Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Znikający płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-08-2015, 21:57   

muscle_car, u mnie jest dokładnie tak samo.
 
 
Gielar 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant viii 2000r 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 9
Skąd: Krakow
Wysłany: 25-11-2015, 23:34   Ubytek plynu chlodniczego

Witam ostatnio w moim galanciku zauważyłem jak w temacie ubytek płynu chłodniczego, tak więc zacznę od początku wróciłem do domu pewnego wieczoru i zauważyłem brak płynu chłodniczego w zbiorniku wyrownawczym , oczywiście dolalem tyle ile trzeba :)
Następnego dnia jak temperatura spadła w dół wjezdzajac do garażu zostawiłem odpalony silnik, otworzyłem maskę i zauważyłem dym spod prawego dolnego rogu chłodnicy. Myślałem że znalazlem przyczyne. Następnego dnia wyciaglem chłodnice i zrobiłem test ciśnieniowy chłodnicy, okazała się szczelna,korek tak jak i węże wychodzące z chłodnicy także. Po braku typowych objawów dla uszkodzenia uszczelki pod głowicą mogłem wyeliminować. Zauważyłem także ze pod gumowymi dywanikami z przodu po obu stronach wykładzina jest mokra . Nie mam pewności czy to jest przyczyną . Jeszcze zauważyłem , że podczas jazdy na wysokich czy niskich obrotach, czy stojąc w korku po dpjechaniu do celu podróży nie ma żadnego ubytku płynu , natomiast gdy auto zostaje na noc w garażu jest gołym okiem widoczny ubytek i nie ma kałuży pod samochodem . Np zostawiłem zalany po maksymalny pozniom płyn chłodniczy w zbiorniku wyrownawczym to następnego dnia rano 3/4 z tego zostalo. Czy warto rozbierać nagrzewnice jeżeli wykładzina nie pachnie typowym zapachem płynu chłodniczego?? Czy to na pewno jest nagrzewnica ?? Gdzie jeszcze szukać by rozwiązać ten problem ?? Bardzo proszę o pomoc
 
 
czerwony88 
Forumowicz

Auto: galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 124
Skąd: częstochowa
Wysłany: 23-11-2016, 22:03   

Mam dziwny wyciek i płynu ubywa tylko gdy auto stoi całą noc w temp bliskiej 0 stopni. Kilka kropel jest widocznych pod belką silnika (kapie z belki) Jak silnik jest gorący to mogę przejechać nawet 500 km i nic nie ubywa. Gdy sprawdzałem na kanale na ciepłym silniku (bo musiałem na ten kanał dojechać) nie widać żadnego wycieku. Węże suche, nie widać plam po płynie, okolice termostatu też ok., z nagrzewnicy nie cieknie, chłodnica ok. Którędy to może uciekać???
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-11-2016, 22:25   

Skoro jest wyciek to napewno jest zasuszony slad po glikolu, odpowiedni dla barwy płynu, do przejrzenia w tej okolicy masz cała magistrale polaczen malego i duzego obiegu, może z obudowy termostatu podcieka
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 24-11-2016, 04:53   

czerwony88 napisał/a:
Mam dziwny wyciek i płynu ubywa tylko gdy auto stoi całą noc w temp bliskiej 0 stopni. Kilka kropel jest widocznych pod belką silnika (kapie z belki) Jak silnik jest gorący to mogę przejechać nawet 500 km i nic nie ubywa. Gdy sprawdzałem na kanale na ciepłym silniku (bo musiałem na ten kanał dojechać) nie widać żadnego wycieku. Węże suche, nie widać plam po płynie, okolice termostatu też ok., z nagrzewnicy nie cieknie, chłodnica ok. Którędy to może uciekać???


takie trochę wróżenie z fusów , może przystawka filtra oleju (chłodniczka oleju) , może któryś z broków w bloku skorodował i podcieka , może jednak chłodnica i z belki pod chłodnicą cieknie na belkę pod silnik ,może spod głowicy,powodów mnóstwo od błahych po tragiczne, żeby Ci pomóc trzeba by to zobaczyć nic więcej chyba nie wywróżymy .
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-11-2016, 09:12   

najczęstsze miejsca jeśli układ nie był jeszcze rozłączany to:
- górny wężyk chłodniczki oleju
- chłodnica na dole
- tylny wężyk ogrzewania przepustnicy
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-11-2016, 13:20   

Jak chłodnica nie była nigdy wymieniana to leci z chłodnicy.
 
 
czerwony88 
Forumowicz

Auto: galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 124
Skąd: częstochowa
Wysłany: 25-11-2016, 22:13   

Na 100% nie chłodnica(wymieniana). Jest sucha. Obudowa termostatu beż śladów płynu. Na wężach i bloku silnika też nie ma śladu po płynie. Chyba najszybciej przy filtrze oleju, chłodniczce. Jak to sprawdzić? Trzeba wykręcać filtr??
Płynu nie ubywa podczas nawet długiej jazdy(sprawdzałem po przejechaniu prawie 400 km). Tylko kiedy postoi np przez noc na dworze.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-11-2016, 21:30   

czerwony88 napisał/a:
Jak to sprawdzić?
Ten wąż jest widoczny od góry - jest dokładnie na wysokości korka wlewowego oleju i bardzo częste wycieki spod niego czynią ten wąż bardzo miękkim, następnie pęka...
dodatkowo wycieki spod pokrywy zaworów - też dokładnie na niego...
a oba te węże chłodniczki są kompletnie nieodporne na olej
 
 
DanielBogusz 
Mitsumaniak
Sędzią moim jest Bóg


Auto: Space Star 1.6 Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 389
Skąd: Garwolin
Wysłany: 29-11-2016, 20:37   

Potwierdzam jak najbardziej post wyżej. Wymieniłem rok temu górny wężyk chłodniczki i przez ten rok olej sobie chlapał zarówno na dolny, jak i górny. Dolny padł, bo nie był wymieniany przeze mnie nigdy, a ten górny już ledwo żył, więc poszedł na wymianę też. Ubytek płynu chłodzenia był nawet spory, mimo, iż pod autem nic nie było widać nawet po 20 minutach postoju. Do puki nie pękł całkiem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.