Głośność we wnętrzu Oulandera II FL |
Autor |
Wiadomość |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 08-12-2015, 12:42
|
|
|
Tak czytam i czytam opinie na temat poziomu hałasu i o ile mogę zrozumieć jeszcze zdanie ludzi posiadających silnik 2.2 DID to przy 2.0 mam wrażenie że chyba słoń na ucho wam nadepnął.
Ogólnie outlander wyciszony jest tragicznie, nijak ma się nawet do aut o niemal że 10 lat starszych. Porównywanie go z 156, laguną I,III, Focusem II, Megane III, Doblo to totalne nie porozumienie. Ba nawet T4 2.5 TDI czy Sprinter sprawiają wrażenie lepiej wyciszonych od dźwięku silnika
Zaraz ktoś napisze że to wieksze auto więc wieksze opory dla wiatru, większe koła itp Niestety to nie w tym rzecz. Problem jest w tym że to auto jest wygłuszone dyktą. Renault już w duzo starszych model stosowało nawet wyciszenie przednich słupków drzwiowych ( od strony nadkola ) pianką. Tu niestety nic takiego nie znajdziemy. Blacha, dykta i włókno szklane z jakimś filcem.
Ze względu na powyższe outek raczy nas nie tylko szumem wiatru powyżej 100 km/h ale wręcz tragicznym dzwiękiem imitacji silnika na pompo wtryskach czyli sławetną zemstą VW. Jego dzwięk nawet przy pełnym rozgrzaniu przypomina połączenie młockarni ze snopowiązałką O zimnym nawet nie pisze bo budzi chyba wszystkich sąsiadów w promieniu 100 m
Ostatnimi czas zacząłem troszeczkę z tym walczyć. Efekty są niestety bo za akustycznymi także w postaci ujemnego salda na koncie bo maty nie są tanie
Na razie pod wygłuszenie poszła maska ale w planach jest tez ściana grodziowa i nadkola przednie
STP SILVER mata butylowa + ALUMINIUM
http://allegro.pl/stp-sil...5807085375.html
GMS010 HOOD
http://allegro.pl/gms010-...5807085351.html
Na to poszła pianka GMS010 HOOD ( polecam czarną ) |
|
|
|
 |
skoti35
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2015 Posty: 30 Skąd: Swarzędz
|
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-12-2015, 21:53
|
|
|
A to wyciszenie maski, to co niby ma dawać? Ciszej na zewnątrz? Bo chyba nie wewnątrz auta? |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-12-2015, 19:31
|
|
|
Najczęściej tak jest, że hałas z zewnątrz słychać wewnątrz tzn.jak wyciszymy maskę, czyli zewnetrzne zródło hałasu, to jednak wewnątrz samochodu też będzie ciszej, no ale mogę się mylić. |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10-12-2015, 22:06
|
|
|
Być może, dlatego pytam, czy ma to istotny wpływ w tym przypadku. Z moich obserwacji wynika, że hałas dobiega głównie z nadkoli i ściany grodziowej. Dlatego nie jestem przekonany co do skuteczności wyciszenia maski... |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
jurellas
Forumowicz

Auto: outlander 2008 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2015 Posty: 100 Skąd: SBL
|
Wysłany: 12-12-2015, 08:32
|
|
|
Rzeczywiście z ponad normatywnym hałasem wewnątrz wyrobów 4x4 Mitsubishi był problem. Przypomniało mi się jak mój zięc pracował w firmie car-audio w Tychach około 2005 roku.
Był tam temat wygłuszenia nowego L-200 z prywatnego importu,wygłuszenie polegało na zdemontowaniu absolutnie wszystkiego wewnątrz - został tylko kokpit z kierownicą i na wszystko 'szła' odpowiednia mata wygłuszająca,podłoga słupki drzwi dach ogólnie wszystkie zakamarki nawet od strony silnika.
