Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Błąd przepustnicy
Autor Wiadomość
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 16-05-2014, 17:16   [II 2.0 DID] Błąd przepustnicy

Panowie,

Pojawił mi się błąd przepustnicy (P0487) - serwis wykasował błąd, ponieważ oprócz kontrolki i błędu nie występują żadne objawy. Chłopaki powiedzieli, że jak się znowu pojawi to przepustnica prawdopodobnie do wymiany. I teraz pytania:
1. Czy da się to cholerstwo przeczyścić aby wydłużyć czas życia przepustnicy?
2. Czy można ją kupić w jakiejś rozsądnej cenie?
3. Czy ten błąd może dotyczyć jakiegoś innego elementu (np. zawór EGR)?

A teraz krótka historia choroby samochodu. Kontrolka CheckEngine zapaliła się kilka dni temu na jakieś 1/2 godz. i zgasła. Od przedwczoraj paliła się w zasadzie cały czas z przerwą około 1 s. zaraz po odpaleniu. Po wykasowaniu błędu jest OK.
_________________
 
 
kaammyyk 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 67
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-05-2014, 17:25   

Miałem podobnie na początku tj Check Engine i bez innych objawów.
Potem jednak pojawiały sie pierwsze objawy jak lekkie szarpanie przy 2000 obr , lekkie dławienie pod koniec.
Kupiłem więc nową przepustnicę na allegro np : http://allegro.pl/przepus...4035047486.html i teraz mam spokój.
Co więcej wiem , że problemy z przepustnicą właśnie miało wielu właścicieli tego silnika a często mysleli , że to np EGR
 
 
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 16-05-2014, 18:01   

kaammyyk napisał/a:
Miałem podobnie na początku tj Check Engine i bez innych objawów.
Potem jednak pojawiały sie pierwsze objawy jak lekkie szarpanie przy 2000 obr , lekkie dławienie pod koniec.
Kupiłem więc nową przepustnicę na allegro np : http://allegro.pl/przepus...4035047486.html i teraz mam spokój.
Co więcej wiem , że problemy z przepustnicą właśnie miało wielu właścicieli tego silnika a często mysleli , że to np EGR


Dzięki za info. A jak długo trwało zanim się zdecydowałeś bo nie wiem czy już kupować czy poczekać. Wymieniałeś w ASO czy u magika?
_________________
 
 
kaammyyk 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 67
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-05-2014, 19:39   

Trochę pojeździłem zanim miałem pewność czy to przepustnica.
Wymień gdziekolwiek to raptem tylko parę śrubek i gotowe. :lol:
 
 
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 04-06-2014, 19:23   

kaammyyk napisał/a:
Trochę pojeździłem zanim miałem pewność czy to przepustnica.
Wymień gdziekolwiek to raptem tylko parę śrubek i gotowe. :lol:


Dzięki za info. Kupiłem - przepustnica wymieniona. Niestety stara przepustnica się po prostu nie domyka - uzbierało się trochę nagaru i oleju. Mechanik mówi, że może już przepuszczać odma.

I teraz pytanie - autko ma niecałe 4 lata, czy przez ten czas mogło się nazbierać tyle syfu aby zablokować przepustnicę, czy raczej powinienem wymienić odmę? Jeśli wymiana - to gdzie się zaopatrujecie w części poza ASO - niestety nie stać mnie na diamenty :) - za przepustnicę krzyknęli 3,5k (oryginał) lub 1,8k za zamiennik.
_________________
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 04-06-2014, 20:26   

Części kupujesz w Aso Seat lub VW do silnika BKD. Odma czy nowa czy stara i tak olej puszcza, stara będzie puszczać wiecej przy wysokich obrotach, jak Ci nie ubywa wiecej niż 1 l oleju na 10tys km to nie wymieniaj odmy. Możesz zainwestować w OilCatchTank będzie taniej :) i będziesz miał "suchy" dolot.
 
 
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 04-06-2014, 20:28   

patrycjuszek napisał/a:
Części kupujesz w Aso Seat lub VW do silnika BKD. Odma czy nowa czy stara i tak olej puszcza, stara będzie puszczać wiecej przy wysokich obrotach, jak Ci nie ubywa wiecej niż 1 l oleju na 10tys km to nie wymieniaj odmy. Możesz zainwestować w OilCatchTank będzie taniej :) i będziesz miał "suchy" dolot.


Po ostatnich 10k dolałem 1/2l :) Więc na razie się nie przejmuję.
_________________
 
 
markowoj 
Forumowicz
Markowoj

Auto: outlander 2.0 tdi 2008r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 55
Skąd: Łowicz
Wysłany: 04-06-2014, 23:34   

patrycjuszek napisał/a:
Części kupujesz w Aso Seat lub VW do silnika BKD. Odma czy nowa czy stara i tak olej puszcza, stara będzie puszczać wiecej przy wysokich obrotach, jak Ci nie ubywa wiecej niż 1 l oleju na 10tys km to nie wymieniaj odmy. Możesz zainwestować w OilCatchTank będzie taniej :) i będziesz miał "suchy" dolot.


to fakt ,odma jest do d... :butthead: .Dodatkowy separator np. od Lublina zdaje dość dobrze egzamin , już parę razy opróżniałem zbiorniczek. :)
 
 
hucker 
Forumowicz

Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 117
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-10-2015, 11:43   

Witam
Mam podobny problem , ontkiem poszarpuje do 2000 obrotów ,ma małą moc .Brak błędów na kompie i nie zaświeca się kontrolka Check Engine. Czy zawsze uszkodzonej przepustnicy towarzyszy kontrolka Check Engine ?
 
 
leszek044 
Forumowicz


Auto: M.Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 44
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19-10-2015, 20:25   

Kolego jak szarpie to pewnie trzeba wyczyścić EGR i przepustnicę....

