 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
2.4 gdi zerwany pasek rozrządu(4g64) |
Autor |
Wiadomość |
tomek37
Nowy Forumowicz
Auto: space wagon
Kraj/Country: Bielarus
Dołączył: 10 Lut 2016 Posty: 4 Skąd: Gostingen
|
Wysłany: 10-02-2016, 21:43 2.4 gdi zerwany pasek rozrządu(4g64)
|
|
|
Witam Wszystkich.
Jak w temacie zanabyłem pięknego MSW Motion w germańskim serwisie Miska z uszkodzonym
rozrządem.Tak było przynajmniej napisane w ogłoszeniu.Okazało się,że pasek jest cały i tu moje zdziwienie .Może liczyli ,że tłoki mineły się z zaworami założą pasek i gitara.Natomiast ja aby nie pogarszać sytuacji nie próbowałem go odpalać. Plan mam taki, aby najpierw sprawdzic czy rozrzad jest dobrze ustawiony i zmierzyć cisnienie na garnkach.Jak wyjdzie lipa to zdejmuje głowice.
Zwracam się do kolegów którzy przerabiali temat o podpowiedzi i sugestie, namiary na klamoty które badą potrzebne po kolizji.(zawory, prowadnice ,uszczelki itd.)
Interesuje mnie co w tym silniku ulega najczęsciej zniszczeniu.Mam cichą nadzieję ,że wielkiego armagedonu nie bedzie i niecierpliwie czekam na opisy jakie wy mieliscie uszkodzenia po zerwanym pasku w tym konkretnym silniku.
Pozdrawiam all. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 10-02-2016, 22:21
|
|
|
Cytat: | Efekty kolizji tłoków z zaworami bywają różne – od zgięcia zaworów do uszkodzenia silnika, które wyklucza jego naprawę (pęknięte tłoki, głowica, kadłub). W najlepszych przypadku i tak remont pochłonie kilkaset złotych, w najgorszych przekroczy kilkanaście tysięcy złotych |
Cytat: | Niebezpieczne kolizje
Tłoki są dość trwałymi elementami silnika. Podczas normalnej eksploatacji zużywają się one nawet pięciokrotnie wolniej od cylindra, w którym pracują. Do awarii tłoków dochodzi głównie na skutek czynników zewnętrznych. – Najczęstszą przyczyną uszkodzeń tłoków silników jest zerwanie się paska rozrządu – informuje Kazimierz Szydło, współwłaściciel warsztatu mechaniki pojazdowej „Jasz” w Katowicach. – Ruchy tłoków i zaworów tracą wtedy synchronizację, wskutek czego następuje ich kolizja. Uderzenie tłoków w zawory powoduje wykrzywienie trzonków tych ostatnich. Uszkodzeniu ulegają przy tym również same tłoki, a także prowadnice zaworów. W skrajnych wypadkach może też dojść do uszkodzenia korbowodu i głowicy silnika (pęknięcie uszczelki). Wyjątek stanowią tzw. silniki bezkolizyjne, w których po zerwaniu się paska nie dochodzi do zderzenia tłoków z zaworami. W ich przypadku, po wymianie rozrządu wszystko powinno wrócić do normy. |
http://www.autocentrum.pl...ch-spalinowych/
Dowiesz się wszystkiego, jak zdejmiesz głowicę. Na razie to jest wróżenie z fusów, co tam właściwie się stało. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
|
|