Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciśnienie w oponach - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-04-2015, 10:01   

Może to chęć spełnienia norm w zakresie emisji spalin (EURO5)?
 
 
Robert_N 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback '09, 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 304
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-04-2015, 13:28   

U mnie na słupku B z lewej strony jest naklejka z tabelką dotyczącą ciśnienia w opon.
Rozmiar opon 215/45R18 ciśnienie przód i tył 2,2 bar 32 psi
powyżej 160 km/h przód i tył 2,5 bar 36 psi
z przyczepą przód 2,2 bar 32 psi, tył 2,4 bar 35 psi
rezerwa (dojazdówka) 4,2 bar, 60 psi




Ja pompuje 2,4 bar 35 psi, ponieważ różnie się jeździ ;)
_________________
Lancer Sportback '09, 1.8
Ostatnio zmieniony przez Robert_N 15-04-2015, 14:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 15-04-2015, 13:46   

U mnie tylko tyle:

Ciśnienie w oponach zimowych staram się mieć 2,6 BAR
:P
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Vertigo80 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 27
Skąd: Śląsk
Wysłany: 15-04-2015, 17:41   

A mnie dziś w zakładzie wulkanizacyjnym nabili 2,7 na wszystkie koła - felga 18".
Podobno przy takim profilu i rozmiarze opony takie ciśnienie powinno być zwracając uwagę na nasze drogi. Opona ma się równomiernie zużywać i nie wyząbkować.
_________________
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 09' - 07.2014 - ......
Honda Accord Tourer 2.2 i-CTDI 05' 07.2013 - 05.2014
Honda Civic 5D HB 1.8 07' 08.2012 - 07.2013
Honda Civic 5D HB 1.4 05' 08.2008 - 07.2012
Honda Civic 3D HB 1.4 96' 10.2006 - 08.2008
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 15-04-2015, 18:55   

A u mnie jeszcze co innego :D



W instrukcji mam zapis że na rynek Rosyjski zalecane ciśnienie to 2.2, wiadomo jakie oni tam mają drogi
_________________
 
 
Sico2 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 32
Skąd: Smolec
Wysłany: 16-04-2015, 12:31   

RalfPi napisał/a:
Może to chęć spełnienia norm w zakresie emisji spalin (EURO5)?

Tako tez slyszalem i zadnego innego logicznego wyjasnienia nie znajduje :)
 
 
skaf 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-04-2015, 13:21   


dorzucam swoje - CX3A '09

przy fabrycznym cisnieniu jakos dziwnie sie jezdzilo - wczoraj napompowalem pośrednio 2,3 na wszystkie koła i póki co jest ok.
 
 
p4bLo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 23
Skąd: aaa
Wysłany: 27-11-2015, 21:23   

na tabliczce pisze żeby mieć ciśnienie w oponach 2,7 czy to możliwe :roll: nie wystukam zawieszenia na Polskich drogach? (205/60 R16) http://www.fotosik.pl/zdj...22~3wj~W7c3geEy
_________________

 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 28-11-2015, 12:13   

p4bLo, nie idź tą drogą, co model rocznikowy wyżej tym większe ciśnienie w oponach. Wiąże się to z normami Euro 6. Ja mojemu daje po 2.3 na wszystkie 4 i jest ok. Pierwsze Lancery miały bodajże na tabliczce 2.2.
_________________
 
 
p4bLo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 23
Skąd: aaa
Wysłany: 28-11-2015, 16:03   

Lucas123w napisał/a:
p4bLo, nie idź tą drogą, co model rocznikowy wyżej tym większe ciśnienie w oponach. Wiąże się to z normami Euro 6. Ja mojemu daje po 2.3 na wszystkie 4 i jest ok. Pierwsze Lancery miały bodajże na tabliczce 2.2.
też mi sie to wydaje podejrzane no cóż ekolodzy tylko nie pomyślą że większe ciśnienie w oponach to trzeba więcej energii zużyć na produkcję elementów zawieszenia:)
_________________

 
 
aequitas 
Forumowicz

Auto: Lancer CY2A Sedan 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 83
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-11-2015, 18:37   

Mnie za to najlepiej się jeździ na 2.2 205/60R16.

Raz dobiłem do 2.4 ponieważ wybierałem się w daleką podróż. Cały samochód był zapakowany, ale prowadzanie było fatalne powyżej 120km/h i po kilkudziesięciu kilometrach spóściłem na 2.2 i już tak zostało.
 
 
jacek63 
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 53
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-10-2016, 14:37   Ciśnienie w oponach

Zauważyłem dziś, że zalecane ciśnienie ogumienia znacznie różni się w zależności od roku produkcji samochodu.

Poniżej zdjęcie z książek serwisowych (Intense 1.6 2016 i Invite 1.5 2009).


Masa pojazdów jest zbliżona, rozmiar opon ten sam. Dlaczego więc w 1.5 powinienem pompować do normalnej jazdy 2.2 bar a w 1.6 aż 2.7 bar?

Większe ciśnienie zmniejsza opory toczenia - czy jest to związane z ekologią i wyższe zalecane ciśnienie jest następstwem EURO5?

Zastanawia mnie też jak różne ciśnienia wpłyną na zużycie opon i czy będzie ono równomierne w całym zakresie 2.2-2.7?

A wy do ilu pompujecie?
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 09-10-2016, 14:48   

jacek63 napisał/a:
A wy do ilu pompujecie?
Staram się utrzymać ciśnienie w przedziale 2,6 -2,7 na 215/45/18. Na 16" miałem zawsze tak 2,6. Wszystko opisane powyżej. :wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-10-2016, 14:52   

za http://felgido.pl/blog/85_cisnienie-w-oponie :
"samochód, który w oponach posiada ciśnienie o 0.6 bara mniejsze od nominalnego zużyje o 4% więcej paliwa, a żywotność tych niedopompowanych opon skraca się aż o 45%."
W moim odczuciu jest to związane z ekologią. Ja pompuje na około 2.4-2.5.
Pamiętaj, że amorki i pozostałe elementy zużywają się "jakoś tam" szybciej jak przy mniejszym ciśnieniu - prawdopodobnie optimum jest to co podaje producent. Jak czujesz, że jest twardo jak kamień, to zwyczajnie trochę zmniejsz ciśnienie.
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 09-10-2016, 16:28   

Trzymam się fabrycznego 2,7. Nie ma problemu z trwałością, ząbkowaniem ani komfortem. Wręcz przeciwnie, wyczuwam gorsze prowadzenie, gdy ciśnienie jest o ok. 0,2-0,3 bara niższe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.