 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zakup Lancera - garść pytań |
Autor |
Wiadomość |
phpion
Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 (sedan)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 36 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 15-02-2016, 13:17 Zakup Lancera - garść pytań
|
|
|
Witam,
jestem nowym użytkownikiem na forum, aczkolwiek śledzę je od dłuższego czasu jako gość. Aktualnie jeżdżę Octavią 2 RS, ale przymierzam się do zmiany auta właśnie na Lancera. Dlaczego Lancer? W rodzinie mamy 2 (bodajże 2007 i 2009) i sprawują się bez żadnych problemów. Do tego relacja cena-wyposażenie jest bardzo przyzwoita. Jedyne minusy na chwilę obecną dla mnie to mały bagażnik oraz brak tempomatu (okazjonalnie się przydaje, ale jednak).
Mam nieco pytań do Was. Wiem, że najlepiej byłoby z nimi udać się bezpośrednio do salonu Mitsubushi, ale dysponuję bardzo ograniczonymi zasobami czasowymi (1-miesięczna córka i 3-letni syn). Przed wizytą w salonie chciałbym być możliwie jak najlepiej do niej przygotowany.
Generalnie waham się między wersją Invite oraz Intense, nie wiem jednak czy jest sens patrzeć na tą droższą. Poniżej rozpiska dodatkowego wyposażenia z moimi adonotacjami:
- System Auto Stop & Go (AS&G)
Czytałem, że jest to upierdliwe więc zapewne bym nie korzystał
- Podgrzewane siedzenia przednie
Jak dla mnie zbędne
- Zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem na kierownicy + Radio CD/MP3 2DIN z dotykowym wyświetlaczem
Planowałbym zakup w jego miejsce tego kombajna z nawigacją. Czy w takiej sytuacji jest "zwracana" różnica tego radia z wyposażenia? Skoro jest ono w cenie, a z niego rezgygnuję na rzecz droższego to teoretycznie powinna Jaki jest koszt aktualizacji map w nawigacji?
- Kamera cofania - Złącze USB (w schowku na rękawiczki)
W zupełności starczą mi czujniki
- Biksenonowe reflektory przednie z funkcją doświetlania zakrętów (AFS), spryskiwaczami i funkcją autopoziomowania
To akurat fajnie byłoby mieć, ksenony mam teraz w Octavii i ładnie świecą. Czy da się je dokupić dodatkowo do wersji Invite (w konfiguratorze nie ma)?
- Sportowe progi boczne
To wręcz mi się nie podoba...
- Przyciemniane szyby tylne
Szyby bym przyciemniał, ale niekoniecznie "fabrycznie".
Jak widać z dodatkowego wyposażenia interesują mnie w zasadzie tylko ksenony. 5k za same kseonony + upierdlistwo S&S? Chyba nie warto.
Poniżej dodatkowe pytania:
1. Czy w salonach Mitsubishi jest możliwość pozostawienia swojego auta w rozliczeniu? Patrząc na oferty używanych to są same Mitsubishi.
2. Czy jest jakaś odczuwalna różnica w kolorze białym, a białym perłowym? W konfiguratorze jakaś tam różnica jest, ale jak to ma się w rzeczywistości?
3. Ile mniej-więcej realnie wynosi koszt zakupu auta na raty? Przyjmując katalogową kwotę 65k i rozbicie na 4 * 25%.
4. Na stronie Mitsubishi jest podana cena standardowa oraz promocyjna. Czy salony Mitsubishi są skłonne do dalszych rabatów czy cena promocyjna jest już ostateczną? Słyszałem, że większość japońców/koreańców nie dopuszcza dalszych negocjacji.
5. Czy to fabryczne radio dodawane w Intense ma wejście na kardę SD? Dysku zapewne nie ma. Radio (w zasadzie: odtwarzacz mp3) to u mnie podstawa, muzyka gra non stop.
6. Na moto.allegro widziałem Lancera ze skórzaną tapicerką - też nie widzę takowej w konfiguratorze. Czy jest możliwość zamówienia chociaż "skórzanych" obić oparć przednich foteli (dzieciaki będą je brudzić bucikami)?
