Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 18-12-2015, 21:05   

Napisałem wymiary z dokumentu homologacji butli. Wystaje ponad dno bagażnika. Podnośnik został na swoim miejscu. Ja poprzerabialem trochę płytę bagażnika i mam teraz tak pośrednio między dolnym a górnym mocowaniem.
_________________

 
 
intruder9 
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-12-2015, 19:32   

Pytanie do osób mających instalację BRC.
Czy czujecie jakąś różnicę w przyspieszaniu na benzynie a na gazie?
Ja mam 1,8 143 instalację BRC założona jakieś 4 miesiące temu i cały czas nie mogę wyeliminować różnicy mocy.
Tzn. na benzynie wszystko jest ok natomiast na gazie jest "mułowaty".
Ustawienia były sprawdzane kilka razy niby wszystko OK, spalanie koło 10 litrów gazu na cały zbiornik (cykl jazdy mieszany) więc chyba wszystko w normie.
Tylko ta dynamika jazdy. Świece nowe, błędów żadnych.
Gaziarz rozkłada ręce.
Ktoś ma jakiś pomysł ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-12-2015, 22:15   

Tak to jest najczęściej z fachowcami od BRC, mają do dyspozycji dobre instalacje ale nie potrafią ich montować i stroić. Zrób fotkę spod maski jak zamontowane są wtryski i jaki masz dokładnie reduktor bo być może masz coś źle zamontowane i nie da się tego właściwie wyregulować.
 
 
intruder9 
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-12-2015, 08:11   

Reduktor jak na zdjęciu.
Reszta zresztą też :)
Jak tu się wstawia zdjęcia ?

[ Dodano: 21-12-2015, 08:22 ]
Udało się.
http://www.fotosik.pl/zdj...vLoaQPZq6~fa8vi
http://www.fotosik.pl/zdj...qvgfVsXMOUUzMFm
http://www.fotosik.pl/zdj...TzgB6rSpJa9ehe3
http://www.fotosik.pl/zdj...R0FgKq_yzbP~txl
http://www.fotosik.pl/zdj...vZR29n6DgBSLgmp
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-12-2015, 08:47   

Mam wrażenie, że masz reduktor zamontowany za wysoko, przez co może się zapowietrzać. Druga sprawa, to widać "krakowską szczodrość" (jak w przypadku herbaty do pełna, żeby cukru nie wsypać ;p) to jest długość przewodów od listwy wtryskowej do kolektora dolotowego. Kable są o wiele za długie. Powinno się dążyć do jak najkrótszych przewodów. U siebie w ibizie (instalacja też brc) mam przewody o długość 10cm. U Ciebie mają spokojnie z 40cm... To wszystko są straty. A jeśli można wiedzieć, kto Ci zamontował w taki sposób? Bo tak jak widziałem, jak montowany jest zestaw BRC w tym modelu, to jest trochę inny schemat.
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
intruder9 
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-12-2015, 08:59   

Podeślij jakieś zdjęcie swojej instalacji jeśli możesz bo ja muszę coś z tym zrobić.
Albo wspomniany schemat.
Kto montował ? Oczywiście gazownik z wieloletnim stażem. Jeśli chcesz koniecznie wiedzieć to daj jakiś namiar na PW. Nie chciałbym nikomu robić kreciej roboty. Sam rozumiesz.

[ Dodano: 21-12-2015, 09:05 ]
Sorki nie zauważyłem, że PW jest na dole :)
Jeśli chodzi o zapowietrzanie reduktora to coś może być na rzeczy bo samochód czasami jeździ lepiej a czasami troszkę gorzej. Nie wiadomo dlaczego.
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-12-2015, 09:08   

No to wyślij na PW. Po prostu ja znam i wiem, że w Krakowie są tylko dwa autoryzowane warsztaty montujące BRC. Byłem ciekaw który to. Bo jedni mi montowali i się zawiodłem, a drudzy serwisują i jestem bardzo zadowolony i tam pewnie będę gazował Lancelota. Zdjęcia instalki zamieszczę jak będę przy prywatnym kompie.




Po prawej w kółku, na którym nic nie widać, jest za akumulatorem ukryty parownik. Jest o wiele niżej, niż wtryski




Tak to wygląda wg sztuki, którą czakram rozpisał dla brc:



Reduktor skitrany pod akumulatorem, krótsze kable.
Ostatnio zmieniony przez Golotheman 21-12-2015, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-12-2015, 09:47   

