatkowo taki, że to wszystko stało się tuż po wymianie oleju i filtrów paliwa/potwietrza. Przed wjazdem do garażu było ok, przy wyjeździe już nie. | 
 Jeśli wciśnie sie przypadkiem wysprzęglik np przy jakimś grzebaniu pod maską to na bank trzeba odpowietrzyć jeszcze raz układ sprzęgłowy sprawdzone
   |  
				| _________________ Jest ryzyko jest zabawa
 三菱ギャラン
 
 Yamaha FZ 750
 Lancer 1,8 d
 Galant 1,8 td
 Galant 2,0 td
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2015, 20:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | W Space Starze wciskałem wiele razy, bo przez uszkodzone łożysko oporowe piszczy łapa sprzęgła na styku z bolcem wysprzęglika. Nic się nie zapowietrzyło, ale to SS, a nie Galant 	  | milo napisał/a: |  	  | Jeśli wciśnie sie przypadkiem wysprzęglik np przy jakimś grzebaniu pod maską to na bank trzeba odpowietrzyć jeszcze raz układ sprzęgłowy sprawdzone | 
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | milo   Mitsumaniak
 
  
 Auto: galant 2.0 td 2001r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 115 razy
 Dołączył: 27 Lut 2011
 Posty: 3452
 Skąd: BP
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2015, 21:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hugo jak wcisnałem wysprzęglik były problemy, po odpowietrzeniu wszystko unormowało sie, więc juz wiecej nawet nie dotykam   |  
				| _________________ Jest ryzyko jest zabawa
 三菱ギャラン
 
 Yamaha FZ 750
 Lancer 1,8 d
 Galant 1,8 td
 Galant 2,0 td
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Dudi84   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Sie 2012
 Posty: 143
 Skąd: Skierniewice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2015, 21:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Milo, o jakich problemach piszesz? Ja kilka razy wciskalem wysprzeglik i jedyne co zauwazylem to podwyższony poziom płynu w zbiorniczku wyrownawczym. Więc chyba muszę odpowietrzyc sprzęgło. Jedyne problemy które aktualnie mam to piszczenie łapy sprzęgła wewnątrz skrzyni biegów podczas wciskania i puszczania pedału. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | milo   Mitsumaniak
 
  
 Auto: galant 2.0 td 2001r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 115 razy
 Dołączył: 27 Lut 2011
 Posty: 3452
 Skąd: BP
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-11-2015, 15:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Dudi84 napisał/a: |  	  | Milo, o jakich problemach piszesz? | 
 Do polowy pedał miekki i brak wysprzeglania ,nie wiem jak w Carismie ale w Galancie jest miedzy pompą a wysprzeglikiem tłumik  i moze w tym problem
 |  
				| _________________ Jest ryzyko jest zabawa
 三菱ギャラン
 
 Yamaha FZ 750
 Lancer 1,8 d
 Galant 1,8 td
 Galant 2,0 td
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | robertsz   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 1998
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Lis 2015
 Posty: 4
 Skąd: Piła
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-11-2015, 16:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odpowietrzyłem - na chwilę pomogło, trochę pojeździłem i ponownie łapie powietrze. Znów odpowietrzam i znów na jakiś czas pomaga. Nie widać ani na pompce, ani na wysprzęgliku żadnego wycieku. Płyn w zbiorniczku też na stałym poziomie. 
 Teraz kwestia tego co wymieniać pierwsze. Około rok temu wymieniałem wysprzęglik na jakiegoś chińczyka i być może to on, ale znów gram płynu nie wycieka z niego, więc może to pompka.
 
 Z drugiej strony spokoju mi nie daje to, że przed wjazdem do garażu było ok, a po wyjeździe już nie. Wymieniałem olej i wszystkie filtry, łącznie z filtrem paliwa.
 
 Myślę o tym, żeby po prostu kupić najpierw używaną pompkę na allegro i sprawdzić czy problem zniknie i wtedy kupić nową. Jak nie to wymiana wysprzęglika, czyli metoda prób i błędów. Chyba, że macie jakieś lepsze pomysły
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-11-2015, 18:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dobry markowy wysprzęglik kosztuje koło 40-50zł, w pierwszej kolejności możesz to wyeliminowac, bo pompka sprzęgła to conajmniej 4x wiecej kosztuje |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | robertsz   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 1998
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Lis 2015
 Posty: 4
 Skąd: Piła
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-11-2015, 23:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wymieniony wysprzeglik i sprzęgło jak nowe. Nie myślałem, że łapie powietrze bez wyciekau, ale jednak. 
 I pół żartem pół serio - kupię korek od pompki sprzęgła... Tylko usłyszałem jak wylatuje w trakcie jazdy, musiałem po wymianie płynu go nie docisnąć
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |