Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze sprzeglem
Autor Wiadomość
Piotrek36 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 1
Skąd: Puławy
Wysłany: 20-02-2016, 20:58   Problem ze sprzeglem

Witam. Jestem posiadaczem Mitsubishi Outlander III z roku 2013 i mam problem ze sprzęgłem. Ma przejechane 30 tysięcy i wyglada na to ze padło sprzęgło (ślizga się). Moje pytanie brzmi czy ktoś miał taki problem w III generacji? Jest jeszcze na gwarancji zł nie wiadomo czy będzie uznana. Wiem ze w starszych modelach był z tym problem ale w tym nie spotkałem się z tym. Czekam na opinie innych użytkowników. Pozdrawiam
 
 
masacre 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2016
Posty: 13
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-10-2016, 14:07   

Witaj Piotr , jak sobie poradziłeś z problemem ? Mam OUTKA z 2013r. 2.2D z przebiegiem 28 tyś i właśnie mi się pojawił ten uślizg na 5 czy 6 biegu.....

[ Dodano: 13-12-2018, 15:37 ]
Odświeżam i mamy do Was pytanie na temat trwałości sprzęgła w dieslu 150 KM .

Mój przypadek wygląda tak :
Przy przebiegu 28 tyś. stwierdzono luz na kole zamachowym i wymieniono na gwarancji dwumas, sprzęgło i koło zamachowe. Minęło bezawaryjne 2 lata , 60 tyś km i ... ślizga się ponownie....

nie jeżdżę w terenie, nie ścigam się , nigdy nie "rwałem kapcia" , jednym słowem spokojna jazda 70% czasu w trasie / 30% miasto .
 
 
RedAxe 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2016
Posty: 58
Skąd: Klucze
Wysłany: 14-12-2018, 18:15   

Witam.
A może jeździsz "ekonomicznie"? Wysokie biegi, bardzo niskie obroty?
Pozdrawiam.
 
 
eeprom-7 
Nowy Forumowicz
eeprom-7

Auto: Outlander III, 2.0 benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 10
Skąd: Legnica, Ludwigshafen
Wysłany: 16-12-2018, 14:54   

RedAxe napisał/a:
Witam.
A może jeździsz "ekonomicznie"? Wysokie biegi, bardzo niskie obroty?
Pozdrawiam.



Witam,
wyjasnij prosze znaczenie takiej jazdy wzgledem trwalosci sprzegla.

Pozdrawiam
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 16-12-2018, 19:36   

sprzęgło nie, ale dwumasa poleci
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
rolando 
Forumowicz

Auto: Carisma 96r. 1,8 benzyna+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 31
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-01-2019, 09:03   

To dość szybko padło. Dwumasa jest raczej trwała, przynajmniej bardziej niż klasyczne sprzęgło. Polecam zajrzeć tutaj https://www.ucando.pl/blo...kolo-dwumasowe/ bo o koło dwumasowe trzeba odpowiednio zadbać i pamiętać o kilku zasadach, które z pewnością przedłużą jego życie. :) Mi bardzo pomógł ten poradnik, bo od niedawna jestem posiadaczem mojego pierwszego samochodu z dwumasą.
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-01-2019, 19:56   

rolando napisał/a:
Mi bardzo pomógł ten poradnik, bo od niedawna jestem posiadaczem mojego pierwszego samochodu z dwumasą.


Świetny poradnik :lol:
Nie ruszaj gwałtowanie, nie przyspieszaj gwałtownie, nie zapalaj za często, nie hamuj silnikiem... W ogóle najlepiej wyjdź i go pchaj - dwumasa będzie funkiel nówka :lol:

Po prostu jeździj normalnie, jak potrzeba to gazuj, jak nie to nie. Hamowałem silnikiem przez ponad 130kkm i jakoś dwumasa była cała (Renault). Unikaj przeciążania silnika - mocnego przyspieszania z bardzo niskich obrotów. Reszta to kwestia szczęścia :) (w jednym samochodzie np. sprzęgło mi padło po ok. 80 kkm, w powyższym miało ponad 130 kkm i śmigało bez żadnych objawów zużycia - kierowca ten sam, styl jazdy ten sam)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-01-2019, 22:55   

Mnie się wydaje, że jedyne co zabije 2 mas to but w podłodze na niskich obrotach ~1200... Tego trzeba unikać. But w podłodze ma być na wyższych obrotach.

Strzelania ze sprzęgła oczywiście też nie polecam ale to rozwala każdy układ napędowy szczególnie 4WD.
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-01-2019, 15:35   

^^ Niektórzy w tym widzą zaletę diesla, że nie muszą redukować biegów tylko 'potężny moment obrotowy' i 'elastyczny silnik, ładnie idzie od samego dołu'. Potem się okazuje, że to szajs bo dwumasa leci po kilkudziesięciu tysiącach km.
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-01-2019, 20:46   

jacekk napisał/a:
^^ Niektórzy w tym widzą zaletę diesla...


W naszym przypadku tylko diesla, ale inne firmy oferują również benzynę, która ciągnie od samego dołu. Praktycznie dzieje się to już w prawie każdym nowym samochodzie - niektórzy muszą nauczyć się na nowo jeździć ;)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-01-2019, 21:50   

rajan napisał/a:
ale inne firmy oferują również benzynę, która ciągnie od samego dołu. Praktycznie dzieje się to już w prawie każdym nowym samochodzie - niektórzy muszą nauczyć się na nowo jeździć ;)



No no… Miałem nieprzyjemność jeździć takim downsizingowym silnikiem i mnie strasznie zniesmaczyło… Prawie jak dieslem... Na szczęście są jeszcze firmy które produkują silniki benzynowe które dobrze jadą od dołu do czerwonego pola...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.