Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:55
[I 2.0] Podświetlenie pokreteł nawiewu
Autor Wiadomość
killKeny 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 41
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 24-03-2013, 22:03   [I 2.0] Podświetlenie pokreteł nawiewu

Witam. Czy ktoś Was dobierał się może do podświetlenia pokrętła nawiewu. Padło mi podświetlenie, tzn. pokrętło siły nawiewu jest podświetlone, a kierunku nawiewu już nie. Mniemam, że jakaś żarówka tam siedzi i wyzionęła ducha... tylko nie mam pomysłu jak się do niej dostać.
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 25-03-2013, 10:32   

Wyciągasz panel razem z radiem metodą "na wyrwę", zdejmujesz pokrętła, od spodu są 4 wkręty i oddzielasz panel przedni od pudełka z elektroniką. później wystarczy odgiąć trochę chyba 4 albo 6 zatrzasków i wyjąć płytkę z pokrętłami. Jeśli będzie nadal ciężko, to można wyciągnąć całą płytkę z elektroniką z "pudełka" albo odpiąć tasiemkę łączącą obie płytki.

Żarówka jest podobna do tych do podświetlania klawiszy, nie polecam wkładać LED bo tam jest dużo "światłowodów" rozpraszających na boki.
 
 
killKeny 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 41
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-03-2013, 13:12   

Bardzo dziękuję, będzie troszkę cieplej to się zabiorę.
 
 
 
Piotr32 
Nowy Forumowicz
Piotr32

Auto: Citroen C-crosser 2,2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 12
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-03-2013, 16:06   

Nie na wyrwę.
Zdejmujesz wloty powietrza po bokach radyjka podwadząjąc od dołu.
Potem odkręcasz panel radia wraz z włącznikiem awaryjnych.
teraz masz dostęp do panelu z sterowaniem nawiewami.
Wiem bo rozbierałem.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 26-03-2013, 19:18   

Piotr32 napisał/a:
Zdejmujesz wloty powietrza po bokach radyjka podwadząjąc od dołu.
Potem odkręcasz panel radia wraz z włącznikiem awaryjnych.
teraz masz dostęp do panelu z sterowaniem nawiewami.
Wiem bo rozbierałem.
Mam wątpliwości czy rozbierałeś Outlandera. W Outku wloty powietrza są w listwie ozdobnej powyżej radia (na rysunku oznaczone E). Konsola dzieli się na 2 części, górna (oznaczone H) z radiem, małym schowkiem i klimą oraz dolną (oznaczone K) z przyciskiem awaryjnych, zapalniczką i dolnym schowkiem.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 26-03-2013, 21:57   

Jest dokładnie tak jak napisał Elektryk, rozbierałem przy okazji montażu turbotimera, szkoda, że w ówczas nie miałem tego rysunku i musiałem "na czuja" rozbierać :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
gregorwcp 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-04-2013, 22:24   

Panowie chciałem zmienić panel nawiewu wersji standard z pokrętłami zwykłymi podobnymi jak w golfie 3 na te nowoczesne. Nie wiem jak to ująć, ale na powyższym zdjęciu montażowym są doskonale pokazane.Moje pytanie dotyczy czy można bez problemu i zmiany okablowania zamontować te ładniejsze (wg mnie) nowsze. Są do kupienia na Allegro za 180 zł z rozbiórki i chciałbym wymienić, ale w ogóle się na tym nie znam.Proszę znających temat o poradę z góry dziękuję!
_________________
Mój pierwszy Outek !!!
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 08-04-2013, 00:27   

Okablowanie jest raczej uniwersalne, ja mam u siebie fabrycznie panel elektroniczny, ale są nadal kostki do wersji z regulatorem mechanicznym. Oprócz wymiany panelu będzie potrzebny conajmniej sterownik do regulacji prędkości dmuchawy (w wersji mechanicznej jest rezystor w kanale nawiewu, w wersji elektronicznej klucz tranzystorowy), wymienić silniczek ustawiający cyrkulację powietrza zewnętrznego (w wersji mechanicznej nie ma czujnika położenia) i dodać silniczek do sterowania którędy ma lecieć powietrze. Jak znam mitsubishi to może nie być konieczna wymiana całej nagrzewnicy, z reguły jest zachowana duża kompatybilność, może być konieczne jakieś cięgno do silniczka lub jakaś blaszka mocująca itp.
 
 
albercik83 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 49
Skąd: Brodnica
Wysłany: 24-04-2013, 17:04   

Witam. podepnę się pod temat. Sprawa polega na tym że chciałem wymienić żaróweczki w przełącznikach i w zegarach bo i to i to częściowo nie świeciło. Więc rozebrałem kilka przełączników i zegary i wydobyłem z nich niesprawne żarówki. Oto one:
1. żarówka z przełączników (średnica podstawki 8mm, wysokość 10mm)

2. żarówka z zegarów (średnica podstawki 11mm, wysokość 19mm)

Niestety w moim mieście takich żarówek nie idzie dostać w sklepach motoryzacyjnych.
Pytanie moje gdzie takie żarówki można kupić? Na allegro tego nie ma.
A może ktoś z użytkowników ma dostęp do takich żarówek to chętnie bym kupił za jego pośrednictwem :)
Pozdrawiam
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 24-04-2013, 20:09   

Ja u siebie kupowałem coś takiego http://www.tme.eu/pl/deta.../brightmaster/# i wymieniałem samą żarówkę pozostawiając plastikowy cokół i gumowy kapturek. W niektórych wersjach cokołu wystarczy nawinąć drucik w innych trzeba lutować. Akurat TME nie jest najtańszych sklepem i pewnie znajdziesz taniej ale mają sprzedaż wysyłkową.
PS porównaj dokładnie wymiany, te w katalogu TME pokazałem jako przykład.
 
 
SŁAWEK1983 
Nowy Forumowicz


Auto: mitsubishi Outlander I. 2006r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 8
Skąd: szczecin
Wysłany: 14-05-2014, 22:06   

Witam.żarówki to typowy standard 1,2 W bez oprawki.

[ Dodano: 14-05-2014, 22:08 ]
żarówki wyciąga się z oprawek takie same są w zapalniczce, popielniczce podświetlenie nawiewu
 
 
radzi23 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-01-2016, 16:08   

Trywialna sprawa.

Jak wyciągnąć tą żarówkę? Bez problemu do nich się dostałem, ale nie mogę ich teraz wyjąć.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 31-01-2016, 10:27   

radzi23 napisał/a:
Jak wyciągnąć tą żarówkę? Bez problemu do nich się dostałem, ale nie mogę ich teraz wyjąć.
A napisz dokładnie z czym masz problem.
 
 
radzi23 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31-01-2016, 12:34   

elektryk napisał/a:
radzi23 napisał/a:
Jak wyciągnąć tą żarówkę? Bez problemu do nich się dostałem, ale nie mogę ich teraz wyjąć.
A napisz dokładnie z czym masz problem.


Problem miałem/mam taki, że nie mogłem ich ani wyciągnąć, ani wykręcić (próbowałem pesetą). Niestety przy próbach wyjęcia żarówki "wyrwałem" z tych czarnych gniazd do których wchodzą.

Reasumując miałem problem, pewnie teraz mam jeszcze większy.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 31-01-2016, 19:28   

Żarówka powinna bez problemu wyjść z oprawki plastikowej, nie jest tam wlutowana. Zatem raczej niczego nie popsułeś ;-)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.