Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] 3 Problemy z nawiewami, kontrolka oleju, spad
Autor Wiadomość
koczi 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 3
Skąd: Bielsk
Wysłany: 05-01-2016, 18:31   [Cari 1.8 GDI] 3 Problemy z nawiewami, kontrolka oleju, spad

Witam jestem nowy na forum i zgłaszam się z proźbą o pomoc.

Pierwszy problem przestały działać nawiewy w mojej carismie posiadam climatronik i jakbym go nie ustawił nic nie wieje ani ciepłe ani zimne. Aha dodam jeszcze ze wentylatory jak silnik jest zimny czyli nie odpalany przez cala noc działają jakies 4 minuty aż troche się nagrzeje i dupa.

Drugi problem kontrolka oleju zaczynia alarmować że jest go brak tylko jak silnik się nagrzeje tak po 10 min jazdy olej sprawdzałem i jest w normie może być też jakoś to powiązane z moim trzecim problemem.

Trzeci problem spadające obroty tak samo jak jest zimny to trzyma obroty w granicy 1.8tys ale jak się nagrzeje tak 10 minut to spadają na biegu jałowym do 0.4 tys że silnik prawie nie gaśnie i własnie w tym czasie zapala się kontrolka oleju. Pragnę też dodać że silnik na biegu jałowym ani razu nie zgasł to też dziwne mimo że trzyma tak niskie obroty.

Jeżeli ktoś ma jakieś przemyślenia lub miał podobny problem i może wie co z tym zrobic to proszę o pomoc z góry dziękuje.
Pozdrawiam.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-01-2016, 11:00   

Ta kontrolka oleju nie jest od jego poziomu a od ciśnienia. Kiedy obroty spadają w okolice 500 to ta kontrolka może się zaświecić bo ciśnienie oleju może wtedy spaść po niżej ciśnienia granicznego zadziałania czujnika ciśnienia oleju. Jeśli ta kontrolka świeciła by się przy normalnych wolnych obrotach czy tez przy wyższych, to warto ciśnienie sprawdzić manometrem. Jeśli ciśnienie będzie OK, to czujnik do wymiany.
Co do spadających obrotów, to warto na początek wyczyścić przepustnicę http://forum.mitsumaniaki...1429311#1429311 i po tym przeprowadzić naukę obrotów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379 Warto też sprawdzić błędy silnika ale trzeba to zrobić przed odłączeniem akumulatora bo odpięcie klemy kasuje błędy. Napisz z którego roku jest auto bo to ma znaczenie przy sposobie sprawdzania błędów.
Jeśli auto starsze niż 2001 to błędy sprawdzisz sam za pomocą kawałka kabelka lub spinacza biurowego http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 a jeśli młodsze niż 2001 to trzeba podłączyć się pod komputer co tez nie jest jakieś kłopotliwe bo interfejs do tego (Elm327) to około 40 - 50zł.
 
 
koczi 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 3
Skąd: Bielsk
Wysłany: 06-01-2016, 15:03   

Dzięki za informacje a rok carismy to 1997 85kw 1.8
a i widziałem że na panelu climatronika widnieje błąd A/P jest możliwie że nawiewy nie działają dlatego że brudny jest filtr ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-01-2016, 17:59   

Z klimatronikiem nie miałem za dużo styczności, raczej brudny filtr nie ma z tym nic wspólnego. Raczej przy klimatroniku, podobnie jak przy klimie manualnej, prędkość wentylatora regulowana jest za pomocą opornika który zamontowany jest przed samą chłodniczką klimy za schowkiem po stronie pasażera. Najczęściej za brak pracy nawiewu odpowiada uszkodzony ten rezystor. Może sprawdź go na początku.
 
 
koczi 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 3
Skąd: Bielsk
Wysłany: 06-01-2016, 18:43   

Tylko że wentylator działa tak jak napisałem wyżej przy zimnym silniku przy pierwszym odpalenia jak stal cala noc a potem dupa ;/ A z tym rezystorem możesz miec racje bo chyba do niego prąd nie dochodzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.