Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
pompa MD367150 a MD356425-różnice
Autor Wiadomość
foytek 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero pinin 2.0gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 4
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 20-12-2015, 10:42   pompa MD367150 a MD356425-różnice

witam jako nowy i przechodzę do problemu. W tescia Pininie 2.0 GDI najprawdopodobniej padla pompa wtryskowa. Ma ona numer MD367150. Poszukując na Aledrogo znalazłem tylko 2 sztuki uzywek, z czego jedna ma symbol MD356425 i wystawiający opisuje ją na dwóch róznych aukcjach jako pasująca do 2.0gdi i do 1.8 gdi. No i stąd moje pytanie . Czym pompa z 2.0 gdi różni się od tej z motoru 1.8 gdi. Będę wdzięczny za szybką odpowiedź
 
 
yanes 
Forumowicz

Auto: O2i SS2 4x4TDI,Audi A5 Q TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 111
Skąd: Podhale
Wysłany: 20-12-2015, 10:55   

Mam dwie stare pompy które mi serwis aut japońskich wymieniał metodą "prób i błędów" obydwie mają numer MD356425 .Czyli w 1.8 takie występują,tylko tyle mogę pomóc.
_________________

 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 20-12-2015, 12:07   

jakżeś na to wpadł ze to pompa ?

filterki wymienione ? regulator w porządku ? filtr w regulatorze OK ? filtr w baku wymieniony ? pompa w baku dobra ? co mu się dzieje ?
 
 
foytek 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero pinin 2.0gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 4
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 20-12-2015, 13:30   

No więc opisze przypadłość od początku. 2 tygodnie temu tesc zatankował auto i od razu miał problem z powrotem do domu. Podpięcie pod kompa pokazało błąd 190(czujnik cisnienia na listwie). Mechanik przebadał ów czujnik i stwierdził ,że wszystkie wartości ma prawidłowe (nie wiem co miał na myśli ,ale pewnie przepływ prądu przez czujnik). Auto zachowuje się dobrze na wolnych obrotach, odpala bezproblemowo i na wolnych obrotach chodzi równo. Problem zaczyna sie po dodaniu gazu , bo od razu zaczyna sie dusić i zapala "check engine" po zdjęciu nogi z gazu wolne obroty wracają do normy. Mechanik po spuszczeniu paliwa wyczyscil bak i pompkę(sprawdzona-sprawna) w baku z mułu i rdzy. Niestety efektów nie widać . Nie wiem jakiego punktu zaczepienia sie chwycić
Ostatnio zmieniony przez foytek 20-12-2015, 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 20-12-2015, 15:40   

del.
Ostatnio zmieniony przez romek atomek 22-12-2015, 08:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
foytek 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero pinin 2.0gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 4
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 20-12-2015, 18:48   

z tego co usłyszałem od mechanika ,to mówił że wizualnie po rozebraniu(nie wiem w jakim stopniu) pompa wydawała mu sie ok. Niestety nic nie mówił o filtrach (na pompie ,na powrocie i na wtryskiwaczach)-Może będę musiał go naprowadzać, bo nie wie o ich istnieniu.Ciśnienia też nie sprawdził ,bo mówił ,że ma manometr tylko do 20 atmosfer. Stąd też moje dodatkowe pytanie- Jakie ciśnienie daje pompa w tych cudeńkach?
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 20-12-2015, 20:26   

del.
Ostatnio zmieniony przez romek atomek 22-12-2015, 08:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
foytek 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero pinin 2.0gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 4
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 21-12-2015, 21:58   

wielkie dzieki za wszystkie podpowiedzi i za filmik. U mnie -jak pisałem na początku jest o wiele gorzej. Auto na wolnych obrotach chodzi równo a po dodaniu gazu odpala check engine i dusi niemiłosiernie . Nawet na postoju dodawanie gazu kończy się zadyszką( o jakiejkowiek próbie jazdy nie ma mowy) .Filterki na pompie podobno były czyste,pompa też optycznie nie budzi zaniepokojenia.No cóż-zabawę muszę zacząć od wymiany wszystkich możliwych filterków, a potem trzeba się bedzie nastroić na głębsze inwestycje.
P.S mój numer pompy to MD367150 lub E3T10371 - nie wiem które oznaczenie to model a które numer fabryczny
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 22-12-2015, 08:30   

MD to numer pompy - jeszcze raz pamietaj - zapchany powrót do baku z listwy = zwiększone ciśnienie w układzie = check engine ... czy masz tak samo na zimnym i na ciepłym ? różnica jest taka ze na zimnym ECU nie zbiera danych ze wszystich czujników, a leci po ustawieniach standardowych jeżeli chodzi o mieszankę ... czeka aż się lambda nagrzeje / obudzi .. mi nie wiele pomógł - ale .. kupiłem kabelek do kompa i programem evoscan mogłem przynajmniej podejżeć i ciśnienie na pompie i czy labmda żyje .. czy czujniki temperatury działają .. etc .. bo logi też trzeba umiec czytać - a tego mi brakło .. ale .. coś tam zawsze możesz pobadać..
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-12-2015, 17:57   

Opisywałem to gdzieś w tym dziale, ale się powtórzę.
Pompa paliwa do 2.0 GDI jest inna niż do carismy GDI - w każdym razie tej przed liftem.
Nowa pompa to koszt 4800 zł - około i nie w ASO, czas oczekiwania - około miesiąca.
Jeżeli w baku było błoto i rdza to znaczy, że rura wlewowa ma dziurę i syf dostaje się do zbiornika. A sam zbiornik i rura są do wymiany razem z pompą paliwa.

Robiliśmy takiego Pinina 2.0 GDI.
Pompa paliwa w baku i wysokiego ciśnienia - nowe
Bak - używka
Rura wlewowa - nowa
Filterki na pompie WC - nowe
czyszczenie układu paliwowego - bezcenne bo syfu było co niemiara

Samochód odżył i żyje już półtora roku.

A jeżeli ECU pokazuje błąd czujnika to może tam jest problem (choć mała jest szansa na to) - jakie ciśnienie pokazuje się na pompie WC? (ciśnieniomierzem to możesz sobie sprawdzać, potrzebny jest komputer diagnostyczny lub Evoscan i interfejs OBD.)

[ Dodano: 22-12-2015, 17:58 ]
I jeszcze jedno - pompa powinna trzymac stabilne 50 +/- 1,5-2 bar
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 11-01-2016, 10:05   

dodając jedynie - MD356425 była pierwszą pompą.. jedną z bardziej awaryjnych ... nie ma wbudowanego regulatora .. ( siedzi u mnie w Pininie wersja JAPAN ad 1999 )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.