Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52a 1.5] odpowietrzanie sprzęgła, co i jak?
Autor Wiadomość
MattOmer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt III C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-11-2015, 17:50   [C52a 1.5] odpowietrzanie sprzęgła, co i jak?

Być może głupie pytanie ale czy da radę samemu odpowietrzyć sprzęgło no i jak to się robi poprawnie.
 
 
Mietek 
Forumowicz


Auto: cs9w, ea5a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 101
Skąd: Owsiska
Wysłany: 23-11-2015, 13:16   

Jasne, że da radę. Jak tylko chcesz to zrobisz to samemu, a najlepiej w dwie osoby.
Poluzowujesz wysprzęglik przy skrzyni biegów, sprawdzasz cały czas poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku od pompki sprzęgła. druga osoba pompuje naciskając pedał sprzęgła. Przelej tak aż zleci stary płyn i trochę nowego. Póżniej przy naciśnięciu pedału zakręć to co poluzowałeś.

Tutaj na chomiku masz dane naprawczo-regulacyjne do Mitsubishi Galant, Colt i Lancer autorstwa Krzyżaka z forum. Tam na 40 stronie PDF'a masz instrukcję regeneracji pompki sprzęgła, może Ci się przydać.
 
 
MattOmer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt III C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-11-2015, 10:45   .

Poradziłem sobie, dzięki ;)
 
 
KamilZ 
Mitsumaniak
KamilZ


Auto: Galant Sport 2.5V6 99r,Cao 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 271
Skąd: Świecie, Opoczno
Wysłany: 19-04-2016, 08:53   

Jaki używacie płyn, dot 3 czy dot 4? Bo wlałem dot 4 i zrobił się ciemny po miesiącu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-04-2016, 11:57   

Różnie - najczęściej DOT 4, ale mam też 5.1 w bordowym.
 
 
KamilZ 
Mitsumaniak
KamilZ


Auto: Galant Sport 2.5V6 99r,Cao 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 271
Skąd: Świecie, Opoczno
Wysłany: 19-04-2016, 17:05   

Krzyzak napisał/a:
Różnie - najczęściej DOT 4, ale mam też 5.1 w bordowym.

Czyli na pewno nie dot3?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-04-2016, 20:46   

nie, DOT 3 ma najniższą temp. wrzenia a różnica w cenie do DOT4 jest symboliczna
 
 
Mietek 
Forumowicz


Auto: cs9w, ea5a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 101
Skąd: Owsiska
Wysłany: 19-04-2016, 20:52   

KamilZ napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
Różnie - najczęściej DOT 4, ale mam też 5.1 w bordowym.

Czyli na pewno nie dot3?


Ja w Lancerze wymieniałem na DOT3 i nie mam zastrzeżeń. Możesz lać, ale na rajdy zmień sobie na taki, który ma wyższą temperaturę wrzenia :)
Tu mała ściągawka:

DOT-3

Płyn stosowany głównie w autach z lat 90. XX wieku. Zgodnie z normami temperatura wrzenia niezawodnionego płynu nie może być niższa niż 205°C, a zawodnionego – 140°C. Wrażliwie reaguje na domieszkę wody i powyżej 3 proc. robi się niebezpiecznie!

DOT-4

Najpopularniejszy obecnie typ płynu, o minimalnej temperaturze wrzenia wynoszącej co najmniej 230°C (zawodniony; 155°C). W układach, do których jest przeznaczony, nie wolno używać płynu DOT-3.

DOT-5

Płyn produkowany na bazie olejów silikonowych. Nie jest mieszalny z płynami glikolowymi, można go używać tylko w specjalnie przystosowanych układach hamulcowych. Nie wchłania wody!

DOT-5.1

Płyn glikolowy o temperaturze wrzenia wynoszącej co najmniej 260°C.
 
 
KamilZ 
Mitsumaniak
KamilZ


Auto: Galant Sport 2.5V6 99r,Cao 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 271
Skąd: Świecie, Opoczno
Wysłany: 20-04-2016, 15:27   

Dzięki chłopaki za podpowiedź :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.