Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno nowego Lancera (na trasę)
Autor Wiadomość
Matteo 
Nowy Forumowicz

Auto: chcę Lancera
Kraj/Country: Austria
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Wiedeń
Wysłany: 14-02-2016, 01:14   Kupno nowego Lancera (na trasę)

Witam. Jestem tu nowy. Zakochałem się w Lancerze, więc pragnę kupić, stąd kilka pytań.
1. Czy w 2016 będą nadal produkować ten samochód - słyszałem że 2015 był ostatnim, mam nadzieje że to bzdura
2. Czemu w salonie jest wersja tylko 1.6? Inne wadliwe były że wycofali?
3. Czy ten 1.6 nada się do pokonywania dłuższych tras (głownie Austria - Polska), jakies wakacje itp.?
4. Był problem z głowicami po 60tyś km w silnikach 1.6?
5. Nówkę 2015 w salonie Austriackim dostane za około 14tyś euro, dobra cena, pytanie tylko czy 1.6 nowy z salonu, albo może rwać jakiegoś diesla czy 1.8 z drugiej ręki?
6. Sedan i hathback różnią się tylko nadwoziem?

Zależy mi przedewszystkim na niezawodności i bezpieczeństwie, i takiego auta szukam, by zmniejszyc ryzyko wysypania się samochodu gdzies na trasie. Wiadomo też że chciałbym by podróż nim to nie była mordęga. Proszę o porady.
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-02-2016, 01:32   

Matteo,
1. Na pewno beda, pytanie czy na polski rynek (bo byl gruby FL na rynek amerykanski)
2. EURO 6 i mala popularnosc diesli...
3. Silnik sie nada... ale pytanie czy slabe wyciszenie Lancera nie bedzie Cie meczylo... Ja dopiero teraz gdy przesiadlem sie na niby tez glosna Mazde6... wiem co to znaczy spokojna rozmowa przy predkosciach autostradowych...
4. Nic mi o tym niewiadomo...
5. Ja bym brak nowke, chyba ze masz pewna sztuke uzywana... wtedy uzywka a to co oszczedzisz wydac na wyciszenie...
6. Wiekszosc roznic wynika wlasnie z nadwozia...SB praktyczniejszy, Sedan troszke lzejszy, sztywniejszy i ma lepsze dane techniczne (np. sprint do setki).

Lancer to prostota, niezawodnosc, bezpieczenstwo i pewnosc prowadzenia...
Ale na pewno nie jest komfortowym autem na robienie 50-100tys km rocznie... Zreszta polecam jazde probna gdzies na autostradzie...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-02-2016, 04:03   

Lancer spełnia wszystkie wymagania, oprócz jednego - średnio nadaje się na trasy - jest głośny powyżej 120km/h (głównie ze względu na słabe wyciszenie, i 5 biegową skrzynię biegów).

[ Dodano: 15-02-2016, 04:28 ]
Nowe Outki są rzekomo dużo lepiej wyciszone, więc może nowe Lancery też?
https://www.youtube.com/watch?v=b1hXUY1Y1aQ
 
 
multikos 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sedan 1,6 Invite `15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2016, 08:22   

Tak, jest głośny no i w mojej opinii brakuje mu trochę koników (1,6). Jako spokojne wozidełko po mieście czy na krótkich odcinakach jest naprawdę OK.
 
 
 
Matteo 
Nowy Forumowicz

Auto: chcę Lancera
Kraj/Country: Austria
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Wiedeń
Wysłany: 15-02-2016, 11:42   

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Dodam jeszcze że będę się przesiadał ze starego peugeota 406 2.0HDI 90KM.
Czyli w sprincie do setki Lancer będzie o jakąś 1/3 lepszy.
To wygląda na to że wybór będzie między nowym 1.6 albo używanym 1.8. Przemyślałem i diesla już nie chcę (wspomnienia portfela po 406 heh).

Tutaj w Austrii są na rynku wtórnym Lancerki koło 60-80tyś km najechane, w roczniku 2010-2011 można trafić, w cenie za połowe nowego.
Może warto pooglądać? W używce na pewno bym zrobił wygłuszenie drzwi + dobre audio samemu i może ten parówkowaty tłumik końcowy wymienił na coś słuszniejszego.
Z drugiej strony nowy to nowy.
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-02-2016, 12:18   

Matteo napisał/a:
W używce na pewno bym zrobił wygłuszenie drzwi

Same drzwi poza poprawa brzmienia audio niewiele dadza na autostradzie...
Do tego doloz: nadkola, podloge, bagaznik...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
Matteo 
Nowy Forumowicz

Auto: chcę Lancera
Kraj/Country: Austria
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Wiedeń
Wysłany: 15-02-2016, 12:30   

W sumie racja. A jeszcze mam pytanie, jak to naprawdę jest z tymi cenami części do lancera?
I drugie, czy silnik 1.8 wart zachodu na autostradę, czy niewiele odczuję różnicy?
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-02-2016, 12:40   

Weź pod uwagę kolego Matteo, że lancer 1.8 to smok jeśli chodzi o spalanie. Do miasta ten silnik się nie nadaje,chyba że zagazować. A z tym idą kolejne problemy jeśli chodzi o serwis. Ja jakbym dzisiaj kupował, brałbym autko w sedanie ze spoilerem (bo lżejsze) i nówkę z salonu 1.6. Bo podobno mniej pali, tragedii nie ma. 1.8 wcale nie ma takiej dynamiki, sportbacki są po prostu ciężkie, dopakujesz auto i ledwo się wleczesz.
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-02-2016, 13:01   

Matteo napisał/a:
I drugie, czy silnik 1.8 wart zachodu na autostradę, czy niewiele odczuję różnicy?

Ja jezdzilem wiecej 1.5 i 1.8 (mialem 1.5 a 1.8 byl w pracy...)

Miedzy 1.8 a 1.5roznice odczuwales tak naprawde dopiero przy depnieciu pow 5k rpm... czyli przy wyprzedzaniu po redukcji... czyli z 1.6 bedzie jeszcze mniejsza...
Przy zwyklej jezdzie, takze autostradowej to roznica byla niewielka i nie rekompensowala roznicy w spalaniu (przynajmniej do 140 bo pozniej przy 150 i wiecej 1.5 chyba palil nieco wiecej niz 1.8)...
aha przy 1.8 jest nieco ciszej (ale minimalnie) przy predkosci 120-140km/h... powyzej jest tak samo, bo szum powietrza i od kol zaglusza silnik...
No i z 1.8 wycisniesz wieksza predkosc maksymalna... bo z 1.6 bedzie pewnie ciezko do 2 paczek dobic na niemieckiej autostradzie (1.5 dobijalo maks do 190...)... a z 1.8 sie dalo...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 15-02-2016, 14:05   

Ja od blisko 2 lat jeżdżę nowym 1,6. Codziennie do pracy mam 50 km w jedną stronę. Jeżdżę albo autostradą A4 albo drogą K4. W porównaniu z Cmaxem 2,0 tdci którego miałem wcześniej, Lancer jest naprawdę cichy. Przy spokojnej jeździe (do 120 km/h) nie ma co narzekać. Generalnie takie prędkości rozwijam tylko na A4, bo na krajówce 90 km/h to max. Nie można demonizować głośności, bo nie ma tragedii. Lancer to kompakt i nie klasa średnia, tak jak np. C5, którym ostatnio jechałem długa trasę, tam przy 140 km/h można szeptać.
1,6 prawie nic nie pali. Wracając do domu na K4 mam spalanie rzędu 5,2-5,8 (rekord był 4,8), średnia prędkość 55-60 km/h, na autostradzie rzędu 6-6,3 l. Z cyklu mieszanego regularnie mam spalanie rzędu 5,8-6,0 l/100 km/h, sam silnik naprawdę jest żwawy. Spadek mocy odczuwa się przy załadowaniu 4 osobami, ale do normalnego poruszania silnik wystarcza jak najbardziej.
Mam w rodzinie 1,8 i różnica w rzeczywistości nie jest tak duża jak pokazuje papier, a spalanie jest znacznie wyższe.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-02-2016, 16:04   

