Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysokie obroty silnika. Czy to normalne?
Autor Wiadomość
kujek 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CSW 2005r. 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-11-2015, 13:14   Wysokie obroty silnika. Czy to normalne?

Witam,
Jak oscylują się u was obroty silnika w moim 2005 1.6 benzyna na 2biegu 40km/h 3000obr, na 3 biegu przy 60 3000 obr, na 4 biegu przy 80 km/h 3000obr i na 5 przy 105km/g 3000 obr. Czy to normalne ?
 
 
sebapol 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 85
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-11-2015, 15:57   

ja mam 2,0 i pamietam ze przy 100km/h jest okolo 3tys obrotów
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 12-11-2015, 23:10   

Tak, normalne. Jedyną opcją żeby to zmienić, jest zmiana skrzyni biegów. Tutaj nie ma innej opcji, bo wszystko działa czysto mechanicznie. Jeździłem skodą octavią 1,6 i tam przy około 2,5 tys obrotów na piątce była 100. Jednak jeśli chodzi o przyspieszenie to skoda zostaje w tyle. No cóż, coś za coś.
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-11-2015, 11:54   

remi napisał/a:
Tak, normalne. Jedyną opcją żeby to zmienić, jest zmiana skrzyni biegów

ale po co zmieniac skoro dzieki temu Lancer o malej mocy silnika bardzo sprawnie jezdzi a wcale szczegolnie duzo nie pali
_________________
pozdrawiam
Iwona
 
 
Balon 
Forumowicz
Balon

Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 136
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-11-2015, 21:16   

u mnie 100km/h - 3000 RPM na 5 biegu, przy 140km/h - 4000 RPM na 5 biegu
 
 
kujek 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CSW 2005r. 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-11-2015, 12:20   

I wszystko jasne dzieki za opowiedź. Macie racje jak na ten silnik ładnie się zbiera. pOzdrazwiam życzxę bezawaryjnej jazdy ;)
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-11-2015, 12:28   

remi napisał/a:
Jedyną opcją żeby to zmienić, jest zmiana skrzyni biegów. Tutaj nie ma innej opcji, bo wszystko działa czysto mechanicznie.

Jak już to trzeba wymienić silnik+skrzynie. Silnik w tym miśku to typowy japoniec. Zauważ że maksymalny moment masz przy 4000 obr, a moc przy 5000. Aby jeździć trzeba go kręcić.
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 16-11-2015, 19:39   

Chodziło mi bardziej o stwierdzenie, że nie ma możliwości, aby takie obroty były nienormalne. Jedyną przyczyną jest oczywiście ślizgające się sprzęgło. Ale jak już rozmawiamy o możliwiści zmiany, to wystarczy zmienić dwa ostatnie przełożenia w skrzyni, co zresztą jest nawet fabrycznie robione przez Opla. Nie wnikam jaki byłby koszt, ale jest to do zrobienia. Poza tym, to w żadnym miejscu nie napisałem, że wypadałoby to zrobić. Przez ostatnie 8 lat jeździłem Carismą 1,6 i kilka osób było zaskoczonych jej przyspieszeniem, kiedy im powiedziałem co jest pod maską.
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-11-2015, 08:11   

Hornet napisał/a:
Jak już to trzeba wymienić silnik+skrzynie. Silnik w tym miśku to typowy japoniec. Zauważ że maksymalny moment masz przy 4000 obr, a moc przy 5000. Aby jeździć trzeba go kręcić.

ten silnik ma jeszcze drugie lokalne maksimum momentu, nieco nizsze bo 140Nm przy ok 2800 rpm i to jest kolejny powod dlaczego przyjemnie jezdzi.

pozdr
Alex
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.