W tym czasie oficjalny importer L 200 z Warszawy zlecał to firmie która również wygłuszała wszystkie egzemplarze tego modelu,może nie tak solidnie jak wspomniany powyżej samochód ale jednak. |
_________________ 126p,Zastava,126p,Golf,126p,Wartburg,125p,Polonez,Taunus,Punto,Croma,Vectra,Astra,Frontera,Audi,Jimny,Outlander 1986-20015 Zabudowa miśka - http://forum.karawaning.p...-nasza-salonka/ |
|
|
|
 |
regon
Forumowicz

Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 419 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 12-12-2015, 09:49
|
|
|
jurellas napisał/a: | wygłuszenie polegało na zdemontowaniu absolutnie wszystkiego wewnątrz - został tylko kokpit z kierownicą i na wszystko 'szła' odpowiednia mata wygłuszająca,podłoga słupki drzwi dach ogólnie wszystkie zakamarki nawet od strony silnika |
ja swojego outka w ten sposób wygłuszyłem, zmniejszył się hałas o 20%. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-01-2016, 20:42
|
|
|
No i wyciszyłem swojego klekota
Maska
STP SILVER mata butylowa + ALUMINIUM
GMS010 HOOD
Gródź
STP SILVER mata butylowa + ALUMINIUM
+ standardowe wygłuszenie
tunel środkowy
STP SILVER mata butylowa + ALUMINIUM
+ standardowe wygłuszenie
Efekt jest bardzo duzy. Myślę że poziom hałasu spadł o jakieś 30-40 % ale nadal trudno go nazwac cichym samochodem |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21020 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-01-2016, 21:09
|
|
|
Szef24, fotki nie śmigają . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 18-01-2016, 02:06
|
|
|
Witam
Halas w outku bierze sie z nadkoli i podluznic/wspornikow gornych komory silnika, podlogi (calej lacznie z tylem), drzwi efekt puszki oraz zawirowan przy szybie. Samo wyciszenie sciany grodziowe niewiele daje poniewaz ma ona od srodka grube sztywne pochlaniajace tworzywo. Wiec lepiej skupic sie na pozostalech elementach
Duze zawirowania powietrza powstaja przy natarciu przy pierwszych podporach relingow.
Polecam przednie i srodkowe podpory zakleic tasma i porownac halas
Mi schodzi na outlandera okolo 14 metrow kwadratowych elementow wyciszajacych.
Mat bitumicznuch okolo 18 szt mieszane zwykle i alu. 2 flakony mas uszczelniajacych. |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-01-2016, 16:31
|
|
|
Nie wiem czemu nie wyswietla
Wrzucam linki w tej samej kolejnosci
http://zapodaj.net/c3f1f330d3bc6.jpg.html
http://zapodaj.net/e40b26fa93be1.jpg.html
http://zapodaj.net/7ed2a3443aeab.jpg.html
http://zapodaj.net/85bf30a66cf17.jpg.html
http://zapodaj.net/5a653016b9141.jpg.html
Czy mogłbyś wyjaśnic co masz na myśli pisząc o podporach relingów ?? O który element ci chodzi ?? no i oczywiscie jak to wygłuszyć.
Co to jest "wspornikow gornych komory silnika"
Co do zastosowanego przeze mnie wygluszenia to wykonywałem je stopniowo więc mogę co nieco napisać o jego efektywności.
Na pierwszy ogien poszła maska Tu efekt może nie był piorunujący ale odglos silnika zmienił się jak by został przykryty kocem. Taki stłumiony, niższy
Wyciszenie grodzi dało największy efekt. Obecnie silnika na wolnych obrotach praktycnzie nie słychac pomimo jego pompowtrysków (pod warunkiem ze jest cieply )
Wygłuszenie tunelu ( czyli wydechu i wału ) również nieco poskutkowało ale nie był to już tak spektakularny efekt jak grodzi |
|
|
|
 |
SWEEPER
Mitsumaniak
Auto: Outlek + Landcrusier +cari
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 102 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-01-2016, 12:39
|
|
|
Walka z tym wyciszeniem w moim przypadku, jak w postach powyżej
natomiast wpasowałem ( specjalną piankę-gumę ) pod uszczelkę ( okno kierowcy ) i zredukowałem szumy do zera - polecam na początek przygody z wyciszaniem - komfort jazdy mocno wzrasta.
Szyba w tym miejscu wchodzi do środka czasem troszkę wyciszał po zamknięciu szyby "strzał" z przycisku na otwieranie ( trzeba go szybkim ruchem wcisnąć ). |
_________________ OUTLANDER
LAND CRUISER
CARISMA |
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26-01-2016, 21:14
|
|
|
Mozesz troche przyblizyc jaka pianke uzyles i jak to wkleiles ?? Moze jakies foto ?? |
|
|
|
 |
SWEEPER
Mitsumaniak
Auto: Outlek + Landcrusier +cari
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 102 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-01-2016, 23:26
|
|
|
foto podeślę
Od zewnętrznej strony uszczelka nie styka się z szybą i to wszystko. Możecie użyć uszczelki do drzwi czy okien. Opuszczacie szybę i podwijacie uszczelkę, wciskacie gąbkę lub piankę co tam macie. Po tej akcji następuje cisza i wtedy do akcji przechodzą pozostałe pierdoły.
Zabawa trwa. |
_________________ OUTLANDER
LAND CRUISER
CARISMA |
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30-01-2016, 18:27
|
|
|
W przyszłym tygodniu zabieram sie za podłogę w bagażniku i pod tylnymi siedzeniami. Zobaczymy co z tego wyjdzie |
|
|
|
 |
|