Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Będę kupował Pajero IV - mam kilka pytań, proszę o pomoc
Autor Wiadomość
lesheq 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV (przyszłe auto)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-01-2016, 16:57   Będę kupował Pajero IV - mam kilka pytań, proszę o pomoc

Dzień Dobry,

Noszę się z zamiarem kupna Pajero IV, choć póki co jeszcze jako alternatywę rozważam VW Touarega po liftingu z 2007 r., Mercedesa ML, Jeepa Grand Cherokee III i ewentualnie Land Rovera Disco II z ostatniego roku produkcji bądź Landcruiser. Nie znam się na autach 4x4, jeżdżę Saabem 9-3,ale do kwietnia muszę kupić coś sporo większego. Najbardziej podoba mi się właśnie Pajero IV - z uwagi i na wnętrze i ogólny design, ale także z uwagi na reduktor i inne rzeczy, których brak większości SUV-ów. Nieprzypadkowo wymieniłem powyżej kilka innych aut, które wyróżniają się w swoim segmencie możliwościami terenowymi (oczywiście Touareg czy ML z pakietem off-roadowym). Jednak subiektywnie Pajero podoba mi się najbardziej i chyba jego właśnie zakupię. Serdecznie więc proszę o pomoc w rozwianiu kilku wątpliwości, tak by decyzja o zakupie tego auta była poparta wyjaśnieniami osób, które Pajero jeżdżą.

Oto moje pytania:

1. Jak to jest z tymi wtryskiwaczami Denso - dalej trzeba kupić oryginały,czy można je już regenerować (gdzieś czytałem już oferowana jest taka usługa - ile to kosztuje, gdyby się coś takiego zdarzyło)?

2. Czy wszystkie Pajero IV mają DPF? Pytam,bo autem będę jeździł raczej w mieście i na trasie autostradowej raczej 2 razy w miesiącu. Czy takie 2 przejażdżki np. autostradą z Krakowa do Wieliczki i z powrotem w miesiącu to wystarczające by wypalić filtr czy jednak to za mało i będą kłopoty z DPF? Czy w woj. Małopolskim bądź Śląskim znacie kogoś kto wycina DPF i czy warto o tym pomyśleć czy raczej po prostu regularnie jeździć autostradą co jakiś czas i filtr wypalać?

3. Gdzie w Krakowie bądź okolicach serwisować Pajero,gdzie pojechać na zbadanie auta przed zakupem, gdzie dobrze sprawdzą napędy terenowe itp. Czy do Filipowicza czy do jakiegoś innego serwisu np. zajmującego się terenówkami?

4. Wiem, że ogólne koszty eksploatacji takiego wozu nie są małe,ale proszę o przykłady kwotowe,ile np. płacicie Państwo w serwisie za np. przegląd wiosenny,wymianę tego, co trzeba regularnie wymieniać? Czy ma ktoś może porównanie kosztów bieżącej eksploatacji (poza paliwem) Pajero IV z np. Touaregiem lub Landcruiserm? Wszędzie piszą w artykułach,że części do Pajero są bardzo drogie, jak jest z zamiennikami? Bardziej wydaje mi się, że Pajero mieści się w połowie stawki,to znaczy jest tańsze od użytkowania np. Range Rovera czy Porsche ale droższe niż np. Toyoty Rav 4 czy Suzuki Vitara? Jakie sumy zostawiacie więc Państwo w serwisach :-)

5. Ile rzeczywiście ma pojemności bagażnik IV. Nie chodzi mi o wartość do dachu, jak podają w opisie?

6. Czy lepiej kupić Pajero III z ostatniego roku produkcji (chyba 2006) w idealnym stanie (o ile taki będzie) czy lepiej jednak pójść już w IV np. z 2008 roku. Ogólnie IV to raczej bardzo dogłębny lifting III, bo bryła jest w wielu miejscach podobna,jak się na nie patrzy,ale czy gdyby się trafił naprawdę zadbany model III generacji z końca produkcji, to czy IV ma jednak dużo więcej zalet i ją trzeba by wybrać zamiast III?