między 1.5 a 1.8 jest spora różnica (w szczególności na ostatnim biegu) -chyba, że zrobili inne przełożenie - 143 vs 109 (KM?) w szczególności lepszy/szybszy będzie 1.8 na autostradzie i przy większej ilości osób. Wiadomo - 1.5 genrealnie spali sporo mniej.
(Z gazowniem 1.8 bym nie demonizował).

Jakbym miał możliwość to bezwzględnie 1.6 lub 1.8. Różnice w dynamice nieznaczne, a spalanie jednak sporo niższe w 1.6.

[ Dodano: 15-02-2016, 17:44 ]
PS Jechałem ostatnio Rapidem 1.6 105KM - rozpędzał się nieźle, ale przy jakiś 70km/h na drugim biegu była już "dętka"... :( W porównaniu do Lancera - na 2 biegu wjeżdżasz na autostradę ze zjazdu bez problemowo (gdzie dwójką kończy się na 98km/h bodajże).

Generalnie nie widzisz głośności Lancera, póki nie pośmigasz innym autem - przynajmniej ja tak miałem.
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-02-2016, 17:48   

RalfPi, ale jezdziles 1.5, 1.6 i 1.8, czy tak tylko piszesz...
Bo wiesz, miedzy 1.5 a 1.6 jest minimalna roznica (choc akurat 1.6 jezdzilem ASX, ale czulem sie praktycznie tak jak w moim Lancerze 1.5 jesli chodzi o dynamike), a Ty napisales to tak jakby miedzy 1.5 a 1.8 byla przepasc, a jednoczesnie 1.6 moze byc ;) czyli wnioskujac miedzy 1.5 a 1.6 jest przepasc ;)
Magia liczb? 90cm3, 11Nm i 8KM i 0,5s do setki (tutaj dosc mocno naciagane) i to ta roznica w dosc waskim zakresie obrotow powoduje, ze nagle 1.6 jest super a 1.5 be... Zawsze mnie smieszylo to wsrod dzienikarzy piszacych o Lancerach, ze 1.5 byl zawsze byl opisywany jako za slaby, a 1.6 ktory jest rozwojowka tego pierwszego gdzie o 5mm zmieniono skok tloka nagle urastal do idealnego silnika do tego auta...
Oczywiscie 1.6 bedzie jak najbardziej ok, ale nie deminizujmy tego 1.5, bo dawal sobie swietnie rade i porownujac do konkurentow 1.6 z tamtych czasow (z Opla, Forda czy Skody...) byl i dynamiczniejszy i oszczedniejszy...

Zrobilem 130k km 1.5 i 20k km 1.8 i wiem o czym pisze...

A teraz przesiadlem sie na Mazde i dopiero tutaj czuc jest przepasc... tej roznicy 143KM vs 109KM nie bylo widac podczas wyprzedzania jakos znaczaco... a te 192KM vs 143KM i to mimo automatu czuc i widac wiecej niz wyraznie...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-02-2016, 18:41   

Gzesiolek , prawie pełna zgoda - tylko między Twoją Madzią 192KM a Lancerem 1.8 143KM jest +- taka różnica w sprincie do setki co między 1.8 (Sedan) a 1.5 :P

Nie będę się przekamarzał. Rozmawiałem z sąsiadem, co miał w firmie ASX'y 1.6 i Lancery 1.8. Mówi, że 1.6 w ASX nie ma podejścia do 1.8.

Poza tym te 11.6s w Sportbacku 1.5 wydaje mi się naciągane... EDIT - nie jest naciągane - zajrzałem w stary Katalog Lancera z 2010 r...
między 1.8 a 1.5 są inne przełożenia - przełożenie główne jest mocniejsze w 1.5 o jakieś 10%, a ostatni bieg jest słabiej przełożny o 1.5%.
Przy momencie 143Nm vs 178Nm i różnicy mas 10% daje jednak przewagę Lancerowi 1.8.
Sedan ma zdecydowanie lepszy oddech 9.7.