[ Dodano: 19-10-2015, 20:30 ]
hucker napisał/a:
Witam
Mam podobny problem , ontkiem poszarpuje do 2000 obrotów ,ma małą moc .Brak błędów na kompie i nie zaświeca się kontrolka Check Engine. Czy zawsze uszkodzonej przepustnicy towarzyszy kontrolka Check Engine ?



Jak padnie jej elektronika to tak...(Check Engine) a jeżeli padną zębatki(trybki plastikowe) to nie :wink:
_________________

 
 
mivchal79 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 01-12-2015, 19:07   

witam,
u mnie było tak, że auto było słabsze i paliła się ikonka check engine, wyczyściłem EGR i dolot, na chwilę pomogło, ale znów się ten błąd pojawił i znów auto słabsze, szukaliśmy dalej i padło na przepustnice.
kupiłem nową na allegro, przez 1 tyś km było ok, ale jechałem 120 km/h wyprzedzam, i nagle w połowie manewru auto straciło moc, jakby odcięło paliwo dodusiłem gaz i ruszyło dalej, ale już ostrożniej, bo auto nie równo zaczęło chwilami chodzić i na niskich obrotach lub pół sprzęgle potrafiło zgasnąć, zaprowadziłem do mechanika i uszkodzona elektronicznie przepustnica. Jutro odbieram auto i teraz moje pytanie, czy jest gdzieś jakiś czujnik lub coś, żeby mógł nową przepustnicę uszkodzić, czy po prostu miałem pecha?. Oczywiście nie mogę jej reklamować, bo kupiłem przez allegro, a tam, że gwarancja jest rok, ale pod warunkiem, że jest montowana przez autoryzowany zakład i muszę mieć fakturę/paragon od mechanika, jak sam robiłem to 500 zl wywalone w błoto.
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-12-2015, 13:04   

mivchal79 napisał/a:
kupiłem nową na allegro,

Jaką? Tzn Pierburg czy jakaś inna marka?

Miałem przypadek, że oprócz uszkodzonej przepustnicy, uszkodzona była również wiązka do niej (prawdopodobnie ktoś szarpnął za kable sterujące przy wymianie filtra oleju i je zerwał) - naprawa okazała się skuteczna tzn samochód jeździ i brak jest błędów.
Przy wymianie przepustnicy po skąpaniu jej w oleju wypadałoby wyczyścić układ EGR.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
mivchal79 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 02-12-2015, 17:38   

QUALITE PARTIES
po tym przypadku chyba już nic nie kupię tej firmy, chciałem trochę zaoszczędzić, a wyszło odwrotnie,
 
 
 
Puzonik83 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 78
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 15-12-2015, 19:57   

A u mnie jest taka sytuacja. Przy obrotach 2100-2200 czasami szarpie, zaczął więcej dymić, bo mam ukopconą rurę, a kiedyś była czysta, więcej pali, mocy ma może troszkę jakby mniej, a przede wszystkim jak go gaszę to mocno ''zatelepie'' silnikiem i jest taki odgłos metaliczny, a i jak na postoju dam mu gazu tak powyżej 3000 obr. to też jest jakiś metaliczny dźwięk z komory silnika. Byłem wczoraj na przeglądzie w ASO i zdiagnozowali, że EGR pada, dostałem wydruk z komputera i był na nim kod błędu, ale nie mogę tej kartki znaleźć, żeby podać ten kod, może jutro ją znajdę. Zaproponowali mi EGR Pierburg, ale na razie podziękowałem. Chciałbym znaleźć sam ten EGR to może bym taniej kupił, tylko nie wiem jak to szukać na necie.
 
 
mivchal79 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 15-12-2015, 23:06   

Też miałem błąd EGR, przed zakupem proponowałbym żeby mechanik, lub Ty go wykręcił i przeczyscił wraz z kolektorem dolotowym. Wyczyszczenie samego EGR może nie wystarczyć, bo nagar zbiera się też w układzie dolotowym. Po zabiegu najlepiej jeszcze odłączyć akumulator na jakiś czas (potrafi się wówczas ten błąd zresetować). Jeśli pomoże to ok, jeśli nie, to najprawdopodobniej EGR, albo przepustnica do wymiany, tak u mnie było, wskazywało EGR, a winna była przepustnica.Cena EGR to ok 500 zł, przepustnicy ok 800, oczywiście w necie taniej, ale wówczas dobrze zorientuj się, jak wygląda sprawa gwarancji, jakby padło po przejechaniu kilkuset km.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.