Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysokie obroty po włączeniu silnika 4G63
Autor Wiadomość
Sledziu1995 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS9W 03r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 24
Skąd: Białystok
Wysłany: 23-11-2015, 22:12   Wysokie obroty po włączeniu silnika 4G63

Witam, mam problem z moim lancerem 2.0 z gazem, po odpaleniu obroty silnika rosną do 2k czasami 3k,po jakimś czasie normalnie spadają do 800 - 900, co może być tego przyczyną? Drugi problem to wskazówka temperatury nie dochodzi do połowy, czy to normalne? Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 23-11-2015, 22:55   

Lancera mam od miesiąca, więc nie wiem jak z tymi obrotami, ale w carismie jak było zimno to po odpaleniu były około 2000-2500 obrotów/min i wg instrukcji tak ma być, wię pewnie w Lancerze jest podobnie. Jeśli chodzi o wskaźnik temp. to wygląda na termostat lub mało płynu. Zobacz, czy nie brakuje płynu, jak nie, to zobacz, czy po odpaleniu zimnego auta chłodnica nie robi się czasem od razu letnia. Jeśli robi się letnia, to prawdopodobnie masz otwarty termostat i puszcza na duży obieg. Chyba, że z nawiewów leci gorące powietrze a uszkodzony masz czujnik.
Jeszcze.zobacz, czy na postoju jak go zagrzejesz wskazówka się podniesie a po ruszeniu znowu spadnie. Jeśli tak, to potwierdzi, że to termostat.
 
 
Sledziu1995 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS9W 03r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 24
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-11-2015, 05:51   

Właśnie też Lancera mam niedługo i nie mam do niego żadnej literatury, wiec nawet nie wiem jak być powinno. Termostat mam nowy, płyn tez jest w mormie, podejrzewam czujnik, myślałem, że zaniża temperaturę i silnik "sam próbuje się dogrzać" wysokimi obrotami zaraz po odpaleniu. Wskazówka temperatury w miarę sprawnie dochodzi do niecałej połowy (mam białą tarczę bez żadnej podziałki) i na tej wysokości juz zostaje.
 
 
Balon 
Forumowicz
Balon

Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 136
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-11-2015, 07:48   

jak wskazówka jest do "niecałej połowy" to prawidłowo - u mnie nigdy nie przekracza połowy jest w granicach 45% wskaźnika
 
 
sebapol 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 85
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-11-2015, 08:21   

tak jak mowi Balon wskazówk anie dochodzi do polowy- potwierdzam :) jezeli chodzi o obroty to lancery chyba tak maja bo mam go od 2 lat i tez po włączeniu szczegolnie na zimnym obroty wskakuja na kilka sekund na 2 tys obr takze spij spokojnie :)
 
 
b4rt3k91 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 94
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 24-11-2015, 10:18   

sebapol napisał/a:
tak jak mowi Balon wskazówk anie dochodzi do polowy- potwierdzam :) jezeli chodzi o obroty to lancery chyba tak maja bo mam go od 2 lat i tez po włączeniu szczegolnie na zimnym obroty wskakuja na kilka sekund na 2 tys obr takze spij spokojnie :)


Potwierdzam - u mnie Misiek od 1,5 roku i jest dokładnie tak jak koledzy piszą :)
_________________
Mój Lancer :) -> http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1411880
 
 
Carloss 
Forumowicz
insane


Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 166
Skąd: TSK
Wysłany: 24-11-2015, 10:23   

Również potwierdzam - mam tak samo i strasznie mnie denerwują te obroty "z rańca" - czyli na zimnym. Moim zdaniem to jest zupełny bezsens - na dzień dobry, na "suchy" zimny motor, dostaje znacznie ponad 2 tyś. przy czym mojej żony poczciwa Astrzyna F, po odpaleniu ma jakieś max. 800 i go nie męczy na start.. :D
_________________

 
 
 
znakorla 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 7
Skąd: Siedlce
Wysłany: 24-11-2015, 17:46   

Rowniez potwierdzam. Po odpaleniu ma 2000-2400 obrotow i po kilku sekundach spadaja do ok 1500-1300. Co do temperatury to tez nie dochodzi do polowy - brakuje 2 grubosci wskazowki - sprawdzalem pod kompem i w takiej pozycji ma temperature 89 stopni wiec idealnie
 
 
Sledziu1995 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS9W 03r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 24
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-11-2015, 18:34   

Dzięki koledzy za pomoc, już chciałem do mechanika jechać a tu się okazuje ze "ten typ tak ma", dzięki ☺ Ciekawe czy jest jakiś sposób na "unormalnienie " obrotów po starcie?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 24-11-2015, 18:47   

Sledziu1995 napisał/a:
Ciekawe czy jest jakiś sposób na "unormalnienie " obrotów po starcie?

Jest. Musisz wziąć przykład z bocianów, i spędzać zimę np. w Afryce ;)
Z tego, co wyczytałem (nie pamiętam, czy tu na Forum, czy gdzieś na necie), obroty na ssaniu specjalnie są dość wysoko ustawione, żeby silnik jak najszybciej doszedł to temperatury roboczej.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
mrcng 
Forumowicz

Auto: Lancer CSW 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 274
Skąd: Lublin
Wysłany: 24-11-2015, 22:03   

Ja też tak mam jak koledzy piszą. Po odpaleniu ma wysokie obroty. Wkurzające to jest. W toyotach miałem tak że jak odpaliłem silnik to obroty były uogólniając niskie. dopiero jak włączyłem ogrzewanie to wzrastały aż do zagrzania silnika i spadały do "swoich na ciepłym silniku" taki start w mitsu z kopem nie jest do końca chyba przemyślany. no ale jakoś silniki chodzą i szybko łapią temp i szybko w aucie robi sie cieplutko. coś za coś :)
 
 
Carloss 
Forumowicz
insane


Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 166
Skąd: TSK
Wysłany: 30-11-2015, 11:27   

Moim zdaniem jest to poroniony pomysł żeby tak mordować zimny motor na starcie, chętnie po odpaleniu widziałbym u niego 1000 obrotów, zamiast 2000... ale co zrobić ?!
_________________

 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 30-11-2015, 12:04   

Sledziu1995 napisał/a:
Ciekawe czy jest jakiś sposób na "unormalnienie " obrotów po starcie?

Carloss napisał/a:
chętnie po odpaleniu widziałbym u niego 1000 obrotów, zamiast 2000... ale co zrobić ?!

O ile moja wcześniejsza rada, żeby spędzać zimę w ciepłych krajach jest niemożliwa do zrealizowania, to zawsze jeszcze można zainwestować skromne 5600 zł ;)
http://www.webasto.com/pl...a-rynek-wtorny/
http://www.webasto.com/pl...male-samochody/
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
kgebczyk 
Forumowicz

Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 121
Skąd: Radom
Wysłany: 30-11-2015, 21:38   

Genialny wynalazek ^^ :D
W żony samochodzie mamy zamontowane i mordka sama się cieszy na myśl że wsiadam do ciepłego auta. Tanie nie jest (ja montowałem używkę - 3800 z montażem i pilotem), ale jak już się to przetrawi to zostają same plusy.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 30-11-2015, 22:02   

kgebczyk napisał/a:
wsiadam do ciepłego auta.

Oprócz zagrzanej kabiny i rozmrożonych szyb to silnik też masz podgrzany, więc ssanie chodzi minimalny czas, o ile w ogóle :)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.