Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak mocy ,,zamula"
Autor Wiadomość
seba86 
Forumowicz

Auto: pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 103
Skąd: Brzesko
Wysłany: 09-11-2015, 14:31   Brak mocy ,,zamula"

mój sport o czym się nie dawno dowiedziałem jest strasznie zamulony, to znaczy jakoś tam ciągnie do około 3000 obrotów potem bardzo wolno przyspiesza i lepiej wrzucić wyższy bieg bo lepiej idzie na niższych obrotach, za radą mechanika wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania, ale nic to nie dało, na próbę wypiąłem kostkę z elektrozaworu turbiny i o dziwo silnik samochód o wiele lepiej chodzi, silnik pracuje jak by lżej, ma trochę muła na niskich obrotach ale wkręca się bez problemu na wysokie i o wiele ciszej pracuje, ale świeci się check mimo to na razie tak zostawiłem bo lepiej się jeździ
jako że silnik lepiej się zachowuje gdy sterowanie turbiny jest odłączone podejrzewam właśnie ją lub jakiś jej osprzęt tylko co?
 
 
banderas40 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Darłowo
Wysłany: 10-11-2015, 08:32   

Jaki rocznik tego sporta? Jeśli na elektronicznej pompie wtryskowej to masz zmienną geometrię łopatek w turbinie. Jeśli odłączyłeś brązowy zawór to prawdopodobnie masz teraz łopatki ustawione na ful i dlatego auto odżyło (tak ci się wydaje tylko) problem w tym że wówczas turbina przeładowuje i np wywali ci zaraz UPG lub coś więcej się stanie. U mnie jak doszło do awarii tego zaworu to turbina ładowała 2 a nawet i 3 x więcej niż powinna. Proponuję dokładne sprawdzenie i doprowadzenie do ładu bo to może Cię o wiele więcej w ostateczności kosztować niż teraz.
_________________
Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem :-)
 
 
seba86 
Forumowicz

Auto: pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 103
Skąd: Brzesko
Wysłany: 10-11-2015, 10:33   

Turbina ma zmienną geometrie i z tego co wiem to jak się wyciągnie brązową wtyczkę to ładuje na minimum a nie na maxa, dlatego nie boję się o przeładowanie no chyba ze się myle
 
 
banderas40 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Darłowo
Wysłany: 10-11-2015, 22:16   

Jak pada ten właśnie brązowy zawór to turbo jest ustawione na max ja tak miałem i ładowało ile wlezie. Wymiana tego zaworu spowodowała powrót do normalności. Być może sprawdzę jutro i Ci napiszę czy na odpiętym zaworze turbo działa czy nie. W każdym razie brązowy zawór rozwiązał u mnie problem. U Zbyszka dostępny od ręki - w serwisie do 7 dni :-) i oczywiście serwisowy dużo droższy. Zbyszek ma oryginalny w sklepie u siebie.
_________________
Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem :-)
 
 
seba86 
Forumowicz

Auto: pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 103
Skąd: Brzesko
Wysłany: 11-11-2015, 10:24   

Jak ten zawór jest podłączony to ciegno przy turbinie się przesuwa a jak ten zawór odłącze to ciegno wraca więc na chłopski rozum wydaję mi się że on działa :?: , otwiera i zamyka podcisnienie, ale dla świętego spokoju wymienię go
 
 
banderas40 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Darłowo
Wysłany: 11-11-2015, 12:27   

seba86 napisał/a:
Jak ten zawór jest podłączony to ciegno przy turbinie się przesuwa a jak ten zawór odłącze to ciegno wraca więc na chłopski rozum wydaję mi się że on działa :?: , otwiera i zamyka podcisnienie, ale dla świętego spokoju wymienię go
Poza otwieraniem i zamykaniem on ma jeszcze pracować on nie tylko na zasadzie 0-1 działa