7. Czy ktoś z Małopolskiego będzie sprzedawał Pajeraka w pierwszej połowie 2016 r.? Jeśli tak,proszę o kontakt.

8. Jak rozpoznać wersję 170 od 200 konnej. Czy bać się aut po "chipowaniu"?

9. Czy wszystkie wersje mają isofix?
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 04-01-2016, 16:28   

Tak naprawdę musisz się przejechać każdym z tych samochodów. Nie będę Ci mówił że Pajero to najlepsze rozwiązanie bo każdy potrzebuje czegoś innego. Dlatego należy spróbować aby potem nie żałować.

ad.1 Poszukaj na stronie, z regeneracją się nie spotkałem. Najprościej na razie chyba kupić używane. Ale z trwałością nie ma jakieś specjalnej tragedii - u mnie pierwszy poddał się po ponad 200 kkm

ad.2 Tak - wszystkie IV maja DPF. Pajero nie cierpi miasta i to nie tylko ze względu na DPF (choćby spalanie). Moim zdaniem to samochód na długie trasy i podróże - przy czym nie zapewni takiego komfortu jak ML, Touareg czy choćby Jeep - wygra tylko wtedy gdy skorzystasz z jego możliwości poza asfaltem albo po prostu kochasz takie auta (podobnie jak LC czy Disco II). Ot taki wymierający gatunek - ze względu na technologię z przełomu wieków obecnie bardziej udaje SUVa niż jest nim w rzeczywistości (chodzi o komfort). Ogólnie auto bardziej dla pasjonata niż człowieka praktycznego (no chyba ze mieszkasz w lesie czy górach)

ad.3 Niestety nie wiem - ale dobra rada - jeżeli nie znajdziesz dobrego serwisu a sam nie zamierzasz bawić się w mechanika - nie podchodź do używanego Pajero. To samo dotyczy również pozostałych wymienionych modeli. Te auta w niekompetentnych rękach potrafią wygenerować astronomiczne koszty.

ad.4 moim zdaniem można powiedzieć tylko jedno - w tej klasie aut koszty są porównywalne - czyli wysokie a szczegóły znajdziesz na forum/forach. W porównaniu do osobówki minimum x2. Ogólnie lepiej żeby żona nie wiedziała bo każe kupić Dustera albo Priusa (żeby nie było - Duster to całkiem fajne auto jest). Tak mi się też wydaje że Pajero dobrze toleruje tylko zamienniki w cenie zbliżonej do oryginału lub wyższej (no może poza filtrami bo tarcze i klocki to już niekoniecznie) :lol:

ad.5 Nie wiem ile bagażnik ma dokładnie - praktycznie wiem że większy niż w Jeepie, porównywalny z LC mniejszy niż w Disco III i IV (od disco II pewnie większy). Touareg, ML nie mam pojęcia. Ja pakuje po dach.

ad.6. Moim zdaniem lepiej kupić IV - główny powód - patrz temat "pompa" na forum

ad.8 Patrz forum

ad.9 Tak
 
 
Wróbel007 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-01-2016, 15:31   

lesheq napisał/a:
3. Gdzie w Krakowie bądź okolicach serwisować Pajero,gdzie pojechać na zbadanie auta przed zakupem, gdzie dobrze sprawdzą napędy terenowe itp. Czy do Filipowicza czy do jakiegoś innego serwisu np. zajmującego się terenówkami?


Ja swoje przed kupnem sprawdzałem w Motomagic na Vetulaniego.
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 05-01-2016, 16:34   

lesheq napisał/a:
Pytam,bo autem będę jeździł raczej w mieście i na trasie autostradowej raczej 2 razy w miesiącu.


lesheq napisał/a:
Noszę się z zamiarem kupna Pajero IV, choć póki co jeszcze jako alternatywę rozważam VW Touarega po liftingu z 2007 r.