Dość OT.

1.6 jest dobry :)
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-02-2016, 18:52   

RalfPi, sprint do setki do jedno, choc i tak roznice sa wieksze:
7,9 (M6 dla mojego kombi) vs 9,8 (1.8 sedan MY2009)
9,8 (1.8 sedan MY2009) vs 11,2 (1.5 sedan MY2009) wg danych technicznych...
Ale przede wszystkim chodzi mi o odczucia z jazdy... roznice na zasadzie jade 60 z spokojnymi obrotami i jak szybko jestem w stanie miec 100 w razie potrzeby...

Aha o SB sie nie wypowiadam bo ja jezdzilem tylko sedanami :P
A rok modelowy podaje, zeby bylo wiadomo z jakiego katalogu podaje dane techniczne...

E:
RalfPi napisał/a:
Przy momencie 143Nm vs 178Nm i różnicy mas 10% daje jednak przewagę Lancerowi 1.8.

Ale nikt przeciez nie przeczy ze 1.8 ma przewage...
Bo przeciez ma, ale zeby to odczuc trzeba go przeciagnac od 4k rpm do obrotow mocy maksymalnej... albo przyspieszac ze 140km/h w gore...
Chodzi o to, ze w normalnej jezdzie i ruchu nie ma drastycznego odczucia roznicy... a z 1.6 bedzie jeszcze nieco lepiej...

Aha i przy obrotach do 3k rpm roznica w momencie 1.5 vs 1.8 byla minimalna...

Sorki za OT.
1.6 jest dobry ;) (ale 1.5 i 1.8 niewiele gorsze, 1.5 dynamika, 1.8 paliwozernoscia...)

E2:
ok widze, ze na koniec sprzedazy 1.5 zwiekszyli czas do setki na 11,6s w sedanie, pytanie czy byla zmiana przelozen, czy urealnianie wynikow ;)
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
marcink 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 568
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-02-2016, 00:13   

lobuzek przyspieszenie 0-100 jest moim zdaniem mało miarodajne i ma sens w przypadku gdy próbujesz się ścigać od świateł. To wygląda dobrze na papierze, ale w 80% sytuacji na DK chyba bardziej przyda się moment obrotowy.

RalfPi, jeździłem ASX z identycznym silnikiem co u mnie w sedanie. Różnica masy (mimo, że symboliczna), większe opory powietrza, 17" koła (czyli też opory toczenia, nie tylko ich masa i moment potrzebny na ich 'rozkulanie'), a chyba przede wszystkim dłuższy skok lewarka zmiany biegów robią subtelną różnicę (szczególnie przy wyprzedzaniu na autostradzie).

Wyższy moment obrotowy 1.8 na pewno pomaga pokonywać opory powietrza przy dużych prędkościach, ale czy w ruchu miejskim jest w stanie zrekompensować różnicę w spalaniu? Nie mam pojęcia, bo nie jeździłem (a przejechałbym się z ciekawości).

Gdybym mieszkał np. w Wieliczce albo Dobczycach, to pewnie brakowałoby mi momentu na komfortową wspinaczkę po lokalnych wzniesieniach. 60-tka na trójce, 50-tka na dwójce, trochę robi się głośno, a na wyższym biegu trzeba trzymać gaz prawie w podłodze by utrzymać stałą prędkość.

1.6 w moim mniemaniu (nie mam zbyt wielu punktów odniesienia, miejcie tego świadomość) fajnie sobie radzi w mieście (prędkości do 80-90) przy obrotach od 2,2-2,5k. I bardzo lubię ten w miarę długi (na moje standardy oczywiście :D ) drugi bieg!

gzesiolek, może pogorszyli katalogowe osiągi 1.5 aby 1.6 mógł wejść na rynek, cały na biało ;)
_________________
Mój misiek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.