Tak jak pisałem: zdaję sobie sprawę, że możecie napisać "rusz chłopie tyłek i jedź do salonu". Proszę jednak o wyrozumiałość, naprawdę nie mam możliwości jeździć kilka razy w celu dopytywania o kolejne szczegóły. |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-02-2016, 15:55
|
|
|
phpion napisał/a: | 1. Czy w salonach Mitsubishi jest możliwość pozostawienia swojego auta w rozliczeniu? Patrząc na oferty używanych to są same Mitsubishi. |
Jest... Problem, ze wyceniaja na jakies 70% ceny rynkowej...
phpion napisał/a: | 2. Czy jest jakaś odczuwalna różnica w kolorze białym, a białym perłowym? W konfiguratorze jakaś tam różnica jest, ale jak to ma się w rzeczywistości? |
Jest w wygladzie i w powinna byc w grubosci warstwy bezbarwnej... Ale roznice dostrzezesz tylko przez ten czas gdy bedzie czysciutki...
phpion napisał/a: | 3. Ile mniej-więcej realnie wynosi koszt zakupu auta na raty? Przyjmując katalogową kwotę 65k i rozbicie na 4 * 25%. |
Tutaj pytanie do dealera... bo np. jak ja kupowalem by po prostu nizszy rabat i zero dodatkowych oplat... a np. pozniej jak sie dowiadywalem o oferte na Outka to juz byla jakas prowizja...
phpion napisał/a: | 4. Na stronie Mitsubishi jest podana cena standardowa oraz promocyjna. Czy salony Mitsubishi są skłonne do dalszych rabatów czy cena promocyjna jest już ostateczną? Słyszałem, że większość japońców/koreańców nie dopuszcza dalszych negocjacji. |
Jak to w japonczykach zwykle negocjujesz pakiet dodatkow i lakier w cenie, a nie rabat od ceny... ale jakis drobiazg mozna probowac urwac... Ale nie licz na jakies >10% rabatu od ceny katalogowej...
phpion napisał/a: |
5. Czy to fabryczne radio dodawane w Intense ma wejście na kardę SD? Dysku zapewne nie ma. Radio (w zasadzie: odtwarzacz mp3) to u mnie podstawa, muzyka gra non stop. |
Z tego co wiem to nie ma... jedynie USB... Dysk byl kiedys w ori stacji multimedialnej z ekranem dotykowym do Rockforda... ale ta wersja juz kosztowala 80-90tys PLN...
phpion napisał/a: |
6. Na moto.allegro widziałem Lancera ze skórzaną tapicerką - też nie widzę takowej w konfiguratorze. Czy jest możliwość zamówienia chociaż "skórzanych" obić oparć przednich foteli (dzieciaki będą je brudzić bucikami)? |
Na dzieci nie ma wyjscia jak oslonki/organizery na fotele... zadna skora nie przetrwa butow dzieciakow
A tapicerka skorzana byla niegdys w wysokich wersjach... a teraz to juz indywidualne doposazanie przez dealera... z tego co pamietam Filipowicz w Krakowie oferowal mozliwosc domowienia skorzanej tapicerki do dowolnego auta Mitsu u nich...
A tak w ogole to rusz chlopie tylek do salonu... Przejedz sie, pozbieraj oferty w kilku miejscach... No i jak juz masz wydac ta kase to wez pod uwage kilka innych marek... a co sie bedziesz ograniczal, jak mozna sobie pojezdzic demowkami |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
phpion
Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 (sedan)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 36 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 15-02-2016, 21:28
|
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź, trochę mi rozjaśniłeś. Odpowiem poniżej w punktach żeby nie zawalać odpowiedzi cytatami.
1. Zostawienie auta w rozliczeniu.
Tak przypuszczałem, że ceną wyjściową będzie cena rynkowa. Ja za Skodę dałem sporo więcej niż ówczesna wartość rynkowa i teraz też nie chciałbym jej puścić za taką. Pozostanie mi zatem sprzedaż na własną rękę, może skusi się ktoś z OCP.
2. Kolor.
Nie bardzo mam czas pucować auto co chwilę więc pewnie rozsądniejszym wyborem będzie zwykły biały. Podoba mi się też szary, poprzednie auto miałem w tym kolorze i spisywał się on znakomicie nawet na przykurzonym aucie. Decydując się jednak na zwykły biały w kieszeni zostanie trochę $.
3. Rabat.
Dobrze wiedzieć, że kwota nie jest sztywna. To, czy będzie to rabat w formie pieniężnej czy w formie upustu na dodatkowe wyposażenie nie odgrywa większej roli.
