Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tryb awaryjny
Autor Wiadomość
przemko216 
Nowy Forumowicz
lubię lato

Auto: carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 14
Skąd: pabianice
Wysłany: 22-01-2016, 19:13   Tryb awaryjny

Witam
Czy możecie pomoc w diagnozie? Od kilku dni autem jeżdżę w trybie awaryjnym.Klekocze niemiłosiernie głośno.
Czasem jednak odpadli w normalnym trybie, jest cichy i jeździ normalnie ale tylko jak przyspieszam i mam wciśnięty pedał gazu, jeśli puszcze pedal lub wrzuce na luz ,szarpie silnikiem i strasznie dymi na szaro-siwo.Potezne chmury śmierdzacego dymu wiec jak jade do pracy wolę odłączyc wtyczke TC.Sprawdzilem kody błędów 18,21,26,31,33.
TC lub jak kto woli i nazywa, zawór korekcji wtrysku wymieniony na nowy ,żadnych zmian ,rozebralem stary wyczysciłem i załozyłem ,tez żadnych zmian , z tym że z obydwa zawory cykają wiec zakładami ze działają.Do czytałem tez ze może to być padający wtrysk sterujący lecz po odłączeniu żadnych zmian.Zmierzyłem oporność 110 ohm wiec w normie.Możliwe że zawieszony jest czujnik wzniosu iglicy?Błędy kasowalem kilkukrotnie za każdym razem po zmianie TC i nic nie pomaga.
Jak wykrecic wtrysk?rozbierać go?czyścić?
Możliwe ze dwa na zmianę TC są wadliwe?
Może jakiś inny czujnik np.wału?
Przeskok o ząbek paska rozrządu możliwy? Raczej by nie przełączal z awaryjnego na normalny tryb.
Szkodliwa jest jazda z takim wczesnym wtryskiem(zapłonem)?zrobiłem 60 km juz .
Pompiarz cmokał oglądał i stwierdził ze on nie wie.Pewnie zobaczył ze pompa Lucas.
Pomocy bo juz sił nie mam
 
 
sezar 
Forumowicz
sezar

Auto: carisma 1,9TD GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2011
Posty: 41
Skąd: lubelskie
Wysłany: 22-01-2016, 20:44   

płyn chlodniczy nie nosi śladów oleju silnikowego?
 
 
przemko216 
Nowy Forumowicz
lubię lato

Auto: carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 14
Skąd: pabianice
Wysłany: 22-01-2016, 21:18   

Nie ma śladu oleju w płynie i odwrotnie tez,płynu nie ubywa ,w Lipcu wymieniałem uszczelkę i do tej pory nic się nie działo, żadnych problemów,te zaczeły sie tydzień temu nagle podczas powrotu z gory Kamieńsk.Rozinjalem duze predkości do 170 km\h ale to nie powińno miec wpływu ,chyba.Do tej pory żadnych problemów dosłownie żadnych .Tak jak pisałem w ciągu tygodnia parę razy zdążyło się ze odpalilem w trybie normalnym (nie awaryjnym) to słychać ze silnik działa sucho i ma kopa.Lecz pięknie działa jak przyspieszam ,a jak jadę ze stałą prędkością lub puszczam pedał gazu celem zwolnienia to strasznie telepie silnikiem i kopci i to bardzo kopci.Wymianę napisałem tumna forum "wymiana uszczelki pod głowica"

W dislu jest czujnik prędkości wału? Może to?
 
 
sezar 
Forumowicz
sezar

Auto: carisma 1,9TD GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2011
Posty: 41
Skąd: lubelskie
Wysłany: 22-01-2016, 22:07   

spr. rozrząd i turbine, może też byc pękniety pierscień na kole zembatym pompy wtryskowej (ja tak miałem)czujnik wału raczej nie bo nie wyrzuca ci tego błędu
Ostatnio zmieniony przez Piwor 06-02-2016, 16:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
przemko216 
Nowy Forumowicz
lubię lato

Auto: carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 14
Skąd: pabianice
Wysłany: 26-01-2016, 14:53   

Rozrząd sprawdzilem ,jest ok ,koła ustawilem na znakach ,zęby policzone .Zawór kąta wtrysku podczas grzania świec cyka tak jak powinien.Podczas pracy silnika odłaczałem i zawór i wtrysk sterujący naprzemiennie i oba naraz ,niestety żadnej zmiany w charakterystyce pracy silnika.Posiadam stary zawór kąta i ponownie podmienilem na stary ,lecz także żadnej zmiany.

