Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
twardy pedał sprzęgła
Autor Wiadomość
gulagula 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19-01-2016, 21:43   twardy pedał sprzęgła

Co może oznaczać to, że w mojej cari jest twardy (każdy kto wsiada za kierownice to mówi) ale jak na ręcznym ruszam z drugiego lub trzeciego biegu to gaśnie. Co o tym myślicie? Sprzęgło do wymiany, czy ten typ tak ma? :)
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-01-2016, 22:18   

Zaciera się docisk. Sprzęgło do kosza.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
gulagula 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19-01-2016, 22:22   

Piwor napisał/a:
Zaciera się docisk. Sprzęgło do kosza.

To chyba najlepiej komplet wymienić, nie?
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 19-01-2016, 23:25   

Moim zdaniem jest ok. Miałm cari i to właśnie w niej miałem najtwardsze sprzęgło ze wszystkich aut jakimi kiedykolwiek jeździłem. Pamięm, że jak wchodziłem do innych samochodów to miałem takeie odczucie, że pedał nie jest z niczym podłączony. Swoją cari przelatałem 8 lat, przez ten czas sprzęgło cały czas było takie samo. Dodam, że było takie, że nawet nie było mowy o tym, żeby na czerwonym wbić sobie jedyneczkę i czekać na zielone z wciśniętym sprzęgłem. Po chwili normalnie noga zaczynała czuć się....niekomfortowo. Moim zdaniem nie powinieneś się przejmować.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-01-2016, 23:32   

remi, to ewidentnie miałeś coś nie tak, poprzednio miałem GDI teraz 1.6, jeździłem też 1.9 TDI i we wszystkich przypadkach sprzęgło chodziło bardzo lekko. To najprawdopodobniej wina docisku jak już wcześniej napisał Piwor.
 
 
teedy600 
Nowy Forumowicz
teedy

Auto: carisma 1.6 lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2015
Posty: 22
Skąd: warszawa
Wysłany: 20-01-2016, 01:43   

Ale też warto zmienić płyn (dot 4/5) w układzie wysprzęglania na świeży , może przymarza przy minusowych temperaturach jak u mnie
Pozdro
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-01-2016, 06:25   

Autor nie napisał, że dzieje się to tylko przy ujemnych temperaturach ale jeśli tak to jak najbardziej może to być przyczyną.
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 20-01-2016, 11:49   

Ja nie twierdzę, że jest wszystko ok, ale mówię żeby się tym nie przejmować. Ja przejechałem tak jakieś 150 tys km i nigdy do sprzęgła nie zaglądałem. Jeśli oczywiście byłyby jakieś inne problemy, to wtedy coś bym szukał, ale jeśli jest tylko twardy pedał, to moim zdaniem nie ma co z tego robić problemów. Faktycznie nie wiem jaki jest pedał w tym przypadku, no ja o oparcie nie potrzebowałem się zapierać żeby zmienić bieg :-)
 
 
gulagula 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20-01-2016, 23:13   

Temperatura nie ma znaczenia w twardości.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-01-2016, 08:09   

Więc to najprawdopodobniej coś z dociskiem. Raczej pompa i wysprzęglik powinny być ok jeśli po wciśnięciu sprzęgła sprzęgło cofa się normalnie i się nie ślizga. Jeszcze może być problem z przewodem elastycznym przy wysprzęgliku, jak czasem podobnie dzieje się w układach hamulcowych czyli przewód elastyczny rozwarstwia się wewnątrz tworząc coś w rodzaju zaworka zwrotnego utrudniającego przepływ płynu w jednym kierunku.
 
 
gulagula 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21-01-2016, 17:35   

Czy powinny być jeszcze jakieś objawy padniętego docisku czy tylko twardy pedał? Co się będzie działo jak tego nie wymienię? Pytam bardziej z ciekawości nie ze skąpstwa. :D

[ Dodano: 26-01-2016, 23:41 ]
up
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-01-2016, 06:30   

Objawy mogą zależeć od tego co dokładnie w takim docisku się uszkodziło. W Twoim przypadku nie mam 100% pewności że to docisk bo pierwszy raz z takim problemem się spotkałem ale znając zasadę działania tego rodzaju układu sprzęgła raczej nic więcej nie może powodować takiego problemu bo jeśli był by jakiś problem z pompą czy z siłownikiem przy skrzyni (zacierały by się) to też sprzęgło mogło by się nie cofać i tarcza by się ślizgała a tu raczej nie ma takiego problemu więc problem stanowić może ostatni element który może z jakiegoś powodu stawiać taki opór choć też patrząc na jego konstrukcję jest to dość dziwne. Jeśli miałeś tak zawsze, to może jeszcze ktoś założył jakiś inny mocniejszy docisk.
 
 
gulagula 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27-01-2016, 13:55   

od czasu kiedy kupiłem (ok 1,5 roku) jest tak samo. Nie mam informacji jakie sprzęgło i kiedy było zakładane. :(
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2016, 21:24   

gulagula napisał/a:
o chyba najlepiej komplet wymienić, nie?


Tak. Valeo to loteria - czasami działa poprawnie.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.