Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1.8 GDI 1999.r Ciśnienie paliwa, Sonda Lambda
Autor Wiadomość
Caniek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Polska
  Wysłany: 13-01-2016, 20:20   Carisma 1.8 GDI 1999.r Ciśnienie paliwa, Sonda Lambda

Witam wszystkich maniaków :)
Mam kilka problemów z moją Carismą.
Otóż zaczęło się od tego że autko nie przeszło przeglądu, stwierdzili że spaliny nie mieszczą się w normie.
Po podłączeniu komputera wywaliło dwa błędy:
-Sonda Lambda
-Ciśnienie paliwa
Teraz moje pytanie, czy w Cari 1.8 Gdi 1999r są dwie sondy czy jedna?
Osobiście znalazłem tylko jedną specjalnym urządzeniem sprawdziłem poprawność działania, okazało się że sonda walnięta, natrafiła się okazja zakupu sprawnej, ale używanej za grosze, jednak ta którą zakupiłem różni się numerem i kolorami przewodów (stara miała 2 białe, szary i czarny, zakupiona posiada niebieski, 2 czarne i jeden biały). Po podłaczeniu ta także okazuje się być walnięta napięcie na niej wynosi 0.8V i po przygazowaniu podskakuje do 1.0 V. Gdy ją kupowałem powiedziano mi że to od tego samego modelu także powinna odpowiadać. Kolejny problem to skoki obrotów skacze między 700 obr/min a 850 (sprawdzone na komputerze)
na biegu jałowym.
Proszę o jakieś rozsądne opinię w miarę możliwości.
Z góry dziękuje i pozdrawiam :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-01-2016, 22:28   

Raczej kupiona sonda jest sprawna tylko wskazuje mieszankę zbyt bogatą którą ustawił sterownik silnika po uszkodzeniu sondy oryginalnej. Odepnij akumulator w celu skasowania starej adaptacji i naucz sterownik wolnych obrotów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379
Tu masz temat o problemach z ciśnieniem paliwa http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
A tu temat o interfejsie i programie do diagnostyki tego silnika http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
Caniek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 13-01-2016, 22:40   

Dziękuje za pomoc na pewno z tego skorzystam.
Wracając jednak do sondy numery i kolor przewodów nie przeszkadzają ? :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-01-2016, 23:00   

Może to nieoryginalna sonda którą ktoś zamontował w aucie z którego ją kupiłeś.
Tu masz jeszcze opisane jak samemu w tym autku sprawdzić błędy silnika za pomocą spinacza biurowego http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-01-2016, 08:01   

W ogóle to zacznij od wyeliminowania podstawowego błędu, czyli ciśnienia paliwa. Musisz zobaczyć jakie masz ciśnienie na postoju, jakie podczas jazdy i zacząć działać.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Caniek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 14-01-2016, 20:12   

Błąd sondy skasowany, spalanie pokazuje prawidłowo 8L/100km wcześniej wywalało przed resetem ponad 20L. Problem z kopceniem, od razu po odpaleniu było ok po przejechaniu kilku kilometrów zaczęło się znowu kopcenie.Nie uczyłem wolnych obrotów jednak utrzymuje je teraz tak jak powinno. (Czyściłem przepustnicę).
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 14-01-2016, 20:31   

Caniek napisał/a:
Gdy ją kupowałem powiedziano mi że to od tego samego modelu także powinna odpowiadać

Niekoniecznie. To widać już po tym, że różni się ilością przewodów i (co ważniejsze) numerem. No ale skoro kupowałeś używkę...
Wg katalogu NGK
https://www.ngk.de/nc/pl/...W/LAMBDASONDEN/
do Cari z sinikami 1.8 (zwykłe i GDI) są stosowane 2 sondy lambda o numerze OZA660-EE42 oraz OZA660-EE30. Jaka jest dokładnie w Twoim aucie to sam to sobie w katalogu znajdziesz i sprawdzisz. Niestety, chociaż mamy stare auta, to sklepy nie sprzedają starych części, i chcąc kupić nówkę musisz liczyć się z wydatkiem ok. 400 zł (zależy od sklepu).
Stosowanie sondy innej, niż przewidział producent może skończyć się różnymi dziwnymi niespodziankami..
Możesz jeszcze poszukać w katalogach Denso lub Beru - może będą tańsze.
http://www.denso-am.pl/e-katalog/
http://beru.federalmogul....talogue/vehicle
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Caniek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 14-01-2016, 20:37   

Te sondy różniły się kolorami przewodów a nie ilością :) Sonda była wyciągana z takiego samego silnika :)
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 14-01-2016, 20:45   

Coś źle przeczytałem, mea culpa.
plecho1 napisał/a:
Może to nieoryginalna sonda którą ktoś zamontował w aucie z którego ją kupiłeś.

Nieoryginalna, i niekoniecznie taka jak wg producenta ma być.
Poza tym, popatrz na katalog NGK - w silnikach 1,8 GDI były stosowane obydwa modele sond, których numery podałem w poprzednim poście.
Widocznie czymś się jednak te sondy różnią ?
A kupując na szrocie (czy na Allegro) uważasz, że sprzedawca będzie wnikał, jaką wersję silnika (i w tym wypadku osprzętu) posiadasz ? 1,8 GDI to 1,8 GDI, i tyle.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Caniek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 14-01-2016, 23:06   

Możliwe że sonda jest walnięta jak nie zapala się Check Engine ?
Dokładnie był taki model poprzedniej:
http://www.bosch-automoti...%3FautoLoad%3D1
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-01-2016, 07:33   

Może być tak uszkodzona a właściwie jak zaczyna padać to może się jeszcze kontrolka silnika nie zapalić jeśli skład mieszanki będzie się jeszcze mieścił w normie przewidzianej przez producenta auta. Dobrze było by teraz podejrzeć jak pracuje, czy oscyluje czy może pokazuje jakąś stałą wartość oraz co teraz się dzieje z ciśnieniem paliwa bo może być tak, że regulator ciśnienia się zaciął przez co jest wyższe niż powinno być i stąd to kopcenie, spalanie i sygnał sondy na bogato.
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 15-01-2016, 07:42   

Ja w Carismie 1.8 GDI miałem zamontowaną tą z Boscha
http://e-katalog.intercar...nda-lambda.html
a zamieniłem ją na tą z DENSO
http://e-katalog.intercar...nda-lambda.html tylko płaciłem za nią około 100zł mniej.

U mnie wyglądało to tak, że w trakcie jazdy nagle zapalił się CE, sprawdziłem kod błędu ale jechałem dalej. Spadalnie było wyższe według komputera. Na drugi dzień odłączyłem akumulator, błąd się już więcej nie pojawiał, spalanie wyglądało na "normalne" ale jak podpinałem Evoscana to ta sonda albo nie pracowała w ogóle albo działała dosłownie moment a potem 0... Zarówno na postoju jak i podczas butowania.
Aha, rok wcześniej wymieniałem cały wydech (od kolektora aż do końca, ale bez katalizatora). Mechanik wymieniał mi tą rurę przednią, więc wykręcał sondę. Dało się to zauważyć bo obudowa tego Boscha była nieźle pognieciona. Pewnie się mocno zapiekła odkąd auto opuściło fabrykę ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.