Własnie , gdzie będziesz jeżdził ?? Jak piszesz to "terenowości" Pajero nie będziesz potrzebował . Miałem PajeroIII , mam Touaregi 4.2 i 3.2 na co dzień jeżdzę Q7 4.2 ( ale to inna bajka nawet w stosunku do Touarega ) Z moich doswiadczeń Pajero tak , na jazdy po drogach gruntowych , do lasu , itp. Miasto i autostrada ... hm... naprawdę sa lepsze samochody , wygodniejsze , mocniejsze , z wiekszym przyspieszeniem , na trasy które planujesz. Nawet Touareg to inna liga , wygodna i nieżle radząca sobie w trudniejszym terenie . Na 4.2 mam reduktor , blokadę międzyosiową , i blokadę tylnego mechanizmu róznicowego . Dodatkowo pneumatyke i prześwit 280 mm . To wszystko wystarczy gdy dwa razy w roku bedziesz "przedzierał " sie po dziurawej drodze przez las :wink:
Ja blokady najczciej właczam .... przed garażem raz w miesiącu aby sie nie zastały :wink:
 
 
lesheq 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV (przyszłe auto)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-01-2016, 08:59   

dzięki serdeczne Wszystkim za pewne sugestie

jepm napisał/a:


ad.2 Tak - wszystkie IV maja DPF. Pajero nie cierpi miasta i to nie tylko ze względu na DPF (choćby spalanie). Moim zdaniem to samochód na długie trasy i podróże - przy czym nie zapewni takiego komfortu jak ML, Touareg czy choćby Jeep - wygra tylko wtedy gdy skorzystasz z jego możliwości poza asfaltem albo po prostu kochasz takie auta (podobnie jak LC czy Disco II). Ot taki wymierający gatunek - ze względu na technologię z przełomu wieków obecnie bardziej udaje SUVa niż jest nim w rzeczywistości (chodzi o komfort). Ogólnie auto bardziej dla pasjonata niż człowieka praktycznego (no chyba ze mieszkasz w lesie czy górach)





Mieszkam w centrum Krakowa,ale kilka razy do roku będę się udawał w Bieszczady i nie będzie to tylko droga gruntowa,więc m.in. stąd zainterseowanie autem,które poradzi sobie np.na błotnistej drodze w lesie. Boję się jednak trochę tego, że tych jazd w trasie (aby filtr się wypalił) będzie trochę za mało i będę miał ciągłe problemy z DPF. Przy okazji zapytam; ile jeździć w trasie by nie było z DPF w Pajero problemów? Jest jakaś reguła, bądź sugestia od producenta. Czy 2 razy w miesiącu zrobienie 60-70 km na autostradzie będzie wystarczające czy niestety mimo tego miejska jazda (3-5 razy w tygodniu) "zabije" DPF-a szybko...?


PiotrKw napisał/a:
lesheq napisał/a:
Pytam,bo autem będę jeździł raczej w mieście i na trasie autostradowej raczej 2 razy w miesiącu.


lesheq napisał/a:
Noszę się z zamiarem kupna Pajero IV, choć póki co jeszcze jako alternatywę rozważam VW Touarega po liftingu z 2007 r.


Własnie , gdzie będziesz jeżdził ?? Jak piszesz to "terenowości" Pajero nie będziesz potrzebował . Miałem PajeroIII , mam Touaregi 4.2 i 3.2 na co dzień jeżdzę Q7 4.2 ( ale to inna bajka nawet w stosunku do Touarega ) Z moich doswiadczeń Pajero tak , na jazdy po drogach gruntowych , do lasu , itp. Miasto i autostrada ... hm... naprawdę sa lepsze samochody , wygodniejsze , mocniejsze , z wiekszym przyspieszeniem , na trasy które planujesz. Nawet Touareg to inna liga , wygodna i nieżle radząca sobie w trudniejszym terenie . Na 4.2 mam reduktor , blokadę międzyosiową , i blokadę tylnego mechanizmu róznicowego . Dodatkowo pneumatyke i prześwit 280 mm . To wszystko wystarczy gdy dwa razy w roku bedziesz "przedzierał " sie po dziurawej drodze przez las :wink:
Ja blokady najczciej właczam .... przed garażem raz w miesiącu aby sie nie zastały :wink:


