Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z wymianą sprzęgła w Galancie
Autor Wiadomość
cypis8884 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VI EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: Babice
  Wysłany: 04-11-2014, 20:53   Problemy z wymianą sprzęgła w Galancie

Mam problem z sprzęgłem w moim Galancie po wymianie. A więc zacznę od początku. Problem pojawił około rok temu, gdy biegi przestały wchodzić po wciśnięciu na sprzęgło. Diagnoza była jednomyślna- wina sprzęgła. Po demontażu okazało się, że sprężyny na tarczy są popękane i okładziny zużyte. Postanowiłem zakupić nową tarcze wraz z dociskiem i łożyskiem oporowym firmy Valeo. Problem sprzęgła powrócił we wrześniu tego roku i pojawił się z dnia na dzień bez objawowo. Zaparkowany samochód na drugi dzień nie ruszył o własnych siłach z powodu niemożliwości wbicia biegu. Ponowny demontaż i okazuje się, że sprężyny na tarczy są luźne i widać ślady spękania docisk i łożysko oporowe w dobrym stanie ( max 4 tyś przejechane) z uwagi na przedłużający się okres reklamacji zakupiłem kolejny zestaw firmy Aisin- zachwalanej przez sprzedawcę. Po zamontowaniu i odpowietrzeniu układu sprzęgło pracowało bez żadnych hałasów. Po trzech tygodniach przy odpaleniu na biegu i wciśnięciu sprzęgła auto szarpnęło. Następnego dnia odpowietrzyłem układ jednak zauważyłem że pojawiły się hałasy na luzie a po wciśnięciu sprzęgła nasilały się. Po trzech dniach problem niemożności wbicia biegu znów się pojawił. Dziś demontaż i okazuje się, że tarcza dosłownie zdemolowana- brak 2 sprężyn w tarczy, a pozostałe luźne oraz liczne ubytki. Okładziny tarczy oki, docisk w porządku i łożysko też. I teraz zachodzi pytanie czy mam pecha do nowych części, czy istnieje możliwość, że jest to spowodowane czymś innym. Sprzęgło zarówno Valeo jak i Aisin zaraz po wymianie nie ślizgało się i działało płynnie. Wałek od skrzyni biegów na który nachodzi tarcza nie ma luzu. Proszę o pomoc.
_________________
Kiedy komar usiądzie Ci na jądrach zrozumiesz, że nie każdy problem da się rozwiązać siłowo.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 05-11-2014, 15:09   

cypis8884 napisał/a:
Wałek od skrzyni biegów na który nachodzi tarcza nie ma luzu.

Może nie być współosiowości miedzy skrzynią a silnikiem np skrzywiony wałek sprzęgłowy
Odkształcone koło zamachowe
Sprzęgło Exedy było na pierwszy montaż . Aisin nie jest złe sam na takim jeżdzę
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
cypis8884 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VI EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: Babice
Wysłany: 05-11-2014, 17:13   

Na ten wałek sprzęgłowy nachodzi kołnierz, który jest przykręcany na 4 śruby. Więc wydaje mi się, że gdyby faktycznie był krzywy widać by było jakieś wyżłobienie z uwagi na to iż jest miedzy nimi minimalna odległość. Natomiast jeśli chodzi o koło zamachowe to dostrzegłem małe pęknięcie i postanowiłem zakupić to na rozmiar tarczy 225 mm. Choć uważam, że koło zamachowe za dużo tu nie ma z tym wspólnego, gdyż byłoby na nim jakieś ślady miejscowego tarcia.
_________________
Kiedy komar usiądzie Ci na jądrach zrozumiesz, że nie każdy problem da się rozwiązać siłowo.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 06-11-2014, 15:11   

cypis8884 napisał/a:
Natomiast jeśli chodzi o koło zamachowe to dostrzegłem małe pęknięcie

Na kole zamachowym gdzie tarcza pracuje są takie niby pęknięcia ale to tak jest
cypis8884 napisał/a:
Na ten wałek sprzęgłowy nachodzi kołnierz, który jest przykręcany na 4 śruby. Więc wydaje mi się, że gdyby faktycznie był krzywy widać by było jakieś wyżłobienie

Wystarczy że sam koniec gdzie tarcza pracuje na wałku rzadko się zdarza ale przy wymianie kolejnej tarczy warto sprawdzić stan wałka pod kątem bicia i osiowości
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Racer81 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 2
Skąd: Radom
Wysłany: 09-11-2014, 14:57   

Uszkodzenie sprężynek mogą też powodować luzy w układzie napędowym tzn w mechanizmie różnicowym i na półosiach - przegubach. Im większy luz tym większe szarpnięcia co nadwyręża te właśnie tłumiki drgań skrętnych przy nie odpowiednim traktowaniu.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 13-11-2014, 15:16   

Racer81 napisał/a:
Uszkodzenie sprężynek mogą też powodować luzy w układzie napędowym tzn w mechanizmie różnicowym i na półosiach

Mogą a nie muszą to jest różnica.... wątpię w to
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
cypis8884 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VI EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: Babice
  Wysłany: 12-11-2015, 23:25   

mój problem z sprzęgłem znów się pojawił. Po wymianie rok temu na koło zamachowe na rozmiar tarczy 225mm i założeniu zestawu nkk znów brak sprzęgła. Przejechane może 13 tyś km. Wcześniejsze objawy to szmery na luzie dochodzące ze skrzyni biegów natomiast po wciśnięciu pedału sprzęgła zanikały. Poza tym wszystko działało dobrze. Jeszcze nie przeprowadziłem demontażu ale obawiam się, że znów luźne sprężyny na tarczy. Czy ma ktoś pomysł na rozwiązanie powtarzającej się usterki, gdyż mam już dosyć wyciągania skrzyni biegów :( ??
_________________
Kiedy komar usiądzie Ci na jądrach zrozumiesz, że nie każdy problem da się rozwiązać siłowo.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 13-11-2015, 15:15   

cypis8884 napisał/a:
obawiam się, że znów luźne sprężyny na tarczy. Czy ma ktoś pomysł na rozwiązanie powtarzającej się usterki, gdyż mam już dosyć wyciągania skrzyni biegów ??

Jaka masz tarczę tzn ile ma sprężyn ? i czy masz miedzy pompa a wysprzęglikiem tzw tłumik ?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
cypis8884 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VI EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: Babice
Wysłany: 13-11-2015, 21:48   

Jeśli chodzi o ilość sprężyn to jest ich 4, bo we wcześniejszym firmy aisin było ich 6 ale tamta jak wspominałem wcześniej rozleciała się po miesiącu, a w jeszcze wcześniejszej firmy valeo również było ich 4 i wytrzymała też około roku. Nie wiem o co chodzi z tym tłumikiem?? jak to wygląda??
_________________
Kiedy komar usiądzie Ci na jądrach zrozumiesz, że nie każdy problem da się rozwiązać siłowo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.