Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Słabo nagrzewa świece, ucieka płyn chłodniczy,
Autor Wiadomość
Maciek940502 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 8
Skąd: Rozwadza
Wysłany: 23-01-2016, 13:18   [Cari 1.9TD] Słabo nagrzewa świece, ucieka płyn chłodniczy,

Witam.

Jak w temacie mam kilka pytań.

1. Ostatnio tj. ok. 2 tygodni temu podczas jazdy zaświeciła mi się pomarańczowa ikonka silnika, a że nigdy tak się wcześniej nie zdarzyło zjechałem na parking i zgasiłem auto. sprawdziłem pod maską czy wszystko okej czy jakiś kabelek nie wypadł czy kostka, ale wszystko było na swoim miejscu. Po odpaleniu auta silnik chodził chwilkę normalnie a po chwili zaświecił się "silnik" i auto powarczało jakby nie chodziło na wszystkie gary (trwało to ok 3-4 sekund) i wszystko wróciło do normy. Do czasu... Teraz nie zapala mi się kontrolka podczas jazdy ale jak chcę odpalić autko np. teraz w zimie to przeważnie grzanie świec trwało 7-8 sekund tak teraz kontrolka gaśnie po sekundzie a razem z nią gaśnie ikonka silnika na zapłonie co nigdy nie miało miejsca (zawsze gasła po rozruchu). Jak kilka razy przekręcę stacyjką żeby grzał to za którymś razem dopiero załapie i normalnie nagrzewa świece. Najgorzej jest jak jest ciepły bo wtedy od razu gaśnie kontrolka a kiedyś świeciła ok. 2 sekund i auto odpalało bez problemu a teraz muszę go odpalać na "zimnych" świecach z pedałem gazu w podłodze bo inaczej nie zapali :( chwilę pokuleje jakby nie palił na wszystkie cylindry ale po chwili wszystko wraca do normy.

Czy może to być problem z przekaźnikiem świec bądź czujnikiem temperatury, który przesyła złe dane ?
Sprawdzałem świece i żadna nie jest spalona (nie wyciągałem tylko sprawdzałem czy jest obieg)

2. Dziwna sprawa bo ucieka mi płyn z chłodnicy tylko, że nie widać żadnych plam ani śladów na silniku albo chłodnicy (chłodnica nowa bo mi ją rozerwało bo jechałem bez płynu :/)
Czy może przepuszczać zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego? Co tydzień muszę dolewać około 300-500 ml płynu a tak nie powinno być :(

3. Przy gaszeniu samochodu szarpie mi całym autem. Mam obawy, że może to być któraś z poduszek silnika lub skrzyni :/ sprawdzałem podczas jazdy na 3 biegu gaz w podłogę i gwałtownie puszczam gaz i szarpie silnikiem jakby miało mi go wyrwać... na innych biegach podobnie.

Bardzo proszę o pomoc. Najważniejsza sprawa dla mnie to ta kontrolka silnika i problem z grzaniem świec. Nie chcę pakować kupę kasy i wymieniać po jednej rzeczy aż się dojdzie czyja wina tylko wolałbym na pewniaka kupić jedną rzecz i zlikwidować problem.

Mitsubishi Carisma 1.9TD 1997r. Silnik: F8QT

Pozdrawiam,
Maciek
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-01-2016, 16:31   

Maciek940502 napisał/a:
Czy może to być problem z przekaźnikiem świec bądź czujnikiem temperatury, który przesyła złe dane ?
Sprawdzałem świece i żadna nie jest spalona (nie wyciągałem tylko sprawdzałem czy jest obieg)
Trzeba sprawdzić przekaźnik i jego wiązke, oraz podpiąc pod kompa i sprawdzić jaką temperature pokazuje czujnik temperatury silnika, ewentualnei sprawdzić go wg manuala.
Maciek940502 napisał/a:
2. Dziwna sprawa bo ucieka mi płyn z chłodnicy tylko, że nie widać żadnych plam ani śladów na silniku albo chłodnicy (chłodnica nowa bo mi ją rozerwało bo jechałem bez płynu :/)
Czy może przepuszczać zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego? Co tydzień muszę dolewać około 300-500 ml płynu a tak nie powinno być :(
Jak nei znajdziesz ewidentnego wycieku to możesz podejrzewać najgorsze - uszkodzenie głowicy lub jej uszczelki
Maciek940502 napisał/a:
3. Przy gaszeniu samochodu szarpie mi całym autem. Mam obawy, że może to być któraś z poduszek silnika lub skrzyni :/ sprawdzałem podczas jazdy na 3 biegu gaz w podłogę i gwałtownie puszczam gaz i szarpie silnikiem jakby miało mi go wyrwać... na innych biegach podobnie.
Auto na kanał i posprawdzać poduszki, nie ma na to innej receptury
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sezar 
Forumowicz
sezar

Auto: carisma 1,9TD GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2011
Posty: 41
Skąd: lubelskie
Wysłany: 23-01-2016, 16:47   

Skoro zapaliła ci sie kontrolka CHECK ENGINE to najlepiej wymrugaj błendy,zawór elektromagnetyczny na pompie wtryskowej cyka?
 
 
Maciek940502 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 8
Skąd: Rozwadza
Wysłany: 24-01-2016, 08:06   

robertdg, dzięki za pomoc :) z tym uciekaniem płynu właśnie tego się najbardziej obawiałem :( no ale cóż na wiosnę będę wymieniał rozrząd pod domem to z automatu ściągam głowicę i oddaję do sprawdzenia do znajomego, który się tym zajmuje. A wiesz jakie wartości powinien wskazywać sprawny czujnik temperatury? Bo u mnie podłączenie japońca pod komputer kosztuje 110zł jak się nie mylę :evil:

sezar, nie wiem bo nie słyszałem, a ma to związek z problem przy odpalaniu? Pompa wtryskowa była 2 lata temu regenerowana cała ...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-01-2016, 08:24   

3.3 - 3.8kΩ przy 20°C
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Maciek940502 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 8
Skąd: Rozwadza
Wysłany: 24-01-2016, 08:28   

Dzięki :)
 
 
sezar 
Forumowicz
sezar

Auto: carisma 1,9TD GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2011
Posty: 41
Skąd: lubelskie
Wysłany: 24-01-2016, 16:06   

błendy mozesz sam sprawdzic metoda na spinacz,ten elektrozawór jak mi padł to auto nie chciało zapalic a jak odpaliło to chodził jakby na 3 gary
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.