No właśnie Touareg jest też wśród aut,które rozważam. Myślę, że on byłby dużo racjonalniejszym wyborem biorąc pod uwagę głównie jazdę w mieście, ale tu znów mam problem -czyli osławiony DPF. Jak wiedzę,masz Tury w benzynie,więc masz spokój z filtrem. I tu jako do posiadacza Touarega zapytam się może; czy lepiej wybrać Touarega w benzynie czy w dieeslu,ale gdy chodzi o diesla to raczej tylko sprzed liftingu w 2007 roku,bo te sprzed nie miały chyba DPF (tak piszą w artykułach)? Podobnie jak przy Pajero "panicznie" boję się problemów z DPF, bo wiem, że autem jedżę niewiele; głównie po mieście, a dalsze trasy to kilka razy w roku (7-10 maxymalnie). Poza tym mam taką pracę, że podróżuję po Polsce głównie PKP/samolotem/autobusem, a auto stoi czasem w garażu tydzień bez jazdy. Jednoczesnie zaśpotrzebuję dużego suva o większych zdolnościach terenowych (nie off-roadowych) niż średnia w segmencie. Spalanie nie jest istotne,bo ja robię nie więcej niż 10 -15 tys. km rocznie,więc kilkanaście litrów na setkę nie jest problemem. Ale już wydatki związane z filtrem i innymi rzeczami,które mogą się zepsuć w związku z zatkanym filtrem są dla mnie nie do zaakceptowania.Nie chcę też sztucznie jeździć w trasę co tydzień by filtr wypalić,bo mam sporo innych ciekawszych rzeczy do robienia :-)
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 07-01-2016, 10:58   

Kolega z większym doświadczeniem i praktyką napisał wprost to co ja delikatnie chciałem zasugerować :lol:
PiotrKw napisał/a:
Miałem PajeroIII , mam Touaregi 4.2 i 3.2 na co dzień jeżdzę Q7 4.2 ( ale to inna bajka nawet w stosunku do Touarega ) Z moich doswiadczeń Pajero tak , na jazdy po drogach gruntowych , do lasu , itp. Miasto i autostrada ... hm... naprawdę sa lepsze samochody , wygodniejsze , mocniejsze , z wiekszym przyspieszeniem , na trasy które planujesz


Co do DPF to mogę wypowiedzieć się tylko w stosunku do Pajero - z mojego doświadczenia te 60-70 km po autostradzie nie wystarczy (w szczególności jeżeli mówimy o używanym samochodzie) - ja miałem problemy z DPF nawet jeżdżąc głównie bardzo długie trasy (min 300 km) - choć to była pewnie wina nie tylko samego DPF (by the way - sam DPF w Pajero jest w miarę tani gdyby przyszło co do czego - oczywiście poza ASO).

I tu właśnie jest pies pogrzebany - Diesel to zło :twisted: Oprócz DPF masz EGR, wtryski, zbiornik, pompę, turbo etc. Zakładając ze robisz nie więcej niż te 10-15 kkm rocznie to różnica benzyna - diesel zakładając że spalisz więcej nawet o 5 l/100 km - to około 2000-3000 PLN rocznie - nie zawsze starczy to na pokrycie serwisu uzywanego Diesla a więc oszczędność pozorna. Więc może poszukaj w tym kierunku - duży, wolnossący, benzynowy.

A poza tym - frajda z jazdy mocną benzyną - bezcenna. Wiem bo miałem wcześniej Musso 4x4 3.2L R6 220 KM - reduktor i czego nie przejechał to przepchnął lub przefrunął :finga:

Ale swoje Pajero i tak bardzo lubię...

Pozdrawiam
 
 
lesheq 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV (przyszłe auto)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-01-2016, 15:29   

jepm napisał/a:


Co do DPF to mogę wypowiedzieć się tylko w stosunku do Pajero - z mojego doświadczenia te 60-70 km po autostradzie nie wystarczy... (by the way - sam DPF w Pajero jest w miarę tani gdyby przyszło co do czego - oczywiście poza ASO).