4. Szwagier ma właśnie oryginalną nawigację, czy teraz w niej nie ma dysku? Brak wejścia na SD nie robi problemu jeśli można wpiąć pendrive. Pytałem o radio z wersji Intense, a czy to podstawowe to to w kolorze i wyglądzie deski rozdzielczej czy coś się zmieniło? Ono chyba nie ma żadnych dodatkowych wejść, jedynie CD. Pytałem też o koszt aktualizacji map w przypadku wyboru nawigacji. Nie chciałbym wdepnąć i potem nie aktualizowaćmap z racji kosztu takiej operacji. Aktualnie w Skodzie mam Columbusa i bardzo podoba mi się wbudowana nawigacja. Zawsze jest w aucie i nie plączą się żadne kabelki. Ale jeśli koszt aktualizacji byłby wysoki to wolę kupić zewnętrzną nawigację co sumarycznie wyjdzie dużo taniej.
5. Obicie oparć foteli.
Tak przypuszczałem w Skodzie mam skórzaną tapicerkę i z niej wszelkie ślady schodzą mokrą szmatką. Fakt - można zamontować organizer czy folię ochronną i efekt będzie taki sam. Myślałem, że jest może możliwość zamówienia samych tyłów foteli z czegoś łatwo ścieralnego. Jakaś marka oferowała coś takiego.
Tak, wezmę tyłek i przejadę się do salonów. Tak jak wspominałem nie chcę jechać nieprzygotowany tylko z jak największą wiedzą.
Inne marki? Raczej nie. Oba Lancery w rodzinie sprawują się wyśmienicie i to sobie cenię. Rozważałem też Octavię III. Lepsze walory użytkowe, więcej miejsca w środku i znacznie więcej w bagażniku. Jestem jednak stałym użytkownikiem OCP i sporo tam można wyczytać o niedoróbkach czy wadach fabrycznych. Mnie by szlag trafił gdybym z autem musiał jeździć do serwisu. Silniki TSI są fajne w użytkowaniu ale czy bezproblemowe? Nawet teraz można poczytać o ich wadliwych elementach w nowych modelach. W Skodzie mam wprawdzie TSI ale ze starszej rodziny TFSI, która nie była aż tak problematyczna. W Lancerze podoba mi się właśnie silnik w starym stylu, bez downsizingu. Dodatkowo auto mało popularne na drogach. Same plusy prawie |
|
|
|
 |
wanmic1
Nowy Forumowicz
Auto: Mercedes
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2016 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-02-2016, 21:43
|
|
|
Cześć,
Ja kupiłem kilka dni temu Lancera w wersji Invite. Zamówiłem sobie nakładki na progi, których Ty nie chcesz. Normalnie też bym nie brał, bo nie zrobiłem tego dla wyglądu. Zależało mi na tym, żeby progi (plastikowe) chroniły lakier na progach metalowych bo teraz po wprowadzeniu regulacji środowiskowych przez UE, wszystkie auta są malowane słabszymi lakierami wodnymi i łatwiej powstają odpryski. Ale jak się dowiedziałem, że te progi salon przymocowuje na śruby (czyli wiercą wiertarką w nowych fabrycznych progach) to się zastanawiam nad tym zakupem Napisałem do nich, żeby albo przymocowali to na taśmę dwustronną albo sam sobie to przymocuję. Nie pozwolę na wiercenie dziur w nowym aucie żeby rdza je dopadła...
Na jeździe testowej byłem - autko wkręca się na bardzo wysokie obroty (przy 4000 ma najwyższy moment obrotowy). Przyspiesza bardzo przyjemnie, prowadzi się elegancko (wielowahacz z tyłu a nie belka). Ale tak jak pisze kolega, trzeba iść do salonu i przekonać się na żywo
Ja za swoje dałem 59500 zł. Targuj się.
Pozdrawiam, Michał |
|
|
|
 |
phpion
Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 (sedan)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 36 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 15-02-2016, 22:08
|
|
|
Z tyłu jest wielowahacz? Tego nie wiedziałem. Co do dynamiki to aktualnie mam 245ps/397nM więc z góry nastawiam się na mułowatość hehe. Trochę mi tego szkoda, a także przepastnego bagażnika.
