Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8MSX] Wymiana i diagnostyka krokowca
Autor Wiadomość
krissh 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 msx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 14
Skąd: tamtowo
Wysłany: 30-12-2015, 19:06   [Cari 1.8MSX] Wymiana i diagnostyka krokowca

Wymiana silnika krokowego carisma MSX (i podobne modele na tej samej przepustnicy-nie tyczy sie GDI)

Krokowiec składa się z elektrocewki ...(1).. i mechanizmu z zaworem....(2)... regulującym ilość dostarczanego powietrza na biegu jałowym przepustnicy, zarówno na zimnym silniku jak i na gorącym silniku.Jednym słowem odpowiada za odpowiednią ilość powietrza dostarczanego do przepustnicy, w zależności od jego temperatury, ale to już wiecie.
Dolne położenie (domykanie, kierowanie powietrza) reguluje też mechanizm (nazwe go termiczny)....(3)...., który ustala dolne położenie zaworu (łopatki) w zależności od temperatury silnika.

W przypadku problemów z obrotami (który mnie dotknął), wadliwa praca lub uszkodzenie krokowca, spedzają nam sen z oczu.
Ale nie znając przyczyny anomalii takich jak :

falowanie obrotów
brak tzw ssania
zbyt wysokie obroty biegu jałowego na gorącym silniku
przygasanie silnika-zwłaszcza po obciążeniu np. klimatyzacją, wentylatorem ogrzewania itp
gaśnięcie silnika)
opiszę tylko wymianę krokowca , bo pewnie każdy w tym przypadku czyścił przepustnicę, przepływomierz i krokowiec.
Pomagało, ale jeśli brud był tego przyczyną, jeśli nie to:

Do rzeczy.
Przyczyny złej pracy krokowca (nie złych obrotów bo przyczyny mogą być różne)
1 Przepalone obwody elektrocewki
2 Zacinający się zawór mechanizmu

Cwekę sprawdzamy ohmomierzem, mierząc oporność pomiędzy stykami : 1 i 2 , 2 i 3 oraz 4 i 5 , 5 i 6
Patrz zdjęcie nr. 1
Oporność powinna wynosić (w/g żródła mitsumaniaki) 2,8-3,3 ohma między stykami : 1 i 2 , 2 i 3 oraz 4 i 5 , 5 i 6
Moja uszkodzona cewka miała odpowiednie wskazania (ok 3 ohm) pomiedzy 1 i 2 , 2 i 3, pomiedzy 4 i 5 nie było żadnego wskazania(przerwany,przepalony obwód), pomiędzy 5 i 6 -14 ohmów :)
Jednym słowem elektrocewka na złom, więc zakupiłem używaną przepustnicę z osprzętem.



Kolejna sprawa to mechanizm z zaworem.
Patrz zdjęcie nr.2
Należy go wyjąć z przepustnicy i sprawdzić jego czystość oraz pracę podzespołów
Czyli czy wszystko pracuje lekko i się nie przycina

Sprawdzamy czy oś zaworu lekko pracuje w łożysku (góra dół), czy tuleja obrotowa nie wykazuje oporu.
W moim przypadku oś zaworu zapiekła się w łożysku, przez co tuleja obrotowa , która pod wplywem pola elektromagnetycznego, miała być wprawiona w ruch obrotowy( prawo lewo), by zawór mógł sie domykać i otwierać (góra - dół)- stawiała opór, mogła być przyczyną uszkodzenia krokowca (zbyt silnie z nią walczył, aż poległ) choć nie koniecznie.
Tuleja obrotowa posiada wewnątrz gwint, przez co obracając się zmienia polłożenie zaworu umieszczonego na śrubie z gwintem.


Kwestia "plastiku pełnego obaw"
Jego położenie, wkręcenie nie ma większego znaczenia, gdyż krokowiec po otrzymaniu sygnału, poprzedzonego odczytami parametrów sam ustawi odpowiednią wartość dla zaworu, jednak dla pewności, zwłaszcza na zimnym silniku, lepiej by był prawie do końca wykręcony, by po zamontowaniu miał swobodę do samoregulacji.
Przed zdjęciem mechanizmu termicznego, najlepiej zaznaczyć jego położenie, gdyż jest ono regulowane.
Po wszystkim, jak upewnimy się, że wszystkie wskazania (oporność,lekka praca elementów są prawidłowe, złożeniu itd) nauka obrotów i koniec zabiegu.
Nie zgubić sprężynki i nie zapomnieć o niej.













Ostatnio zmieniony przez krissh 30-12-2015, 23:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 30-12-2015, 23:25   

zawsze się bedę zastanwiał jak to z tą opornością cewki - ktoś mnie o to kiedyś upomniał że...

(...)Cewki nie mierzy się omomierzem bo to nie transformator. Trzeba zmierzyć tzw. dobroć cewki, mierzona w henrach i do tego jest potrzebny miernik/mostek RLC ) (...) - prawda to ?
 
 
krissh 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 msx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 14
Skąd: tamtowo
Wysłany: 30-12-2015, 23:38   

Tu chodzi raczej o sprawdzenie kondycji uzwojenia w odniesieniu do wskazań zdrowego krokowca, odchylenia od normy sugeruja zmiany stanu na gorszy
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 30-12-2015, 23:54   

krissh napisał/a:
Tu chodzi raczej o sprawdzenie kondycji uzwojenia w odniesieniu do wskazań zdrowego krokowca, odchylenia od normy sugeruja zmiany stanu na gorszy
dzieki za wytłumacznie = nie znam sie na elektronice i pochodnych .. stąd zapytałem . dziękuję ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.