Widziałem trochę ogłoszeń z regenerowanymi DPF-ami za 1000-1500 zł. Raz do roku mógłbym wymieniać,ale z tego co ludzie piszą na różnych forach wnioskuję,że przy opisanym przeze mnie trybie jazdy (głównie miasto),to problemy z DPF miałbym pewnie kilka razy do roku. A przy okazji to i pewnie miałoby to wpływ na inne "dieslowskie" wynalazki.

No szkoda,bo jednak wizualnie i przestrzennie Pajero jest u mnie numerem jeden,ale widzę, że raczej sugerujecie, bym pomyślał o benzynie. Gdyby Pajero IV było bardziej dostępne w takiej wersji (na otomoto nie widziałem ostatnio), to sprawa byłaby prostsza,a tak dylematów ciąg dalszy. Jest jeszcze opcja z Toyotą Landcruiser 177 KM,bo w niej DPF chyba dopiero od połowy 2009 montowali. No i ten Touareg (w benzynie) 3.2 lub 3.6.

Tak się przy okazji jeszcze zapytam,czy ktoś w Was jeździł Landcruiserem J12 - takim dieselkiem 177 KM? Czy on w eksploatacji szosowej jest bardzo blisko Pajero czy jednak trochę lepiej spisuje się. Nie jestem koneserem komfortu, nie mam wielkich oczekiwań co do luksusu podróżowania - ale czy np. w Landcruiserze jest tak głośno jak w Pajero podczas szybkiej jazdy i czy LC nie jest ciut bardziej cywilizowany?
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 07-01-2016, 16:30   

lesheq napisał/a:
Spalanie nie jest istotne,bo ja robię nie więcej niż 10 -15 tys. km rocznie


To w takim razie proponuję 4.2 , osiem niedoładowanych cylindrów , moc 310KM , duża kultura pracy .
Żona zabrała mi go jak kupiłem Q7 i jezdzi nim do pracy . Robi ok 30 km w jedną stronę , część obwodnicy i miasto. Spalanie na poziomie 17l/100km. Na autostradach przy prędkosci ok 140 km/h spalanie uzyskałem 12.5 / 100 km . W tych samych warunkach na autostradzie Pajero 11,5 l/100km i miasto ok 12-13 l/100km. Tak więc przy tej róznicy mocy , chyba nie warto . Nie polecam też Touarega 3.2 V6 ( 224 lub 240 KM) , odczuwalna mocno różnica w mocy a spalanie prawie na tym poziomie co 4.2. ( dlatego jeździ nim syn , najmłodszy kierowca w rodzinie )
Wada , ciężko kupić w dobrym stanie 4.2V8 . Ale jak się trafi nie przysparza problemów w eksploatacji.
Nie polecam tez 3.6 to silnik z bezpośrednim wtryskiem FSI i bywają z nim duże problemy . Jest tez ich relatywnie mniej .
Pajero wspominam z sentymentem , mój nie przysparzał mi kłopotów ,( może inaczej ,poza "duperelami" i korozją :wink: ) ale dziś chyba bym do niego nie wrócił . Porównuję do Touarega , nie Q7 który ma fantastyczny silnik 4.2V8 TDI z boxami Steinbauera.
395 KM 910 Nm i ..... średnie spalanie na autostradzie 10,5l/100km ze średnią prędkością 160 km/h.
Za kazdym razem nie chce mi się wierzyć .
Pomyśl więc o Touaregu , :wink:
Ostatnio zmieniony przez PiotrKw 07-01-2016, 16:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 07-01-2016, 16:37   

No to jeszcze raz ja :D

Trochę pojeździłem LC j12 (w wersji TTE 200 KM - oryginalny chip Toyoty) przed kupnem Pajero (testowałem też DISCO 3 które swego czasu było moim faworytem oraz Jeppa GC) szukając właśnie samochodu dla siebie.