Uszkodzony powoduje wciągnięcie cięgna na maxa do przodu silnika, sprawdź czy jak go podepniesz to jak ktoś dodaje gazu czy to cięgno się porusza. Odpięcie zaworu faktycznie powinno zabezpieczyć przed nadmiernym ładowaniem, bo u mnie tak samo jak u ciebie to wygląda odpinam zawór łopatki są ustawiane jak przy dużym naciśnięciu gazu czyli otwarte - jak cięgno się do przodu przesuwa ustawia łopatki bardziej jakby do pracy czyli przymyka je.
Dlatego uszkodzony zawór trzyma cały czas łopatki ustawione na max do pracy, prawidłowo pracujący zawór ma powodować otwieranie się łopatek i zmniejszenie ciśnienia doładowania, nieprawidłowo działający zawór nie powoduje żadnej reakcji na kierownicy łopatek turbiny i przez to turbina kręci się właściwie z max siłą cały czas a to doprowadza do przeładowania silnika i w efekcie może dojść do uszkodzeń. Natomiast nie pracujący (odpięty zawór) może doprowadzić do zapieczenia się mechanizmu sterowania łopatkami i do uszkodzenia turbiny. Tak czy tak koszt znaczny. Sprawdź jeszcze raz podłączony zaworek , odpalasz silnik i drążek ten od kierowania łopatkami przestawi ci się do przodu silnika, jak ktoś doda gazu drążek powinien się poruszać, jeśli się nie porusza to masz zdiagnozowane moim zdaniem uszkodzenie tego zaworu. To moje zdanie na podstawie doświadczeń z moim 2,5 td w Sporcie i tego co już w nim przerobiłem oraz konsultacji ze Zbyszkiem :-) , który nigdy Mi pomocy nie odmówił.
_________________
Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem :-)
 
 
seba86 
Forumowicz

Auto: pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 103
Skąd: Brzesko
Wysłany: 11-11-2015, 14:35   

Po wciśnięciu gazu delikatnie się przesuwa i wraca do wcześniejszego położenia więc możliwe że to on, wymienię i dam znac. Faktycznie zakładałem że pracuje on na zasadzie 0-1 dlatego nie brałem go pod uwage

[ Dodano: 20-11-2015, 21:20 ]
wymieniłem elektrozawór i jest dużo lepiej, to znaczy samochód całkiem żwawo przyspiesza od około 1500 do 3000 obrotów, potem jakby tracił ciąg, ale dalej się wkręca na obroty, wcześniej powyżej 3000 w ogóle nie chciał jechać, banderas40, wielkie dzięki za pomoc
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 20-11-2015, 21:42   

Seba86, jaki masz olej, filtr powietrza to raz, a dwa czyściłeś przepływkę - jeśli jest (nie wiem nie znam Mitsubishi - jeszcze,m ale znam większość Nissanów na wylot).
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
seba86 
Forumowicz

Auto: pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 103
Skąd: Brzesko
Wysłany: 22-11-2015, 18:21   

przepływki nie ma, olej to shell 10w40, a filtr ma jakieś 8tys. wymieniam zawsze przy wymianie oleju
zastanawia mnie czy ten czarny elektrozawór służy tylko do gaszenia silnika czy działa też w czasie jazdy?
być może teraz samochód jeździ dobrze, po wymianie zaworu zrobił się o wiele żwawszy a nie mam porównania bo zamulał od kiedy go kupiłem, to co mi nie daje spokoju to to że jakby przestawał ciągnąć powyżej 3000 (obroty rosną ale nie czuć ciągu), może tak ma być?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 23-11-2015, 09:24   

Wymień brązowy elektrozawór co jest na silniku, lub sprawdź wężyki od podciśnień czy są wszystkie podłączone albo czy nie są dziurawe. Rozumnie że Check się nie pali?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
seba86 
Forumowicz

Auto: pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 103
Skąd: Brzesko
Wysłany: 23-11-2015, 13:52   

brązowy zawór, wężyki, czujnik ciśnienia, już wymieniłem i nastąpiła spora poprawa, ale wydaje mi się że to jeszcze nie jest to, check się nie pali
 
 
banderas40 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Darłowo
Wysłany: 24-11-2015, 13:11   