[ Dodano: 26-01-2016, 14:55 ]
Zauwazylem ze teraz juz nie próbuje przełączyć na nor!alny tryb tylko cały czas jest na awaryjnym.Może to ten wtrysk sterujący?

[ Dodano: 26-01-2016, 14:56 ]
Łatwo go wykrecic?W tej sytuacji kupiłbym drugi używany i podmienil.

[ Dodano: 27-01-2016, 15:31 ]
A juz miałem podmieniac wtrysk i od nowa ustawiać rozrząd winny okazał się TC.W rozpaczy wykrecilem go i podłaczylem i wlaczylem zapłon terkotalo słabo i nagle zaczęło cykac dość mocno.wkrecilem jeszcze raz odpalilem i jest ok.Nigdy wiecej diesla.
 
 
sezar 
Forumowicz
sezar

Auto: carisma 1,9TD GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2011
Posty: 41
Skąd: lubelskie
Wysłany: 27-01-2016, 19:31   

za tym TC jest malutkie sitko może być brudne ,a TC jak się zawiesza to będzie do wymiany,z nowym TC będzie w komplecie.
 
 
przemko216 
Nowy Forumowicz
lubię lato

Auto: carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 14
Skąd: pabianice
Wysłany: 04-02-2016, 23:56   

Niestety TC wymieniony i nic to nie dało.Stary rozebralem i zregenerowalem i tez nic to nie daje.Po włączeniu zapłonu i podczas grzania się świec obydwa zawory terkotaja wiec są sprawne napięcie na tym kablu zmierzylem i jest takie jak na akumulatorze.Po odpaleniu napięcia brak czyli zawór stoi martwy bez napięcia. Mamytanie skąd lub co podaje prąd na ten zawór?jakiś sterownik lub może przekaźnik?może są dwa?jeden każe zaworowi terkotac przed uruchomieniem silnika i się później wyłącza a drugi steruje po odpaleniu.

[ Dodano: 07-02-2016, 21:56 ]
Chyba nikt nie jest w stanie mi pomóc. Jednak czy ktoś może pod rzucić link ze schematem elektrycznym do mojego silnika1.9 td.Na bank elektrozawor jest sprawny ,zrobiłem dzisiaj probe i podlaczylem go na krótko pod aku,załączałem cyklicznie i samochód przelaczal w normalny tryb pracy.Zresztą odrazy słychać ze chodzi ciszej.Tak wiec zakładam ze podczas grzania prąd daje jakiś inny przekaźnik a podczas pracy inny.Lub ten sam ale prądu nie daje ponieważ nie dostaje sygnału z jakiegoś czujnika np.temperatury lub położenia wału.

[ Dodano: 07-02-2016, 21:56 ]
Chyba nikt nie jest w stanie mi pomóc. Jednak czy ktoś może pod rzucić link ze schematem elektrycznym do mojego silnika1.9 td.Na bank elektrozawor jest sprawny ,zrobiłem dzisiaj probe i podlaczylem go na krótko pod aku,załączałem cyklicznie i samochód przelaczal w normalny tryb pracy.Zresztą odrazy słychać ze chodzi ciszej.Tak wiec zakładam ze podczas grzania prąd daje jakiś inny przekaźnik a podczas pracy inny.Lub ten sam ale prądu nie daje ponieważ nie dostaje sygnału z jakiegoś czujnika np.temperatury lub położenia wału.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-02-2016, 06:28   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.