Jak dla mnie to na trasę (mówimy o przebiegach autostradowych) jeszcze gorzej niż Pajero - jest co prawda cichsza ale buja się niemiłosiernie. Pajero naprawdę pod tym względem (stabilność, jazda po zakrętach) prowadzi się zdecydowanie lepiej. Mówiąc krótko - dla minie to ta sama kategoria co Pajero tylko ze względu na marketing (bo reszta to już tylko legenda) znacznie droższa w porównywalnych rocznikach. Sam silnik diesla D4D to tez nie jest taki bezproblemowy. Benzyna mogłaby mieć sens ale tych podobnie jak Pajero jest jak na lekarstwo.

Super autem byłoby DISCO 3 gdyby nie jego raczej bezustanna problemowość (znajomy ma od nowości i odwiódł mnie od tego pomysłu). Jeep jest fajny i do tego łatwo o benzynowca. Do jakości Made in USA można się przyzwyczaić (miałem innego amerkańca i do domu mnie zawsze dowoził).

Ale to moje subiektywne opinie.

Touarega nie znam - ale z tego co pisze PiotrKW to całkiem sensowny wybór.

Tak jak powiedziałem na początku - to właśnie jest metoda - usiąść w każdym z tych aut, spróbować i wybrać takie jakie mi pasuje. Na pewno znajdziesz kogoś znajomego kto da się przejechać lub nawet pożyczy na klika dni a ostatecznie zawsze możesz się przejechać u dealera lub w komisie - to nic nie kosztuje. :lol:

Pozdrawiam

P.S.
Z doświadczenia wiem że jeżeli chodzi o samochody to psuja się wszystkie a w szczególności te które kupiłeś :mrgreen:
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 07-01-2016, 18:02   

lesheq napisał/a:
6. Czy lepiej kupić Pajero III z ostatniego roku produkcji (chyba 2006) w idealnym stanie (o ile taki będzie) czy lepiej jednak pójść już w IV np. z 2008 roku. Ogólnie IV to raczej bardzo dogłębny lifting III, bo bryła jest w wielu miejscach podobna,jak się na nie patrzy,ale czy gdyby się trafił naprawdę zadbany model III generacji z końca produkcji, to czy IV ma jednak dużo więcej zalet i ją trzeba by wybrać zamiast III?

Rzeczowe spojrzenie na sprawę - pragmatyzm przeważy? :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
lesheq 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV (przyszłe auto)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-01-2016, 10:46   

jepm napisał/a:
No to jeszcze raz ja :D



Super autem byłoby DISCO 3 gdyby nie jego raczej bezustanna problemowość (znajomy ma od nowości i odwiódł mnie od tego pomysłu). Jeep jest fajny i do tego łatwo o benzynowca. Do jakości Made in USA można się przyzwyczaić (miałem innego amerkańca i do domu mnie zawsze dowoził).


Tak jak powiedziałem na początku - to właśnie jest metoda - usiąść w każdym z tych aut, spróbować i wybrać takie jakie mi pasuje. Na pewno znajdziesz kogoś znajomego kto da się przejechać lub nawet pożyczy na klika dni a ostatecznie zawsze możesz się przejechać u dealera lub w komisie - to nic nie kosztuje. :lol:

:mrgreen:


Co do Disco III,to gdyby nie ta osławiona awaryjność,to byłbym nim mocno zainteresowany, bo wygląda rewelacyjnie i jest wielki. Jeden znajomy mówi tak - bierz Discovery II z ostatniego roku produkcji (2004), bo ma prostego diesla 2.5 bez DPF. Powiem tak - Disco II ma charakter bez 2 zdań i jako np. 3 auto w rodzinie byłby super, ale ten jego dość krótki rozstaw osi zwiastuje mało miejsca w środku, choć na zdjęciach wygląda, że nie jest źle. Też mi się podoba ten wozik, ale nie wiem czy jest już zbyt wiekowy jak na auto na kilka lat do jeżdżenia w trasy. Do tego 137 koni to chyba mało jednak jak na taki wóz.

http://allegro.pl/show_it...1858#eece5960b3

Natomiast co do kwestii sprawdzenia każdego auta,to taką namiastkę miałem wczoraj .Byłem służbowo w Łodzi i wpadłem do komisu http://orzel.otomoto.pl/