Co do nakładek na progi to bardziej brałem pod uwagę oklejenie auta folia ochronną. Dzieciaki będą wchodzić same do auta wiec i tak zabezpieczenie progów od góry musi być. Nie wiem tylko jak z odłażeniem folii po takim zabiegu. Na razie planuję wydatki do tego myślałem o konserwacji podwozia jeszcze w salonie, ale szczerze powiedziawszy chyba bardziej ufalbym zewnętrznej firmie. |
|
|
|
 |
marcink
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 568 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-02-2016, 23:36
|
|
|
Rabat:
Masz w okolicy salonów jak grzybów po deszczu, do Krakowa też niedaleko. Pojeździj, powiedz jaką masz aktualnie najlepszą ofertę (raczej nie da się tego załatwić telefonicznie). Ja pomiędzy pierwszą ofertą jaką usłyszałem, a faktyczną ceną zakupu miałem kilka tys. różnicy.
Radio:
Obsługuje cd, usb i bluetooth audio. Nie ma problemu ze sterowaniem np. Spotify z kierownicy, ale apple car play to też nie jest - jestem w stanie przeskakiwać wyłącznie w ramach aktualnej listy odtwarzania.
Nagłośnienie - fajnie gra na postoju (tym bardziej z as&g) ale w trakcie jazdy słabe wygłuszenie daje o sobie znać, szczególnie powyżej 130, gdzie przy 5 biegowej skrzyni obroty są między 3 a 3,5k rpm
Doświetlanie zakrętów:
To nie są światła skrętne, tylko zapalające się halogeny (?), te bliżej grilla, na stałe skierowane ku wnętrzu łuku zakrętu (skręcasz w prawo zapala się prawy, skręcasz w lewo - lewy). Fajne na rondach, szczególnie w niepogodę, bo lepiej widzisz czy ktoś nie wchodzi ci na pasy przy zjeździe. Pomogło też mi uniknąć kolizji z sarną na zakręcie w jakimś lesie pod Skoczowem.
W wersj bez bi-xenonów wew. światła to światła drogowe (długie). Montaż takich świateł w invite wiązałby się nie tylko z wymianą całych reflektorów (ok 3k sztuka) ale też zderzaka + montażem spryskiwaczy klosza oraz mechanizmu autopoziomowania (wymagane przez przepisy, bez tych 2 rzeczy nie przejdziesz badania technicznego w polsce)
Grzane fotele:
Trzymam auto w garażu, więc niby to niepotrzebny bajer ale.. Przydaje się, takie grzanie jest dużo szybsze i skuteczniejsze niż nawiew.
Kamera cofania:
Nie wyobrażam sobie teraz życia bez niej, szczególnie gdy wyjeżdżam tyłem z parkingu prostopadłego/45 stopni. Widzę to co zasłania mi auto zaparkowane obok. To trochę jak z automatem, nie przekonasz się jak nie poużywasz i nie poczujesz tej wygody.
Finansowanie:
Zawsze warto porównać ofertę dealera z ofertą banków. A przynajmniej przy leasingu (tutaj zawsze oferta dealera jest najmniej korzystna). Generalnie najtrudniej jest negocjować upusty jak chcesz kupić za gotówkę - salony mają chyba jakąś prowizję od kredytu/leasingu.
Nawigacja i stacja multimedialna:
Raczej nie dostaniesz rabatu w wysokości wartości ori radia. Co najwyżej seryjną stację na pamiątkę. Te samochody przypływają z zamontowanym radiem i generalnie w przeciwieństwie do np. VAGa nie ma możliwości wyposażenia najniższej wersji w tylko i wyłącznie to czego potrzebujesz - masz kilka 'presetów' + akcesoria do zamontowania w ASO. Chyba wszyscy japończycy tak mają.
Ostatnio była promocja na stację alpine za chyba 4 lub 5k pln. Ja sobie kupiłem tom toma go 5100 za ułamek tej ceny, z darmową, dożywotnią aktualizacją, fotoradarami, informacją o natężeniu ruchu i wbudowaną kartą SIM (mogę ją zabrać i na inny kontynent i nie płacić nic za transfer). No i mogę ją pożyczać rodzinie + działa super płynnie.
Wybrałem Intense bo i tak planiwałem dokupienie progów, chciałem mieć bixenony, kamerę cofania i grzane fotele.
Dodatkowo:
Spoiler na klapę, czujniki parkowania przód i tył (kamerka lubi się zimą zabrudzić po zasuwaniu po autostradzie), lakier metalik, grafitowy U17, teflonowanie nadwozia (polecam, zero problemu z insektami), alarm, dywaniki.
Wynegocjowałem też zniżkę na serwis wszystkich miśków w rodzinie (na zawsze). |
_________________ Mój misiek |
|
|
|
 |
|
|