Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
COLT CJ0 zdechł
Autor Wiadomość
tommy11 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT CJ0 1,3 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 02-02-2016, 09:31   COLT CJ0 zdechł

Witajcie,
wczoraj mój Colt zdechł. Jechał, jechał, bez jakichkolwiek problemów. Postój, odpalił normalnie, przejechał kawałek i zdechł. Na twardo. CJ0 98 rok 1,3.
Podjechałem z kolegą, żeby go ściągnąć, zapięliśmy linkę i z dwójki w trakcie holowania zapalił, ale tak nieśmiało, trzymał tylko wolne obroty. Dodanie gazu natychmiast go dusiło i gasł. Z rozrusznika nie chciał zapalić. Znów z linki zapalił i delikatnie dodając gazu udało mi się wtoczyć o własnych siłach do garażu. Już nie zapalił. Dodam, że auto było od lat garażowane, ale ostatni miesiąc spędziło niestety na dworze. Jeżdżę nim od blisko 10 lat i nigdy nie miałem awarii (kiedyś musi być pierwsza :) ). Poproszę o sugestie od czego zacząć, CE się nie świeci tj. po włączeniu zapłonu prawidłowo gaśnie po kilku sekundach.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-02-2016, 09:54   

Mimo, że normalnie gaśnie, to można dla pewności wymrugać błędy mostkując piny 1 z 4 w złączu OBD, tu masz opisane jak to zrobić http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli błędów nie będzie to warto przyjrzeć się ciśnieniu paliwa lub samemu filtrowi paliwa.
 
 
tommy11 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT CJ0 1,3 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 02-02-2016, 10:09   

a napisze mi Kolega gdzie w Colcie szukać gniazda diagnostycznego? Nie wiem, bo do tej pory nie było mi potrzebne :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-02-2016, 10:17   

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
tommy11 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT CJ0 1,3 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 02-02-2016, 12:19   

dziękuję ślicznie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-02-2016, 13:13   

Tak jak na zdjęciu które załączył Bizi78, albo pin 1 łączysz z masa auta albo z pinem 4 który jest masą w złączu.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-02-2016, 17:20   

Jak ten rocznik to jeszcze ma aparat zapłonowy. Wykręć jedną świecę i sprawdź iskrę. Jeśli jej nie będzie lub będzie kiepska (pomarańczowo-żółta) to padł aparat zapłonowy.
 
 
tommy11 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT CJ0 1,3 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 02-02-2016, 23:14   

i wszystko (tak myślę) wskazuje na aparat. ECU błędów nie pokazało tj mruga sobie równomiernie silnik i abs, śmierdzi benzyną (po wykręceniu świecy była mokra) a iskra była pomarańczowa. Kopułka strasznie zarośnięta nagarem, czyszczenie nic nie dało i poza tym to wygląda na zmęczoną. Rozumiem, że tu trzeba kupic inny aparat, bo mój jest już złomem? Jak go ustawić? zaznaczyłem oczywiście pozycje przed wyjęciem, czy odwzorowanie na nowym zadziała?

[ Dodano: 02-02-2016, 23:26 ]
Jak myślicie, dobrze wnioskuję?
takie coś będzie ok? http://allegro.pl/aparat-...01.html#thumb/2
Dzięki
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-02-2016, 17:08   

Jak jest do Twojej wersji silnikowej i rocznika auta to będzie OK. W Twoim padła cewka zapłonowa. Można ją wymienić, ale nie warto.
 
 
tommy1 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-02-2016, 00:00   

Witajcie,
aparat wymieniony, kable też, świece przejrzane, iska w porządku, benzynę dostaje, pompka pracuje, z przewodu też leje. Uff, nie gada dalej. Padło podejrzenie że jest rozrząd przestawiony. Napiszcie proszę, na obudowie plastikowej przy kole na dole są 4 znaki: T, I, I, 10. Na który powinno być ustawione koło? Wg mnie na kole od rozrządu mechanik który zmieniał mi rozrząd jakiś czas temu naniósł swoje znaki o ćwierć obrotu w innym miejscu nić nacięcie. Jak to sprawdzić? który tłok i w jakim położeniu powinien być na którym znaku na dolnym kole? Spróbuję sprawdzić, może faktycznie przeskoczył. Zdjąłem pokrywę zaworów żeby zobaczyć, czy nie ma tak jakiś oznak zniszczeń, połamanych dźwigienek (gdyby faktycznie się porządnie przestawił, to chyba zawory są w stanie pogiąć/połamać to co jest dookoła wałka etc.? Nic, wszystko ładnie wygląda.
Macie jakieś pomysły? Jeżeli rozrząd będzie ok, to o co mu chodzi? ECU też zachowuje się ok, bez błędów i gaśnie, profilaktycznie odłączyłem akumulator, ale jak się spodziewałem - bez zmian.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-02-2016, 19:06   

Dolne koło pasowe ustawiasz na znak T (nacięcie na kole) wtedy zdejmujesz górną obudowę rozrządu (3 śrubki) i znacznik na kole zębatym wałka musi wskazywać na znacznik na obudowie silnika.
 
 
tommy1 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-02-2016, 23:30   

rozrząd sprawdzony, to nie to.
wyeliminowane:
rozrząd
apartamenty zapłonowy
kable
benzynę podaje
ECU bez błędów
macie pomysł?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-02-2016, 07:32   

Iskra jest, paliwo jest, powietrze jest, sterowanie z ECU jest, synchronizacja rozrządu zgodna i nie chce palić :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-02-2016, 09:19   

Może ropę zatankowałeś :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
tommy1 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-02-2016, 09:33   

na to wychodzi. Ale diabeł tkwi w szczegółach. I o nie właśnie pytam, może wpadniecie o co chodzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.