Tak długie przewody po między wtryskami a kolektorem to spore opóźnienie w reakcji na pedał gazu, powinno być max 10 - 12 cm i oczywiście wszystkie te przewody powinny być takiej samej długości. Ciekawe jeszcze jak są zrobione nawierty w kolektorze, powinny być jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych oraz powinny być ustawione pod takim samym kątem. Wtryski najlepiej żeby były zamontowane wylotem do kolektora skierowanym do dołu co pozytywnie wpływa na dłuższą bezproblemową pracę. Często odradzam BRC ale wielu forumowiczów twierdzi, że to przecież tacy fachowcy a to najczęściej jest tak jak widać na zdjęciach które wrzucił intruder9.
Co do miejsca montażu reduktora to wcale nie musi tak być źle. U siebie w Carismie mam w podobnym miejscu i na podobnej wysokości i żadnych problemów z zapowietrzaniem się czy z grzaniem LPG nie mam.
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-12-2015, 10:25   

wrzuciłem zdjęcia jeszcze raz w poprzednim poście.
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 21-12-2015, 11:12   

U mnie wtryskiwacze zamontowane są na kolektorze pod tą czarna, plastikowa osłona. Wieczorem może pstryk fotkę i podeślę.
_________________

 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-12-2015, 11:30   

to jak już brylekVFR, będziesz robił fotki, to chciałoby Ci się zrobić bagażnik ? Jestem ciekaw jak rozwiązałeś tą podłogę - wokół butli :)
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
intruder9 
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-12-2015, 12:56   

Czekam na kolejne zdjęcia i spostrzeżenia.
A powiedzcie mi gdzie macie wpięty przewód sygnałowy albo gdzie powinien być wpięty.
Słyszałem opinie, że nieprawidłowo wpięty może powodować nieprawidłowe działanie instalacji.
Opcji jest chyba przynajmniej kilka: czujnik wału, czujnik wałka rozrządu, cewka, map sensor.
U mnie był wpięty do wałka rozrządu a teraz został przeniesiony na map sensor (chyba właśnie powodował zakłócenia).
Gdzie powinien być prawidłowo ?

[ Dodano: 21-12-2015, 16:39 ]
Zrobiłem zdjęcia wtrysków i przewodów.
Przewody mają po 26 cm długości.
Gdyby wtryski przenieść na górę obok korka wlewu ojeju udałoby się je skrócić do około 12-13 cm.
Tylko czy to coś pomoże ?
http://www.fotosik.pl/zdj...pTkvNdTMKg0f5GP
http://www.fotosik.pl/zdj...qqBfGzUUxMCYgCC
http://www.fotosik.pl/zdj...OMEmUFMsdCjtHw0
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 21-12-2015, 18:49   

Mam obiecane foty. Trochę kiepskiej jakości, robione telefonem w kiepsko oświetlonym garażu.
Tak jak pisałem, listwę z wtryskami gazu mam schowaną pod pokrywą silnika.

Same wtryskiwacze gazu zamontowane są tuż obok wtrysków

Czujnik ciśnienia gazu zamontowany jest tuż przed wtryskami gazu

Przełącznik benzyba/gaz schowałem w schowku którego nie używam. Koło przełącznika kiedyś chce zamontować na stałe gniazda z ładowarką USB, w tej chwili jest tam prowizoryczna uniwersalna ładowarka.


Co do płyty bagażnika to urzeźbiłem coś takiego:

Zależało mi żeby jak najmniej stracić bagażnik, więc chciałem maksymalnie obniżyć płytę,
czyli o 2 cm. Po wycięciu otworu mniej więcej odpowiadającemu średnicy butli brakowało jeszcze 1,9cm więc dorobiłem takie dystanse i teraz płyta opiera się o te dystanse, a wycięty środek opiera się o butle. Płyta w bagażniku wzmacniana jest 4 rurkami, 2 z nich musiałem obciąć, przez co płyta stała się niestabilna, ale te dystanse to niwelują. Jest to wersja rozwojowa bo kiedyś muszę wykombinować jakaś płytę którą wyłożę butlę w koło, na razie zależało żeby złapać jakiej grubości dokładnie powinna być.
Teraz bagażnik jest na takiej wysokości:

Obniżając płytę musiałem zlikwidować uchwyt do podnoszenia, w jej miejscu dorobiłem płytkę i pasek do podnoszenia.

A tak wygląda butla zamontowana, widać że lewarek został na swoim miejscu:

Mam nadzieje że pomogłem komuś tymi zdjęciami. :D
_________________

Ostatnio zmieniony przez brylekVFR 21-12-2015, 18:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-12-2015, 18:54   

Sygnał dla wtrysku gazowego jest opóźniony o jeden cykl względem sygnału wtrysku benzynowego. Jeśli wężyk jest krótki to działa to dość dobrze ale jak wężyki są długie to gaz w dawce w której już dawno powinien się spalić dociera z opóźnieniem np. wtedy kiedy powinna już być większa dawka więc reakcja jest inna niż powinna być. W instalacjach IV generacji przy krótkich wężykach też taka sytuacja występuje ale jest praktycznie niezauważalna ale przy dłuższych niż 10cm już zaczyna to być odczuwalne i wydaje się jak by silnik na LPG miał mniej mocy.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 21-12-2015, 19:10   

brylekVFR, Coś Ty człowieku wyrzeźbił w tym bagażniku :?: :wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.