Mają tam sporo suvów i dokładnie posprawdzałem sobie wnętrza i ustawienia foteli,kanap , bagażników,składanych siedzeń itp. w różnych autach: Landcruiser, Jeep GC III, Range Rover Sport, Touareg 3.6, Suzuki G.Vitara,Kia Sorento I, Mercedes ML II. Ot, taka poglądowa wizyta,ale daje sporo do myślenia. Najbardziej zszokował mnie GC III - ciasny i z bagażnikiem strasznie płytkim, choć wizualnie podoba mi się i ponoć koszty jesgo użytkowania nie są zbyt duże. Zaskoczyła mnie na plus Kia Sorento - tani samochodzik, ale wnętrze było obszerniejsze niż w opisach w artykułach w prasie - na pewno większe niż w Jeepie. Vitara też,mimo,że tyle mniejsza od Jeepa wydawała się wygodniejsza.

Najsensowniej było zaś w Pajero, Landcruiserze i Touaregu - miejsca pod dostatkiem,bagażniki duże. Był u nich ładny Touareg 3.6 (ogłoszenie poniżej), ale z USA.Nie mniej kwadrans spędzony w środku daje pewne informacje o modelu - i coraz bardziej podoba mi się ten wóz.

http://otomoto.pl/oferta/...m-ID6yf6wH.html

Paradoks jest niezły - wpadłem na forum Pajero, a się skończy jeszcze na kupnie innego samochodu :-) Ale chyba lepiej żeby tak było niż abym kupił ładnego pajeraka a potem złorzeczył marce Mitsubishi, bo mi się DPF zapycha :-)
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 08-01-2016, 12:42   

lesheq napisał/a:
Był u nich ładny Touareg 3.6 (ogłoszenie poniżej), ale z USA.Nie mniej kwadrans spędzony w środku daje pewne informacje o modelu - i coraz bardziej podoba mi się ten wóz.


:D To ze z USA .. zaleta i wada . Zaleta to że sprawdzisz za kilkadziesiąt zł CARFAX i będziesz miał wszystkie dane razem ze zdjęciami ( jeżeli była szkoda) Wada ... samochody z USA były sprowadzane w całości w okresie 2008 -2010 , nisko stojący dolar . Dzis najczęściej kazdy sprowadzony to wiecej lub mniej uszkodzony. Mój 3.2 był sprowadzony w 2008 roku i nie narzekam :wink: Jak napisałem wczesniej unikał bym silnika 3.6FSI.
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 08-01-2016, 16:14   

lesheq napisał/a:
Paradoks jest niezły - wpadłem na forum Pajero, a się skończy jeszcze na kupnie innego samochodu Ale chyba lepiej żeby tak było niż abym kupił ładnego pajeraka a potem złorzeczył marce Mitsubishi, bo mi się DPF zapycha


No, a teraz śmigaj na forum Touarega :axe:

To oczywiście żart, daj znać jak coś wybierzesz i kupisz :D
 
 
lesheq 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV (przyszłe auto)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-01-2016, 17:37   

jepm napisał/a:

No, a teraz śmigaj na forum Touarega :axe:
:D


To trafiłeś :-) koło południa założyłem konto na forum Touarega :-) Nie mniej temat wciąż otwarty, bo znalazłem jedno ogłoszenie z Pajero w benzynie :-) Jest się sens nim interesować - ogólnie, jak są oceniane te benzynowe jednostki?

http://olx.pl/oferta/mits...html#35a0a61bd9
 
 
Bartekkita 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 1190
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-01-2016, 00:25   

lesheq, silnik 3.8 V6 występował rownież:
Kod:
Applications
2003–present Mitsubishi Pajero (aka Montero/Shogun)(Not available in China now)
2004–2011 Mitsubishi Endeavor
2004–2009 Mitsubishi Galant
2005–2008 Mitsubishi 380
2006–2012 Mitsubishi Eclipse


Także z częściami nie powinno być najgorzej. Ja nie słyszałem o jakiś problemach, ale może niektórzy głębiej siedzą w temacie. Na forum jest użytkownik Endeavora z tym silnikiem także może jego podpytaj :)
_________________
Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???

Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.