A może masz kłopot ze sterowaniem łopatkami - jak długo był uszkodzony zawór mogły się zapiec np. Zbyszek co o tym sądzisz? Bo skoro zawór jest i nastąpiła lekka poprawa to może wina leży po stronie turbiny.
_________________
Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem :-)
 
 
seba86 
Forumowicz

Auto: pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 103
Skąd: Brzesko
Wysłany: 24-11-2015, 21:16   

jak będę w PL (aktualnie jestem w NL) to podjadę na sprawdzenie ciśnienia doładowania i będzie wiadomo czy turbina i jej sterowanie jest ok
zauważyłem że jak startuje np. z pod świateł samochód przyspiesza bardzo ładnie, natomiast jak jadę ze stałą prędkością np. 80km/h i chcę dynamicznie przyspieszyć ,,depnę" na gaz, to tak jakby była ,,dziura" w mocy, silnik zaczyna głośniej pracować, nadwozie zaczyna drżeć, ale samochód nie specjalnie przyspiesza
zaczynam też myśleć że może za dużo wymagam od tych 115KM i po prostu ten samochód tak ma jeździć, muszę się kiedyś spróbować z takim samym

[ Dodano: 28-12-2015, 22:10 ]
problem braku mocy rozwiązany :mrgreen: , przyczyną była zacinająca się geometria turbiny po wyczyszczeniu i nasmarowaniu silnik chodzi jak należy :D
 
 
banderas40 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Darłowo
Wysłany: 29-12-2015, 14:40   

Czyli domysły i poszukiwania szły w dobrym kierunku :-) .
_________________
Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem :-)
 
 
wwbb 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I, Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 18
Skąd: siedlce
Wysłany: 24-07-2019, 11:11   

U mnie podobna sytuacja też zamula i dodatkowo po przejechaniu kilku kilometrów zapala się check- po zgaszeniu i ponownym odpaleniu check gaśnie (silnik 4d56t 115KM) kody błędów jakie wypikał check engine to
12- Boost pressure sensor system (system czujnika ciśnienia doładowania)
52- Variable geometry control pressure system (Układ regulacji ciśnienia o zmiennej geometrii)
westgate przy podłączonym brązowym zaworku wypchnięty do przodu, przy wciskaniu gazu pracuje, więc chyba muszę podobnie jak seba86 wymienić zaworek i przeczyścić turbo. Jeśli się mylę to proszę o uwagi.
Podaję kody błędów jakie znalazłem gdyż o ile z 12 nie było problemów o tyle z 52 trochę się naszperałem:

Below are the trouble codes for the L200 up to the new common rail engine after that it all changes.
Your code 52 realtes to the vacuum line to the turbo VGT actuator, this is normally a split hose but you might have a defective solenoid,

INSPECTION TROUBLE CODES

Code No Diagnosis item
11 Accelerator pedal position sensor
12* Boost pressure sensor system
13 Barometric pressure sensor (ECU Built in) system
14 Fuel tempreture sensor
15 Engine coolant tempreture sensor
16 Boost air tempreture sensor
17 Vehicle speed sensor system
18 Pump speed sensor system
21 Crank angle sensor system
23 Idle switch (accelerator pedal position sensor built in )
25* Timer piston position sensor system
26* Control sleeve position sensor system
27 Accelerator pedal position sensor (sub) system
41* Main throttle solenoid valve system
43 Timing control valve system
46 Injection correction ROM system
48* GE actuator (in the middle of control sleeve position sensor inoperative) system
49* Over boost (variable geometry control pressure system malfunction) <4WD>
51 EGR valve position sensor system
52 Variable geometry control pressure system
54 Immobilizer system

If the above-mentioned diagnosis codes code number with the asterisk can be displayed along with another code number in the parentheses simultaneously check the other code number before replacing the ECU (Thats what the service info says!)

12 (41, 49), 26 (48), 25 (43), 41 (12, 49), 48 (26), 49 (12, 41)


ABS Brake system

11 Front right wheel speed sensor
12 Front left wheel speed sensor
13 Rear right wheel speed sensor
14 Rear left wheel speed sensor 11-14 Open or short circuit
15 Wheel speed sensor Abnormal output signal
16 Power supply system
21 Front right wheel speed sensor
22 Front left wheel speed sensor
23 Rear right wheel speed sensor
24 Rear left wheel speed sensor 21-24 Abnormal
25 Free wheel engage switch
26 4WD position detection switch
27 Rear differential lock detection switch
32 G Sensor detection system
33 Stop lamp switch system
41 Front right solenoid valve
42 Front left solenoid valve
43 Rear solenoid valve
51 Valve driver
53 Motor driver
63 ABS ECU
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.