[Cari 1.8 GDI] Jak nie przepustnica to co? |
Autor |
Wiadomość |
fanatyku
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan
|
Wysłany: 31-01-2016, 11:51 [Cari 1.8 GDI] Jak nie przepustnica to co?
|
|
|
Opisze swój problem. Może ktoś miał podobnie.
Rok temu zdjąłem przepustnicę do czyszczenia kolektora. Po złożeniu wszystkiego do kupy zacząłem mieć problem z obrotami, ale nie wolnymi tylko "normalnymi". Auto po prostu przy wysprzęglaniu (zmiana biegu) samo tak jakby dodawało gazu w zakresie 1500-2000. Wykręcałem ją chyba z 10 razy żeby sprawdzić i krokowy i wszystkie wężyki kable. W końcu pokręciłem trochę śrubką od linki i jakimś cudem obroty były w miarę OK ale został taki problem, że komputer pokazywał spalanie chwilowe z opóźnieniem. Tzn puszczałem gaz a on dalej pokazywał, że auto pali ileś tam litrów i powoli to spadało... Evoscan pokazywał napięcie TPS 0,686V więc myślałem że po prostu jest namieszane w przepustnicy.
Wczoraj przełożyłem przepustnicę. I jest dokładnie to samo co rok temu. Po pierwszym odpaleniu auta napięcie TPS wynosiło 0.588V, robiłem naukę obrotów - bez obciążenia silnik stał powiedzmy na tych 700-800 obr ale podczas nauki obrotów z obciążeniem (klima, światła) silnik pracował cały czas na tych 1500-1600 obr. Komputer pokazuje spalanie z opóźnieniem. Nie dodaje wcale gazu a wyświetlacz pokazuje spalanie np 1.4l i czasami nawet wzrasta. Przy wysprzęglaniu i zmienie biegów znowu obroty są podbijane. W taki sposób auto pali jak wariat. I nie jest takie żwawe po depnaniu na gaz.
Nie chce mi się wierzyć w to, że obie przepustnice są jakoś uwalone w ten sam sposób... |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 31-01-2016, 12:17
|
|
|
A przepustnica wytargana z auta które dobrze chodziło i widziałeś je na własne oczy? Bo jak wiesz z własnego doświadczenia. Człowiek się w końcu poddaje i wymienia. A spora część osób goni dalej nie do końca sprawne graty jako "zapasy" ze strychu albo pozostałości po aucie. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
fanatyku
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan
|
Wysłany: 31-01-2016, 14:03
|
|
|
Przepustnica z auta, które jeździło na pierwszy rzut oka normalnie...
Sam ją wykręcałem razem z pompą WC, przepływomierzem i kilkoma innymi gratami.
Być może gdzieś jest jakaś nieszczelność, ciągnie lewe powietrze i stąd ten problem. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 31-01-2016, 14:08
|
|
|
Uszczelkę dawałeś starą . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
fanatyku
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan
|
Wysłany: 31-01-2016, 14:20
|
|
|
No właśnie jak czyściłem kolektor, egr i przepustnice to specjalnie kupiłem nową uszczelką w ASO... Próbowałem też wcześniej wycinać ją z kartonu i nawilżać olejem. W obu przypadkach występował ten problem. Rok temu, na starej przepustnicy to podbijanie obrotów zniknęło po wykręceniu śrubki fixed sas (ta od linki) i wkręceniu jej na 1 i 1/4 obrotu od momentu styku z klapką. TPS ani SAS wtedy nie ruszałem.
I to mnie właśnie ciekawi. Stara przepustnica pokazywała twardo TPS 0.686V, nowa po nauce obrotów pokazuje to samo... A jak patrzyłem "na oko" to położenia TPS w obu były troszkę różne. Może coś automatycznie ustala takie położenie przepustnicy?
Zagrzeję silnik i zrobię może loga. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 31-01-2016, 22:13
|
|
|
taki objaw podbijania obrotów to może byc albo by-pass otwarty albo czerpie którędys lewe powietrze do sprawdzenia pod kątem szczelności cały dolot jest tam taki wężyk dochodzi do "trąby słonia" i idiotyczne kolanko plastikowe 90' które lubi pękać sprawdź tam jak nie to to mogą być uszczelki samego kolektora a nawet EGR |
|
|
|
 |
|